Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هم‌زمان با میلاد باسعادت امام محمدتقی(ع) آیین رونمایی از اولین سایت ۵G با مصارف عمومی و تجاری در جوار حرم رضوی و با حضور مسؤولان و مدیران محلی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همراه اول و مخابرات ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم که استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق و جمعی از مدیران همراه اول و مخابرات ایران حضور دارند از دو سایت ۵G همراه اول واقع در «شهرداری منطقه ثامن» مشرف‌به حرم رضوی و «کارخانه نوآوری» مشهد رونمایی شده و این مناطق تحت پوشش فناوری اینترنت پرسرعت ۵G همراه اول قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشترکان همراه اول که دارای گوشی ۵G هستند می‌توانند در نقاط تحت پوشش از جدیدترین و سریع‌ترین اینترنت جهان استفاده کنند؛ همچنین برای سایر مشترکان که گوشی ۵G ندارند از طریق مودم و سرویس وای فای امکان استفاده از این فناوری وجود دارد.

همراه اول بحث فناوری ۵G در ایران را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم‌های فنی اپراتور و شرکت‌های داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برده و راه‌اندازی تجاری و عمومی سایت‌های ۵G ، به دلیل توجه ویژه به تمرکززدایی و عدالت ارتباطی از مشهد مقدس شروع‌شده است.

بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور در روزهای آینده نقاط بیشتری در کشور را تحت پوشش فناوری نسل پنجم تلفن همراه قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت پرسرعت ۵G مخابرات خراسان رضوی مشهد حرم رضوی همراه اول ۵G همراه اول تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر ارتباطات درباره کیفیت اینترنت فیبر نوری گفت: «مشترکانی که فیبر نوری دریافت کنند، سرعت اینترنت‌شان تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه یعنی صد برابر سرعت کنونی افزایش پیدا می‌کند.»

او همچنین افزود: «ما به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.»

بیشتر بخوانید:

تشکر وزیر ارتباطات از قالیباف و نمایندگان مجلس

زارع پور درباره بسته هدیه اینترنت دولت هم گفت: «۴، ۵ میلیون نفر برای بسته هدیه اینترنت سال نو ثبت نام کرده و این بسته را دریافت کردند.»

کد خبر 840941 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات دولت سیزدهم اینترنت

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