Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق عصر امروز دوشنبه در مراسم ویژه اهدای جوایز به برندگان نخستین جشنواره فرماندهان جهانی مبارزه با تروریسم شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و حاج ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق گفت که شهادت و ترور این فرماندهان شهید و همرانشان جرم و جنایت بزرگی بود که در تاریخ ثبت شده است و باید پرونده آنها با جدیت و مستمر دنبال و مجرمان به سزای عمل خود برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «آنهایی که فرزندان و فرماندهان عزیز ما را ترور کردند باید بدانند که ما هرگز پیگیری این پرونده را رها کنیم».

مسجدی تاکید کرد که شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس جزو افتخارات ما هستند زیرا جوانی و زندگی خود در راه صلح و مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت برای جهان اسلام صرف کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین عراق را دارای منابع بزرگ معنوی و مادی دانست و گفت که عراق از حیث امکانات و سرمایه های مادی، معنوی و انسانی هیچ چیز کم ندارد و فقط با یک مدیریت قدرتمند می تواند به سرعت تبدیل به یک کشورهای قدرتمند در منطقه و حتی جهان شود.

ایران خواهان عراقی قوی، باثبات و متحد است
ایرج مسجدی خاطرنشان ساخت که جمهوری اسلامی ایران خواهان عراقی قوی، باثبات و متحد است.

به گفته وی، ایران و عراق دو کشور همسایه و دوست هستند که تاریخ و جغرافیا آنها را به هم تنیده و در واقع یک روح در دو بدن هستند.

ایرج مسجدی با اشاره به روابط قوی بین دو ملت ایران و عراق تاکید کرد که باید یک اتوبان بزرگ بین بغداد و تهران کشیده و روادید بین دو کشور برداشته شود تا دو ملت آزادنه بتوانند به دو کشور همدیگر سفر کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با تقدیر از برگزاری نخستین جشنواره فرماندهان جهانی مبارزه با تروریسم گفت که امروز فرهنگ زیربنای جامعه انسانی است.

وی همچنین از تمامی شرکت کنندگان در جشنواره فرماندهان شهید مبارزه با تروریسم و همچنین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق که مجری این جشنواره بوده و داوران جشنواره که آثار برگزیده را انتخاب کردند، تقدیر و تشکر کرد.

ایرج مسجدی در پایان این مراسم، جوایز ویژه را تقدیم برگزیدگان این جشنواره کرد و در عین حال از نمایشگاه ویژه ای که از آثار برتر جشنواره در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برپا شده بود، بازدید کرد.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران ایرج مسجدی عراق ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران ایرج مسجدی عراق جمهوری اسلامی ایران ایرج مسجدی عراق ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران مبارزه با تروریسم ایران در عراق ایرج مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح با فرمانده کل قوا
  • جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با رهبر انقلاب دیدار کردند