Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: طی شش ماه آینده مسیر دسترسی به طرح‌های تعریف شده را سرعت دهیم و تلاش کنیم پرونده های نیمه تمام از خود بجا نگذاریم.

سید عباس صالحی روز دوشنبه در پنجاه‌و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با اشاره به قرار گرفتن در فضای قرآنی که وفای به عهد اهمیت پیدا می کند، ابراز امیدواری کرد تا دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی یک شبکه به هم‌پیوسته را در مسیر آماده سازی نهایی عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین در ادامه به روند فعالیت های کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم اشاره و تاکید کرد: کارهای انجام گرفته و طرح هایی که امروز رونمایی شد از نقاط قابل ارجاع برای فعالیت های قرآنی در آینده باید باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین بر پایش این طرح ها در دبیرخانه کمیسیون توسعه تاکید کرد و گفت: هر پژوهش و تحقیق باید مقدمه عمل باشد اینکه متناسب با عمل چگونه باشد، باید تعریفی از سوی دبیرخانه صورت گیرد.
صالحی درباره طرح های رونمایی شده هم گفت: مجموعه های آماده شده نوید خوبی را برای تحقق طرح های کمیسیون توسعه به عنوان طرح های مبنایی می دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سند ملی توسعه وقف قرآنی، بر ضرورت افزایش کمیت موقوفات قرآنی و افزایش سهم موقوفات و اضافه شدن نیت های جدید به موقوفات قرآنی تاکید کرد.
وی افزود: سند ملی وقف قرآنی یکی از حوزه های پایه است. چون وقف از تعالیم قرآن نشات گرفته و از بحث های پایه بوده است.
صالحی طرح سازمان دارالقرآن را برای آسیب شناسی مراسم و همچنین مدیریت جلسات خانگی قرآن یک بستر قابل توجه برای افزایش انس با مفاهیم و حفظ و قرائت قرآن دانست.
وی طرح جهاد دانشگاهی را از این جهت قابل توجه دانست و گفت: با تالیف کتاب خبرنگاران قرآنی می توانیم خبرنگاران قرآنی موفق داشته باشیم و می توانیم وضعیت جشنواره های قرآنی را تحلیل کنیم.
سند ملی توسعه وقف قرآنی رونمایی شد
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سند راهبردی در دوران مسئولیت حجت الاسلام سید مصطفی حسینی انجام شده و دارای چهار محور است. یک محور مربوط به راهبردهای توسعه وقف قرآنی ایت، محور دوم اقدامات مربوط به هر راهبرد تدوین شده، محور سوم درباره چالش هاست و محور چهارم مربوط به فراوانی موقوفات و رقبات حوزه قرآن است.
مهدی قره شیخلو میزان موقوفات قرآنی را نسبت به سایر موقوفات دو درصد برشمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم سهم وقف قرآنی را در کشور افزایش دهیم.
عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: تهیه و تدوین این سند بر اساس طرحی با همکاری کمیسیون تبلیع و ترویج قرآن کریم و سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده است.
حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به پایین بودن سهم موقوفات قرآنی در سطح کشور خواستار ترویج فرهنگ وقف قرآنی شد.
محتوای آموزشی تولید شده دوره های آموزشی ارتقاء دانش و مهارت تخصصی کارکنان حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم از دیگر محصولات رونمایی شده بود که حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در یک ارتباط تصویری ویژگی های این طرح را برشمرد.
مجموعه مطالعات و دوره های تخصصی طراحی شده توسعه نظام تبلیغ و ترویج قرآن کریم از دیگر طرح های ارائه شده در این جلسه بود که محمدحسین حسنی رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان توضیحاتی درباره این طرح ارائه کرد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیسیون توسعه موقوفات قرآنی قرآن کریم وقف قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نفر در این استان حافظ قرآن و از پنج جزء تا کل قرآن کریم را حفظ هستند.

  حجت الاسلام مهدی رمضانی افزود: نوزدهمین آزمون سالانه اعطای مدرک تخصصی حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در ۶ شهر استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.   وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند، ادامه داد: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد بانوان هستند.   رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در شهرهای مشهد، خواف، نیشابور، تربت جام، کاشمر و سبزوار برگزار خواهد شد.      

 

دیگر خبرها

  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید