Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@22:29:55 GMT

آیا وام سهام عدالت موجب بهبود معیشت مردم می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۴۲۷۹

آیا وام سهام عدالت موجب بهبود معیشت مردم می‌شود؟

خبر دریافت کارت اعتباری سهام عدالت در حالی هفته گذشته منتشر شد که به نظر می‌رسد به دلیل بازپرداخت سنگین آن چندان استقبالی نسبت به این طرح نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرانجام پس از گذشت چند ماه وعده ارائه کارت‌های اعتباری سهام عدالت، خبر آماده شدن آن اعلام گردید؛ این‌چنین که دارندگان سهام عدالت با مراجعه به سامانه طراحی شده در دو بانک ملی و تجارت می‌توانند تا ۶۰ درصد ارزش روز سهام عدالت خود را کارت اعتباری دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت نام برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سامانه بانکی انجام می‌شود؛ برای روش ثبت نام و دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، هر دو گروه دارندگان سهام، یعنی گروه مدیریت مستقیم و گروه مدیریت غیرمستقیم می‌توانند با مراجعه به درگاه‌های بانکی معرفی شده و ثبت‌نام در سامانه سجام نسبت به درخواست کارت اعتباری اقدام کنند.

گفتنی است که مهم‌ترین ویژگی این کارت‌ها آن است که سهام عدالت ضامن این وام خواهد بود. و دیگر نیاز به ضامن نیست؛ نرخ سودی که برای این کارت‌های اعتباری در نظر گرفته شده، ۱۸ درصد است و در صورتی که متقاضیان طی یک ماه تسهیلات دریافت شده را پرداخت کند، کارمزد به تسهیلات آنان اضافه نخواهد شد.

وام سهام عدالت، نیاز به ضامن ندارد

از خرداد سال ۹۹ آزادسازی سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام و ۶۰ درصد سهام آزاد و قابل معامله شد؛ موضوعی که تقریباً با استقبال روبرو شد؛ اکنون با تحقق این خبر، سهامداران می‌توانند سهام خود را در ضمانت بانک گذاشته و کارت اعتباری دریافت کنند؛ به عبارتی وثیقه‌ای که افراد برای دریافت وام‌های معمول نیاز دارند برای دریافت این وام، لازم نیست زیرا سهامداران عدالت می‌توانند با وثیقه کردن برگه‌های سهام خود، این تسهیلات را دریافت کنند.

این اقدام بر اساس اظهارات سمیه محمدی، مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سمات، با هدف ایجاد مشوق برای نگهداری اوراق سهام عدالت و همچنین ارائه تسهیلات به کسانی که این برگه‌ها را نگه‌داری می‌کنند، ایجاد شده است.

در این خصوص علی ردانی، کارشناس بانک تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: دریافت وام سهام عدالت از طریق سامانه‌های بانکی تجارت و ملی امکان‌پذیر است؛ مدارک مورد نیاز بارگذاری شناسنامه و کارت ملی است که بلافاصله اگر سیم‌کارت به نام افراد باشد شماره تائید پیامک می‌شود؛ لازم به ذکر است که این شماره باید در سامانه ثبت شود.

وی ادامه می‌دهد: مرحله بعد آن است که سامانه مذکور به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مرتبط می‌شود و مراحل بعدی صدور کارت اعتباری برای سهامدار عدالت به انجام می‌رسد.

این کارشناس تصریح می‌کند: لازم است متقاضیان وام سهام عدالت به چند نکته توجه داشته باشند؛ نخست آنکه تمام فرایند ثبت نام و دریافت سهام به‌طور غیرحضوری است و به هیچ‌وجه مراجعه حضوری پذیرفته نمی‌شود؛ مورد دیگر آنکه صدور این کارت پس از طی روال مذکور ثبت نام، در کم‌ترین زمان انجام خواهد گرفت.

ردانی می‌گوید: مورد بعدی که اهمیت بسیار زیادی دارد زمان بازپرداخت سهام است که ۳ سال به طول می‌انجامد؛ از آنجا که تسهیلات بدون ضامن پرداخت می‌شود، اگر متقاضی، بازپرداخت اقساط خود را انجام ندهد سهام عدالت او که پشتوانه کارت اعتباری است به فروش گذاشته می‌شود که آگاهی از این موضوع اهمیت بالایی برای فرد درخواست کننده دارد.

کارت اعتباری سهام عدالت، نقد نمی‌شود

مورد قابل تأمل دیگر در رابطه با کارت‌های اعتباری سهام عدالت، میزان استقبال از دریافت چنین تسهیلاتی است؛ با توجه به بازپرداخت سنگینی این وام و الزام به خرید از فروشگاه‌های خاص، آیا سهامداران دریافت چنین وامی را می‌پذیرند؟

محمدرضا شهنام پور، کارشناس خبره اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: ارائه کارت اعتباری سهام عدالت به همه بانک‌ها اطلاع‌رسانی شده است و ۱۰ بانک اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال عملیاتی کردن این روند هستند.

وی ادامه می‌دهد: در ابتدا از طریق سایت بانک‌های تجارت و ملی ۵۰ درصد از ارزش سهام عدالت، به عنوان کارت اعتباری ارائه می‌شود و به مرور سایت مابقی بانک‌ها نیز برای ارائه این تسهیلات بازگشایی خواهد شد.

