Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@15:01:12 GMT

وکیل تخلیه ملک آنلاین در پلتفرم حقوقی ترازو

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۱۴۸۲

وکیل تخلیه ملک آنلاین در پلتفرم حقوقی ترازو

یکی از مسائل مهمی که امروزه پرونده‌های زیادی را در دادگاه‌ها به خود اختصاص داده است اجاره منزل است. اینکه مستأجرین یک یا چند مورد از بندهای قرارداد اجاره نامه را رعایت نکنند، باعث می‌شود که صاحبخانه راهی جز گرفتن حکم تخلیه مستاجر را نداشته باشد. در مقاله‌ای که پیش رو دارید می‌خواهیم در مورد گرفتن حکم تخلیه مستاجر و وکیل تخلیه ملک با شما صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد اجاره چیست؟

 اجاره در واقع همان کرایه دادن چیزی یا وسیله‌ای است که از منافع آن استفاده می‌شود. ماده ۴۶۶ قانون مدنی اجاره را این‌گونه تعریف می‌کند: اجاره چیزیست که به موجب آن مستاجر و مالک منافع عین مستاجره می‌شود. در واقع مالک به جای چیزی یا ملکی که در اختیار شخص دیگر قرار می‌دهد، اجرتش  را دریافت می‌کند.

در قرارداد اجاره به کسی که مالش را اجاره می‌دهد موجر می‌گویند.

به کسی که مالی را اجاره می‌کند، مستاجر می‌گویند.

اجاره‌بها نیز به مبلغی که بابت اجاره پرداخت می‌شود گفته می‌شود.

عین مستاجره واژه‌ای است که به مالی که در قرارداد مورد اجاره قرار می‌گیرد، می‌گویند.

 

قرارداد اجاره به چند قسمت تقسیم می‌شود؟

بر اساس اینکه چه چیزی مورد اجاره قرار می‌گیرد، سه نوع قرارداد اجاره وجود دارد:

اشیا حیوانات اشخاص

چند ویژگی که برای قرارداد اجاره ذکر شده است به ترتیب زیر است:

اجاره، عقدی است معین که در قانون‌، قواعد معین و مشخصی دارد.

اجاره، عقدی است تملیکی  که در آن موضوع قرارداد اجاره مالک شدن چیزی می‌باشد.

 اجاره، عقدی است معوض که مستاجر در برابر استفاده از منافع عین مستاجره اجاره‌بها پرداخت می‌کند.

 اجاره، عقدی است موقت که قرارداد اجاره‌ی دارای مدت است.

اجاره، عقدی است رضایی که نیاز به ثبت رسمی نداشته و با توافقات بین طرفین صورت می‌گیرد.

 و آخرین مورد اجاره عقد لازم است که در این قرارداد، طرفین بدون رضایت دوجانبه یا جز در شرایط خاص نمی‌توانند قرارداد را بر هم بزنند.

در واقع وقتی شخصی ملکی را اجاره می کند، مالک و مستاجر توافق خود را در قالب قرارداد اجاره یا اجاره نامه تنظیم می کنند. جزئیات قرارداد اجاره را می توانید قرارداد اجاره ؛ توصیه ها و شرایط انعقاد اجاره نامه مطالعه کنید.

   چه زمانی می‌توان حکم تخلیه را گرفت؟

در موارد زیر، موجر از طرف صاحبخانه مورد مواخذه قرار گرفته و صاحبخانه می‌تواند در صورت حل نشدن این مشکلات حکم تخلیه مستاجر را بگیرد:

زمانی که مستاجر به تعهدات خود در قبال بندهای مطرح شده و به امضا رسیده در قرارداد توجه نکند.

در صورتی که مستاجر از شروط مذکور در قرارداد تخطی کند.

در صورتی که موارد بالا پیش بیاید موجر می‌تواند برای تخلیه کردن منزلش به دنبال گرفتن حکم تخلیه باشد.

در صورتی که قرارداد اجاره به صورت رسمی بین موجر و مستاجر بسته شده باشد، موجر برای گرفتن حکم تخلیه به اداره ثبت اسناد باید مراجعه کند تا حکم تخلیه را بگیرد. بعد از آن باید به دفتر اسناد رسمی در محل اجاره قرارداد مراجعه و درخواست صدور اجراییه کند.

در قراردادهای اجاره مخصوصا در حوزه‌ی املاک و اراضی ممکن است پیش یا پس از اتمام قرارداد بین طرفین اختلاف پیش بیاید که در این صورت مراجع قانونی برای از طریق گرفتن حکم تخلیه نسبت به تخلیه مستاجر اقدام خواهند کرد

 

 نحوه‌ی گرفتن حکم تخلیه از طریق وکیل تخلیه ملک

 اختلافاتی که بین موجر و مستاجر در زمینه تخلیه ملک پیش می‌آید، مشمول قوانین مختلفی می‌شود که خود موجر آنها را باید به درستی بلد باشد. از آنجا که هیچ وقت چنین چیزی امکان ندارد که موجر تمام بندها و تبصره‌ها و قوانین را به طور کامل بداند، بنابراین نمی‌تواند مشکلاتی که در این  زمینه پیش آمده را حل کند.

در کل در تنظیم قراردادهای ملکی برای اینکه از مشکلات احتمالی جلوگیری شود بهتر است به صورت قانونی و اصولی اقدام شود. برای این کار کمک گرفتن از یک وکیل تخلیه ملک امری ضروری است. اگر دعوا به دلیل عدم اطلاعات کافی یا عدم آگاهی از قوانین به صورت اشتباه مطرح شود در نهایت دادخواست حقوقی آن منجر به رد دعوا می‌شود.

موضوع طرح دادخواست نیز در این میان بسیار مهم است که یک وکیل زبده به راحتی می‌تواند تشخیص دهد که موضوع را برای حل دعوای پیش آمده طرح کرده و به ثبت برساند.

 

نقش وکیل تخلیه ملک

 وکیل تخلیه ملک در واقع شخصی است که مشکل پیش آمده بین موجر و مستاجر را بررسی کرده و نسبت به رفع آن اقدام می‌کند. وکیل تخلیه ابتدا تمامی شواهد و مدارک و مستندات را بررسی کرده و درخواست صحیح و مربوط به موضوع را به ثبت قانونی می‌رساند. اگر دادخواست ناقص باشد نه تنها وقت بلکه هزینه نیز تلف خواهد شد.

وکیل تخلیه ملک این موضوع را بررسی و دعوای آن را به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌دهد. بعد از آن بر حسب مورد پیش آمده، دستور تخلیه ملک را از شورای حل اختلاف و بعد از این که مالکیت موجر به اثبات رسید می‌گیرد.

مامور بعد از این موظف است که در ظرف مدت ۲۴ ساعت موضوع را به مستاجر ابلاغ و در نسخه‌ی دیگر رسید آن را دریافت ‌کند. یک وکیل خبره تخلیه ملک در این زمینه متخصص بوده و به تمامی تبصره‌ها و قوانین موجود تسلط دارد. بنابراین می‌تواند به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حکم تخلیه را از مراجع ذی‌صلاح بگیرد.

در تنظیم قراردادهای ملکی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بهتر است بصورت اصولی و قانونی اقدام کنید، در غیر اینصورت برای گرفتن حکم تخلیه باید به وکیل تخلیه ملک مراجعه کنید. برای گرفتن وکیل تخلیه ملک می توانید به پلتفرم حقوقی ترازو (https://etarazoo.com/) مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس:

آدرس سایت: https://etarazoo.com/

ایمیل: support@etarazoo.com

شماره تماس: 09022004247

لینک کوتاه: asriran.com/003ErS

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گرفتن حکم تخلیه قرارداد اجاره تخلیه مستاجر پیش آمده ی گرفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از مسجد وکیل بازمانده‌ای از دوران زندیه

مسجد وکیل که به مسجد سلطانی نیز مشهور است یکی از مساجد تاریخی شهر شیراز است که به دوره زندیه باز می‌گردد. این مسجد در غرب بازار وکیل قرار دارد.

شبستان جنوبی با ستون‌های سنگی یکپارچه و مارپیچ از شاخصه‌های معماری ایرانی و از مناطق دیدنی این مسجداست که دارای ۴۸ ستون سنگی یکپارچه می‌باشد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم این مسجد تاریخی را به نمایش درآورد.

منبع: شهروند خبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

ورق زدن تاریخ در مسجدالنبی قزوین + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • لیست دادگاه های تبریز
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است 
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • فیلمی از مسجد وکیل بازمانده‌ای از دوران زندیه
  • مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس | حق کمیسیون خودنویس چقدر است؟
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳
  • چگونه وکیل حقوقی در تهران را انتخاب کنیم؟
  • اجاره سریع تجهیزترین سالن‌های همایش بصورت آنلاین در سلام حرفه‌ای
  • لیست برخی از سایت‌های حقوقی کشور