Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@07:37:27 GMT

همه نظارت‌های فراپادمانی از فردا متوقف می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۲۰۸۰

همه نظارت‌های فراپادمانی از فردا متوقف می‌شود

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد همه نظارت‌های فراپادمانی از فردا متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «کیوان خسروی» سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که همه نظارت‌های فراپادمانی از فردا (سه‌شنبه) پنجم اسفند متوقف خواهد شد.

وی افزود: در جریان سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، چگونگی توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و نظارت‌های فراپادمانی برای وی تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروی با تاکید بر قصد نظام برای اجرای بدون تنازل قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» افزود: در خصوص اجرای بدون وقفه این قانون در مجموعه ارکان کشور اجماع وجود دارد و سازمان انرژی اتمی ضمن آن که تاکنون مفاد قانون را اجرا کرده، زمینه قطع نظارت‌های فراپادمانی را نیز فراهم کرده است.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در بیانیه مشترک ایران و آژانس و پیوست اجرایی آن نیز که در سفر گروسی به تهران مورد توافق قرار گرفت، برموضوع اجرای کامل قانون مصوب مجلس تصریح شده و ترتیبات انجام آن مخدوش نشده است.

خسروی در پایان گفت: اجرای قانون مجلس به منزله خروج ایران از برجام و قطع همکاری با آژانس نیست و از این رو تعاملات ایران با آژانس و نظارت‌های پادمانی آن بر اساس چارچوب‌های قانونی ادامه خواهد داشت. اجرای قانون مجلس به منزله خروج ایران از برجام و قطع همکاری با آژانس نیست و از این رو تعاملات ایران با آژانس و نظارت‌های پادمانی آن بر اساس چارچوب‌های قانونی ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است:

«۱. ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقتنامه جامع پادمان خود با آژانس، همانند قبل، ادامه خواهد داد.

۲. یک تفاهم فنی دوجانبه موقت، سازگار با قانون، که به موجب آن آژانس به فعالیت‌های ضروری راستی آزمایی و نظارت خود (طبق فهرست فنی پیوست) برای مدت تا سه ماه ادامه خواهد داد.

۳. مرور منظم این تفاهم فنی با هدف اطمینان از حصول به اهداف آن.

گفتنی است در همین خصوص، سازمان انرژی اتمی ایران درباره تفاهمات مشترک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد.

«سفر مدیرکل آژانس به ایران بر اساس درخواست ایشان بود که مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران نیز واقع شد.

در گفت‌وگوها، آژانس بر ضرورت احترام به قانون مجلس و اجرای آن تاکید کرد به طوری که در بیانیه نیز انعکاس داشته است.
ایران و آژانس تفاهم کردند اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌های برجامی به طور کامل متوقف شود و صرفا تعهدات پادمانی ایران اجرا می‌شود. بر این اساس، طبق قانون مجلس هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد و هیچگونه بازرسی فراپادمانی نیز انجام نمی‌شود.

مقصود از تداوم راستی آزمایی و نظارت ضروری که در بند ۲ بیانیه آمده، همانطور که در پیوست توافق شرح داده شده، این است که ایران به مدت ۳ ماه اطلاعات برخی فعالیت‌ها و تجهیزات نظارتی را که در پیوست مشخص شده ضبط کرده و نزد خود نگه خواهد داشت. در این مدت، آژانس به این اطلاعات هیچ دسترسی نخواهد داشت و اطلاعات منحصرا نزد ایران باقی می‌ماند. چنانچه ظرف ۳ ماه تحریم‌ها به طور کامل لغو شد، ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس می‌گذارد، در غیر این صورت اطلاعات برای همیشه پاک خواهد شد.

به دلیل ملاحظات حفاظتی و ضرورت پنهان ماندن مکان تاسیسات کلیدی ایران، پیوست بیانیه که شامل فهرست این تاسیسات است، محرمانه خواهد ماند.»

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای عالی امنیت ملی انرژی انرژی هسته ای نظارت های فراپادمانی ادامه خواهد قانون مجلس انرژی اتمی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: دوره جدیدی از مقررات گذاری در نظارت بر اصناف خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هشتادو یکمین جلسه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار با حضور وزیر اقتصاد و با همکاری اتاق های اصناف و اتحادیه های سراسر کشور برگزار شد.

دراین جلسه گفته شد؛ حدود ۳۰۰ هزار پروانه کسب با همت اتاق اصناف از پروانه کاغذی تبدیل به کد یکتا شده است و حدود ۲ میلیون پروانه دیگر نیز در دست اقدام است. همچنین مقرر شده است که تا ۲۶ اردیبهشت دیگر پروانه کاغذی در دست کسبه و واحد‌های صنفی نباشد و اگر کسی اقدام به دریافت کدیکتا نکرده باشد از دریافت خدمات حکومتی محروم گردد.

در همین رابطه سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: در موضوع پروانه‌های صنفی اتاق اصناف مسئول راهبری است و دست اندرکاران واقعی خود اتحادیه‌ها هستند. از همین رو امیدواریم که با پایان حکم قانونی تسهیل مجوز‌ها بتوانیم گزارش محقق شدن این امر به رییس جمهور محترم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: با تحقق این امر دوره جدیدی از مقررات گذاری در نظارت بر اصناف خواهیم داشت که بسیار دقیق‌تر و آسانتر و ارزان‌تر خواهد بود.در ادامه این جلسه از نمایندگان اتحادیه که در جریان اجرای تبدیل پروانه کسب‌های کاغذی به شناسه یکتا فعال بوده اند، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

اعتبار خارج شدن پروانه‌های کسب کاغذی حکم قانون است

در ادامه این جلسه تاکید شد که از اعتبار خارج شدن پروانه‌های کسب کاغذی حکم قانون است. قانون یکتا به منظور یکپارچه سازی شناسایی فعالان صنفی و شناسایی راحت‌تر آنها در دریافت خدمات دولتی تصویب شده است. شایان ذکر است که نداشتن شناسه یکتا با قطع دریافت خدمات دولتی موجب حذف افراد فاقد مجوز خواهد شد.

یکی از نمایندگان صنفی نیز دراین جلسه تاکید کرد: اصناف هیچ گونه مشکلی در اجرای این قانون ندارند اما وجود قوانین تشویقی موجب پیشبرد سریعتر کار خواهد شد. همچنین درخواست می شود که در مورد واحدهایی که درگیر قوانین موروثی هستند، تمهیداتی اندیشیده شود. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • وزیر اقتصاد: دوره جدیدی از مقررات گذاری در نظارت بر اصناف خواهیم داشت