این کارشناس یادآور می‌شود: سهامداران باید برای دریافت این کارت‌های اعتباری به بانکی مراجعه کنند که شماره شبای خود را اعلام کرده‌اند؛ همچنین درخواست کارت اعتباری به صورت الکترونیکی به همراه مدارک ارسال می‌شود و پس از آن کارت برای سهامداران صادر خواهد شد؛ لازم به ذکر است که بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماهه و با سود ۱۸ درصد است.

شهنام پور اظهار می‌کند: ویژگی این وام آن است که سهامداران عدالت می‌توانند با وثیقه کردن برگه‌های سهام خود این تسهیلات را دریافت کنند نیازی به ضامن‌های دیگر نیست؛ نکته قابل توجه آن است که درخواست کننده با دریافت این کارت، قادر به خرید کالای تولید داخل از فروشگاه‌های مشخص شده خواهد بود و به هیچ وجه تبدیل به پول نقد نخواهد شد.

وی در رابطه با میزان استقبال از دریافت کارت‌های سهام عدالت می‌گوید: چنین کارت‌هایی قابلیت نقد شوندگی ندارد؛ این وام قدرت خرید شخص دریافت کننده را بالا می‌برد اما در حالت عادی به نظر می‌رسد چندان استقبالی از آن نشود.

این کارشناس خاطرنشان می‌کند: فرد متقاضی باید به این موضوع توجه کند که دریافت این وام تا چه میزان برای او به صرفه است و آیا قدرت بازپرداخت این وام را خواهد داشت یا خیر و سپس اقدام به دریافت آن نماید.

گزارش از: نفیسه زمانی نژاد، خبرنگار اقتصادی ایمنا

کد خبر 476927

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سهام عدالت سود سهام عدالت سامانه سهام عدالت مالکیت سهام عدالت خرید و فروش سهام عدالت فروش سهام عدالت توزیع سهام عدالت روش مستقیم سهام عدالت روش غیرمستقیم سهام عدالت سود نقدی سهام عدالت مدیریت سهام عدالت ارزش سهام عدالت واریز سود سهام عدالت ارزش سهام عدالت من ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی ارزش سهام عدالت من چقدر است ارزش سهام عدالت یک میلیونی خرید سهام عدالت ارزش سهام عدالت امروز چقدر است ارزش روز سهام عدالت انتقال سهام عدالت متوفیان انتقال سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت مشاهده دارایی سهام عدالت وام سهام عدالت جزئیات وام سهام عدالت مبلغ وام سهام عدالت کارت اعتباری سهام عدالت شرایط وام سهام عدالت وام سهام عدالت چقدر است سامانه وام سهام عدالت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کارت اعتباری سهام عدالت کارت های اعتباری وام سهام عدالت سهام عدالت برای دریافت دریافت کنند دریافت کارت خواهد شد ثبت نام کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد


مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت:مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت)پس از انجام الزامات قانونی و مقرراتی توسط شرکتهای تعاونی شهرستانی و شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان برگزار خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، نشست بررسی مراحل برگزاری مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت)با حضور معاون اقتصادی استاندار، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی، دستیار ویژه رییس سازمان بورس در سهام عدالت، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مدیران دستگاههای اجرایی، نمایندگان دستگاه های نظارتی استان و مدیران تعاونی های شهرستانی استان هرمزگان برگزار شد.

دکتر دسینه نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه این نشست با هدف بررسی تبیین و تشریح روند و مراحل اجرایی برگزاری مجمع شرکت سرمایه گذاری استان برگزار شد افزود: با توجه به اهمیت این موضوع از تمامی نهادهای مرتبط با سهام عدالت در استان دعوت شده بود تا در این جلسه حضور داشته باشند.
وی با بیان این که یکی از چالشهای اصلی برگزاری مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری استان؛ ارائه صورتهای مالی تایید شده توسط بازرس از سوی تعاونی های شهرستانی و صورتهای مالی حسابرسی شده توسط شرکت سرمایه گذاری استان است افزود:طی این نشست شرکتهای تعاونی شهرستانی و اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری استان موظف شدند تا قبل از برگزاری مجمع صورتهای مالی خود را به سازمان بورس کشور ارائه دهند.

وی ادامه داد:در حال حاضر سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت، شرکتهای تعاونی شهرستانی سهام عدالت و خریداران سهام شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در بازار سرمایه(نماد وسهرمز) از جمله سهامداران شرکت سرمایه گذاری استان هستند.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در پایان از برگزاری مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) در آینده نزدیک پس از انجام تعهدات تعاونی های سهرستانی و هیات مدیره شرکت با نظارت کمیته عالی نظارت بر سهام عدالت خبر داد و ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر این امر میسر شود.

گفتنی است مجمع عمومی عادی سالانه باید سالی یکبار در زمانی که در اساسنامه پیش بینی شده است به منظور رسیدگی به صورتهای مالی، مطالبات و دیون شرکت، عملکرد سالیانه، گزارش مدیران و بازرسان و ... برگزار شود اما به دلیل برخی مشکلات قانونی و عدم شفافیت نماد شرکتهای سرمایه گذاری استانی از سوی سازمان بورس تعلیق شده است.

دیگر خبرها

  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد