Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@14:31:07 GMT

غربال‌گری ۱۵۶ هزار و ۴۸۰ نفر در استان فارس

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۹۶۸۳

غربال‌گری ۱۵۶ هزار و ۴۸۰ نفر در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدمحمدصادق کشفی نژاد با اشاره به اجرای طرح غربال‌گری شنوایی و بینایی در استان فارس، گفت: در اجرای این طرح تاکنون ۴۸ هزار نوزاد در استان فارس غربالگری شنوایی و ۹۴ هزار و ۵۰۰ کودک ۳ تا ۶ ساله از نظر بینایی و تنبلی چشم غربال‌گری شده اند. 

وی افزود: در شش ماهه اول امسال ۵ هزار و ۷۴۰ مورد و در ۶ ماهه دوم نیز تاکنون ۸ هزار و ۲۴۰ مشاوره ژنتیک، جهت عموم مردم و مددجویان سازمان بهزیستی توسط کارشناسان انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه غربال‌گری در نوزادان یکی از مهم‌ترین مسائل در سرنوشت و آینده شان می باشد با توجه به اهمیت این موضوع اظهار امیدواری کرد: بهزیستی این اقدامات را گامی مهم در کاهش معلولیت ها به شمار می آورد، در همین راستا از مردم و خانواده‌های دارای نوزاد توقع می شود به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی فارس تنبلی چشم غربال گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واگذاری سهام تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس طی تذکری شفاهی، گفت: اکثر فعالیت‌ها و استقرار این هلدینگ در استان بوشهر است و این بی عدالتی است که در حالی که هزینه‌ها و مشکلات محیط زیستی آن نصیب مردم استان می‌شود، پول و سود آن برای دیگران باشد.

وی بیان کرد: در شرایطی که مدارس و بیمارستان‌های استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و باشگاه‌های ورزشی ما از حداقل امکانات برخوردار نیستند، نباید سرمایه هلدینگ خلیج فارس که متعلق به بازنشستگان است، از جیب مردم ما برداشته شود و خرج سلبریتی پرخرج شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از رئیس جمهور و مسؤولان مربوطه تقاضا داریم جلوی این کار را بگیرند، چرا که اقدامی کاملاً غیرقانونی است.

کد خبر 6085142 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • خاندوزی چند هفته قبل از وزیر شدن: شش ماهه مشکل گرانی‌ها حل می‌شود
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی