Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولت صنعاء و نیروهای دولت مستعفی یمن در استان مأرب در جریان است. نیروهای دولت صنعاء دو منطقه أراک و قاع المنجورة که مشرف به سد مأرب از جهت غربی است و بخش‌هایی از ناحیه جنوبی تحت کنترل درآوردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، منطقه الطلعة الحمراء در شهرستان صرواح واقع در غرب استان مأرب، صحنه درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولت صنعاء و نیروهای وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن است که در این راستا، جنگنده‌های ائتلاف سعودی از نیروهای هادی پشتیبانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درگیری‌ها به کشته و زخمی شدن چند تن از دو طرف طی ساعات گذشته انجامید.

همچنین منابع محلی در مصاحبه با المیادین اعلام کردند که نیروهای هادی امروز (دوشنبه) تجهیزات و سازو برگ نظامی خود را از منطقه استراتژیک الطلعة الحمراء که اخیراً به آنجا آورده بودند، خارج کردند و تنها مناطق محدودی در اختیار آنها است.

همچنین پس از آنکه نیروهای صنعاء دو منطقه أراک و قاع المنجورة، مشرف به سد مأرب از جهت غربی و بخش‌هایی از ناحیه جنوبی را تحت کنترل درآوردند، درگیری‌های مشابهی میان دو طرف در بخش جنوبی شهرستان صرواح به وقوع پیوست.

نیروهای دولت صنعاء دو روز قبل منطقه استراتژیک الطلعة الحمراء و پایگاه‌های اطراف آن را در شهرستان صرواح واقع در غرب استان مأرب تحت کنترل خود درآوردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انصارالله یمن نیروهای دولت صنعاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه گروه هفت را به "پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تشکیل گروه‌های انحصاری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و مشارکت در حمایت‌گرایی تجاری" متهم کرد.

این گروه هفته گذشته نشستی برگزار کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد شیوه‌های تجاری چین و همچنین رفتار آن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز کرد. 

وانگ از گروه هفت خواست تا از مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و آسیب رساندن به توسعه سایر کشور‌ها دست بردارد.

فایننشال تایمز پیش از این اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند. وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران
  • مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه