Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@15:12:43 GMT

پیوند نظام تعلیم و تربیت با قرآن

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۹۴۸۵

حاجی میرزایی طرح توانمندسازی معلمان درباره آموزه‌های قرآنی را مفید دانست و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح رساندن معلم به سطحی از توانایی است که بتواند دانش آموزان را به سمت هدف نهایی و مطلوب نظر سند تحول سوق دهد.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که با حضور اعضای این کمیسیون در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام جواد «ع» و با بیان اینکه مسئولیت ما نسبت به قرآن مجید، مسئولیتی قطعی است و به‌عنوان یک مسلمان مدیون قرآن هستیم، اظهار کرد: به‌صورت خاص ماموریت نظام تعلیم و تربیت، تربیت و پرورش افراد است و یکی از ویژگی‌های بارز قرآن مجید، تعلیم و تربیت است و پیوند نظام تعلیم و تربیت با قرآن یک پیوند وسیع و عمیق است که به حفظ و قرائت محدود نمی‌شود، بلکه اهداف نظام تعلیم و تربیت باید بر اساس اهداف تربیت قرآنی و اسلامی باشد که سند تحول نیز بر این اساس تنظیم‌شده و بر آن تأکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی ارتقای توان مهارتی دانش آموزان را در تمام زمینه‌ها و به‌طور خاص در آموزش‌های قرآنی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از چالش‌ها نظام‌های تعلیم و تربیت تبدیل دانش به شایستگی، مهارت، باور و ارزش است و رویکرد سند تحول جایگزینی دانش‌افزایی و مدرسه محوری به سمت آماده کردن دانش آموزان برای بروز و ظهور، فضلیت‌ها و شایستگی‌ها است.

وزیر آموزش‌وپرورش یکی از چالش‌های جدی در این مقطع زمانی را تغییرات سریع در جوامع دانست و گفت: جامعه جدید برای استمرار ارزش‌ها و باورهای جامعه قبلی با چالش‌های زیادی روبرو است و مخاطرات در برابر این تغییرات پرشتاب و گسترده بسیار جدی و مهم است، ازاین‌رو تفکر و یافتن راهی که بتوانیم در میان این دگرگونی‌ها و تغییرات مدافع نسل جدید باشد و آن‌ها را با باورها و ارزش‌های دینی آشنا کنیم، بسیار مهم است.

حاجی میرزایی طرح توانمندسازی معلمان درباره آموزه‌های قرآنی را مفید دانست و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح رساندن معلم به سطحی از توانایی است که بتواند دانش آموزان را به سمت هدف نهایی و مطلوب نظر سند تحول سوق دهد. معلمان باید بتوانند به‌راحتی در زمینه‌های قرآنی با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند و شوق آموزش قرآن را در دانش آموزان ایجاد کنند. بر این اساس سنجش معلم و دانش‌آموز در اجرای صحیح طرح بسیار با اهمیت است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معلمان قران حاجی میرزایی نظام تعلیم و تربیت حاجی میرزایی دانش آموزان سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسع منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه سفارش و توزیع مواد آموزشی به آدرس www.irtextbook.com و www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی شیوه نامه انجام و کتب درسی بر اساس سفارشات مثبوت در سامانه توزیع می‌شود.


سید علی مدینه افزود: مبنای توزیع کتب در تمامی دوره ها، سفارش‌های مثبوت در سامانه است، با توجه به اینکه فهرست سفارش دانش آموزان در سامانه به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است و درخواست نسخه چاپی ثبت سفارش فردی از اولیا دانش آموز توسط مدارس به جهت صرفه جویی ممنوع است.


او گفت: مدیران مدارس لیست قیمت کتب درسی را در معرض دید اولیا و دانش آموزان قرار دهند؛ و بهای کتاب‌های درسی صرفا بر اساس قیمت پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


مدینه افزود: در صورت تغییر پایه، مدرسه و یا رشته تحصیلی دانش آموز و نیاز به اصلاح سفارش، بر اساس تقویم زمان بندی اعلام شده در شیوه نامه پیوست و قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه و یا دانش آموز ملزم به اصلاح سفارش کتب (فقط یک مرتبه) می‌باشند.


او گفت: ثبت سفارش تک جلدی (آزاد) کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی ویژه معلمان از تاریخ ۲۲ / ۰۷ / ۱۴۰۳ و برای دانش آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ ۰۶ / ۰۸ / ۱۴۰۳ آغاز می‌گردد و تا تاریخ ۱۰ / ۱۲ / ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری