Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده سریال "نون.خ" اعلام کرد که روز پنجشنبه این هفته پایان فیلمبرداری فصل سوم است و امیدواریم لحظات شادی را برای مخاطب رقم بزنیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امروز روز تولد بازیگر، نویسنده و کارگردانی است که این روزها سخت مشغول تصویربرداری آخرین سکانس‌های فصل سوم سریال نوروزی شبکه یک سیما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریالی که در دو فصل گذشته مورد استقبال مخاطب قرار گرفت؛ با استقبالی که مخاطب در فصل دوم نسبت به مجموعه سعید آقاخانی و اهالی "نون.خ" نشان داد، این سریال از هر جهت رقیب سرسختی برای کنداکتور نوروزی تلویزیون به حساب می‌آید.

سعید آقاخانی را هم می‌توان با خان‌دایی گفتن‌های "ساعت خوش" و یا "متهم گریخت" و "پشت کنکوری‌ها" و حتی "داستان یک شهر" شناخت. اما رفته رفته او به یکی از بازیگران طراز اول در سینما هم تبدیل شد؛ کسی که در چند سال اخیر جزو مدعیان سیمرغ بوده و حتی توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم "خداحافظی طولانی" را نیز از آنِ ‌خود کند. یکی از نقاطی که آقاخانی را نسبت به برخی از بازیگران نسل‌های گذشته متمایز می‌کند تسلط او در کارگردانی و شناخت مخاطب تلویزیون است. 

به همین خاطر با کاری به نام "نون.خ" برای اولین بار شوخی با قوم کُرد و کرمانشاه را به تلویزیون آورد. نمایش آداب و رسوم و توجه کارگردان و نویسنده به داشتنِ قصه،  موقعیت‌های بکر و شوخی‌های با چارچوب جزو مشخصه‌هایی بود که این سریال را خیلی زود سرزبان‌ها انداخت. تا جائیکه مخاطب این روزها سخت منتظر فصل سوم این مجموعه تلویزیونی است. شاید تیکه‌های جذاب و به روزِ "نون.خ" خصوصاً در فصل دوم، توجه بسیاری را به این نکته جلب کرد که می‌توان با ایده و خلاقیت هم مخاطب را خنداند. چرا که پیش از این بسیاری می‌گفتند که شاد کردن مردم سخت است و باید با هر قیمتی این کار را کرد.

سعید آقاخانی به تعبیرِ مهدی فرجی تهیه‌کننده حال خوبی دارد و البته بقیه همکاران و بازیگران هم در صحت و سلامت به روزهای پایانی فیلمبرداری نزدیک می‌شوند. او در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  اعلام کرد که روز پنجشنبه روز پایانی تصویربرداری سریال "نون.خ3" خواهد بود. هرچه درباره بیماری کارگردان و عوامل دیگر گفته‌اند یا می‌گویند شایعه است و خوشبختانه همه در صحت و سلامتی قرار دارند. 

آقاخانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  به سرگرمی و شادکردن مخاطب در سایه انتقال آموزه سبک زندگی و مفاهیم خانواده تأکید کرد و گفت: من همیشه در همه کارهایم به خانواده و صیانت از خانواده اهمیت داده‌‌ام و می‌دهم چون باید در دلِ سرگرمی و شادکردن مخاطب، آموزه‌ای هم برای سبک زندگی ایرانی داشت. 

او درباره تولید این سریال و همچنین ساخت فصل جدید بیان کرد: ما اواخر کاریم،  فصل جدید قصه کشش دارد اما باید این فصل پخش شود و ببینیم بازخورد چیست اگر خوب باشد ادامه دهیم. خود ما کاراکترها و فضا را دوست داریم. من کاراکتر خودم را دوست دارم و بچه‌ها هم علاقه‌مندند کار ادامه پیدا کند اما همه‌چیز به بازخوردها برمی‌گردد.

کارگردان سریال "نون.خ" آرزو کرد: امیدوارم روزهای خوبی داشته باشیم. تمام تلاش‌مان را می کنیم کاری کنیم در روزهایی که مردم در خانه‌اند و از بیماری، فقر و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند، بتوانیم خنده روی لب‌هایشان بیاوریم.

امروز همچنین روز تولد شقایق دهقان بازیگر سریال "نون.خ3" هم هست. بازیگری که در این سال‌ها کارهای مختلفی چه با مهران مدیری و چه کارگردان‌های دیگر از او سراغ داریم؛ "ساختمان پزشکان" و "شب‌های برره" از او به یادگار مانده و این روزها در میانِ بازیگران "نون.خ" یکی از نقش‌های اصلی را برعهده دارد. او در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  تأکید کرد: به نظرمن شوخی سرحدی ندارد و اگر کسی یا کسانی را نرنجاند به مقصود خودش رسیده است. خوشبختانه سریال‌های کمدی که حساسیت‌ روی آن‌ها بود و خیلی از کاراکترهای سریال با زبان‌ها و گویش‌های دیگر صحبت نمی‌کردند و همه تهرانی‌زبان بودند.

دلیل کمرنگ‌شدن نماز در تلویزیون چیست؟/ انتقادی که دوباره حجت‌الاسلام قرائتی تکرار کردهمه کاراکترهای محبوب بچه‌ها در هدهد تلویزیونکورسِ پرمخاطب‌های تلویزیون برای نوروز

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عید نوروز سریال رسانه ملی تلویزیون عید نوروز سریال رسانه ملی تلویزیون خبرگزاری تسنیم سعید آقاخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی، لادن مستوفی، امیر آقایی و ...

سریال گناه فرشته به ایستگاه آخر رسید و برخلاف استقبالی که از قسمت‌های اولیه صورت گرفت، مخاطبان از شکل تمام شدن و پایان این مجموعه راضی نبودند.

به گزارش عصرایران، در واقع از اواسط سریال این نارضایتی شکل گرفت و بیشتر هم به این دلیل بود که گره‌های داستانی و معما‌هایی که مدام در طول سریال مطرح می‌شد به شکل مشخصی سرانجام پیدا نمی‌کرد و آخر سر هم به شکلی بسیار ساده و دم دستی گره افکنی از اتفاقات را انجام داد.

حال نکته مهم در این نوشتار، نقد یا تحلیل سریال گناه فرشته ساخته حامد عنقا نیست بلکه بیشتر به افرادی مربوط می‌شود که حضور آن‌ها باعث توجه و استقبال از یک مجموعه نمایشی می‌شود و اکثریت مخاطبان به دلیل حضور بازیگرانی مانند شهاب حسینی، امیر آقایی، لادن مستوفی، مهدی سلطانی و حتی بهروز رضوی (دوبلور باسابقه) از همان ابتدا برای دیدن این سریال می‌نشینند.

در صنعت فیلم و سریال تمام جهان از هالیوود گرفته تا بالیوود و از شرق دور تا اروپا و ... بازیگران اولین قلاب برای به دست آوردن بیننده به شمار می‌روند به عبارتی ویترین جذب مخاطب هنرپیشگانی است که در آن مجموعه نمایشی حضور دارند.

تماشاگران همواره بیشتر از هرچیز دیگری در فیلم و سریال با بازگران هستند که آن را معرفی می‌کنند برای مثال می‌گویند: «یک سریال جدید اومده که شهاب حسینی، لادن مستوفی و ... توش بازی می‌کنند» حال در مراحل بعدی از کارگردان یا پلتفرم پخش کننده آن حرف به میان می‌آید. البته به غیر از کارگردانان صاحب نامی که خود برند معروفتری از هنرپیشه‌ها هستند. مثل فرهادی و کیمیایی در ایران و یا اسکورسیزسی، فینچر، تارانتینو، وودی آلن و ... در جهان.

حال پرسش این است که آیا خود بازیگران هم خود به این نقطه اتصال آن‌ها بین مخاطب و یک مجموعه نمایشی آگاه هستند یا خیر؟ بسیار بعید است که نقش آفرینان مهم سینمای ایران از درجه اهمیت حضور خودشان آگاه نباشند، حال که اصل را بر این آگاهی گذاشته‌ایم پس چرا حاضر به همکاریی می‌شوند که برند هنری آن‌ها را خدشه‌دار می‌کند؟ فقط برای پول است یا خیر مناسبات دیگری در میان است؟

بعید است که بازیگرانی مانند شهاب حسینی یا امیر آقایی و ... فقط به دلیل دستمزد بالا حاضر به همکاری با یک مجموعه نمایشی شوند، چون برای آن‌ها انواع و اقسام پیشنهاد‌های مختلف در دسترس است، از تبلیغات و همکاری با برند‌های تجاری گرفته تا همین بازیگری و ...

آیا واقعا بازیگران فیلمنامه را تا آخر نخوانده‌اند؟ برخی اوقات هم در صنعت سینما و سریال سازی ایران از این اتفاقات هم رخ می‌دهد که چند قسمت ابتدایی سریال آماده است و بر اساس آن قرارداد بسته می‌شود، ولی بعدتر فیلمنامه سرانجام چندان موفقی پیدا نمی‌کند، اما بازگران قرارداد دارند و ناچارند تا آخر همراه سریال باشند. (البته این هم یکی از احتمالات است).

برخی اوقات هم پیش می‌آید که بازیگران به دلایل مختلف حاضر به همکاری می‌شوند مثل دوستی و رفاقت یا اعتماد کردن به شخصی که کارنامه موفقی داشته است و ...

بهرجهت هر کدام از حالت‌های فوق باشد در نتیجه تاثیری ندارد زیراکه مخاطب نه در جریان این اتفاقات است و نه برایش اهمیتی دارد، برای او محصولی که در پیش روی است و برای آن وقت و هزینه گذاشته است ملاک است.

به این دلیل بازیگران باید مراقب این اهمیت و جایگاه خود یا بهتر است بگوییم مراقب این اعتماد تماشاگران به سابقه کاری و برند هنری خودشان باشند، چه‌بسا که تکرار این موضوع باعث می‌شود که جایگاهشان در نزد نگاه مخاطبان دچار خدشه شود و برای بازگرداندان این اعتماد راه سختی در پیش است.

در جهان امروز که روزانه از هر طرف جهان چندین فیلم و سریال در معرض دید تماشاگران به ساده‌ترین شکل ممکن قرار می‌گیرد اهمیت این نکته بسیار بیش از پیش است. فرقی هم ندارد برای بازیگران، سازندگان، پلتفرم‌های نمایش خانگی و ... همگی شامل این قانون اعتماد و یا سلب اعتماد مخاطب می‌شوند که باید از آن جلوگیری کنند و تنها راه هم ارتقا کیفیت محصول است.

دیگر خبرها

  • شوخی همسفران «نون خ» با مسعود فراستی +فیلم
  • مرا ببوس برای اولین بار/ بوسه‌ای که سانسور نشد
  • سلمانِ نون‌خ: لطفا کمی صبر کنید
  • گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی، لادن مستوفی، امیر آقایی و ...
  • گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی ، لادن مستوفی ، امیر آقایی و ...
  • پشت صحنه «نون خ ۵» در دو قسمت روی آنتن می‌رود
  • پشت صحنه «نون خ ۵»، در راه سیما
  • رونمایی از شبکه نفوذ
  • در پشت صحنه «نون خ ۵» چه می‌گذرد؟
  • خنداندن و شادبودن مردم عیب نیست/ باید میزهای مدیران سر و ته شود!