به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه «the richest»، یکی از شوکه کننده‌ترین حوادثی که در سال‌های اخیر در خاورمیانه رشدی سریع داشته، ظهور داعش به عنوان تهدیدی تروریستی در سطحی بین المللی بوده است.

شمار فراوانی گزارش از عراق و سوریه و کشور‌های همسایه وجود دارد که جنایت‌های هولناک داعش را نشان می‌دهد؛ از اعدام‌های دسته جمعی گرفته تا شکنجه و دیگر فجایع هولناک که در سرزمین‌های تحت کنترل داعش شایع بود.

اگرچه رشد داعش ممکن است ناگهانی به نظر آید، اما ریشه‌های آن را می‌توان در حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ جستجو کرد؛ زمانی که یک موج احساسی ضد آمریکایی شکل گرفت که به تولد گروه‌های شورشی که نیرو‌های غربی و نیز قومی در عراق را هدف قرار می‌دادند، منجر شد. در پی این حوادث، داعش به یک گروه چند ملیتی قدرتمندی مبدل شد که قادر به انجام عملیات پیچیده با اشغال و اداره بخش‌های وسیعی گشت.

با وجود حضور همه جانبه داعش در اخبار، به نسبت اطلاعات کمی از این گروه فاش شده است که آن هم به دلیل ماهیت مخفیانه ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق گروه تروریستی داعش بود که به ندرت از او در ملأ عام عکسی وجود داشت.
در اینجا قصد داریم به ده واقعیت از داعش که شاید آن را نشنیده باشید، اشاره کنیم

۱- نیروگیری داعش از سراسر جهان

در حالی که داعش تلاش داشت تا تصویر خود را در رسانه‌ها در سال‌های اخیر بزرگ کند، همزمان نیز به تلاش‌های خود برای سرباز گیری می‌افزود. در سال ۲۰۱۵ داعش بیش از ۲۰ هزار فرد نوکیش را از سراسر جهان، از جمله مردان و زنانی از آفریقای شمالی و اروپا جذب خود کرد.

داعش موفق به سربازگیری از ۹۰ کشور مختلف شده بود؛ به طوری که ۳۴۰۰ نفر از کشور‌های غربی برای جنگ به خاورمیانه سفر کرده بودند. فرانسه و روسیه با بیش از ۱۲۰۰ نفر، آلمان و انگلیس با بیش از ۵۰۰ نفر و آمریکا با دست کم ۱۸۰ و کانادا با احتساب ۱۳۰ نفر، از جمله کشور‌هایی بودند که شهروندانشان برای پیوستن به داعش رفته بودند.

یکی از موارد مشهور «جان جهادی» از انگلیس بود که چندین عملیات گردن زنی را به اجرا در آورده و از آن‌ها فیلم برداری نیز کرده بود.

۲- تخریب تاریخ بشری به دست داعش

ده‌ها مکان تاریخی ارزشمند که نمی‌توان بر روی آن‌ها قیمت گذاشت، به بهانه این مسأله که عبادت بت‌ها گناه بزرگی محسوب می‌شوند، از سوی داعش تصرف و تخریب شد. این مکان‌های باستانی به عنوان مکان‌هایی برای یادبود بت‌ها از سوی رهبران داعش شناخته شد و آن‌ها دستور تخریب و از میان بردن این مکان‌ها را به عنوان وظیفه شرعی داده بودند.

موزه‌ها و اماکن باستانی که قدمت برخی از آن‌ها به سه هزار سال قبل می‌رسید، غارت شده و با بولدوزر و دیگر وسایل تخریب شده و مورد آسیب قرار گرفتند. این تخریب‌ها شامل «هترا» (شهری باستانی در استان نینوای عراق) که یک میراث جهانی یونسکو می‌شود و نیز موزه نینوا در موصل- دومین موزه بزرگ در عراق- نیز می‌شد.

داعش هیچ مشکلی در فروش مجسمه‌های غارت کرده از مکان‌های تاریخی به منظور تإمین هزینه‌های جنگ خود نداشت و مبالغ گزافی را از طریق فروش عتیقه جات در بازار سیاه کسب کرد.

۳- داعش افراطی‌تر از القاعده بود

با وجود آنکه باراک اوباما در زمان تصدی ریاست جمهوری خود گفته بود داعش در مقایسه با القاعده، منبع نگرانی مهمی محسوب نمی‌شود؛ اما داعش و القاعده بر خلاف همدیگر عمل می‌کردند؛ چرا که داعش بسیار خشن‌تر از القاعده عمل می‌کرد. به بیان دیگر، خشونت داعش خیلی خونبارتر از القاعده بود.

۴- گردن زنی به عنوان برند داعش

یکی از تأثیرگذارترین و موفق‌ترین ابزار سربازگیری داعش، مجموعه فیلم‌هایی بوده است که در خصوص زندانیان مختلفی منتشر می‌شد که از طریق گردن زنی اعدام شده بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به اعدام ده مسیحی از مصر اشاره کرد.

ویدئو‌های تبلیغاتی که در آن‌ها چهره‌های شناخته شده‌ای مانند «جان جهادی» به تصویر کشده می‌شدند و سربازان احتمالی آینده داعش نیز آن‌ها را به عنوان مدرکی برای قدرت داعش قلمداد می‌کردند.

۵- استفاده داعش از رسانه‌ها

داعش در تبلیغات خود از جدیدترین رسانه‌های اجتماعی تکنیک‌های تولیدی استفاده می‌کرد تا توانایی هایش را به منظور دستیابی به جمعی گسترده‌تر از سربازان و نیرو‌ها احتمالی، بزرگتر جلوه دهد.

بحشی از تلاش‌های داعش برای پیروزی در جنگ‌های ایدئولوژیک شامل استفاده از «مرکز رسانه‌ای الحیات» می‌شد که یک شرکت حرفه‌ای رسانه‌ای بود و ویدئو‌های سربازگیری و دیگر ارتباطات تجاری را منتشر می‌کرد. بر خلاف القاعده که فیلمهایش شبیه خطبه خوانی است، تولیدات داعش شامل موزیک، تصاویر اکشن و .. بود.

۶- سرزمین‌های تحت کنترل داعش، بزرگتر از بسیاری کشور‌ها بود

با شروع جنگ داخلی سوریه، داعش از این درگیری‌ها برای منحرف کردن اذهان جهان در خصوص دستاوردهایش در کسب سرزمین‌هایی در شمال عراق و سوریه استفاده کرد. داعش توانست سرزمین‌های فراوانی را تصاحب کند که از بسیاری از کشور‌هایی که به طور قانونی بر سرکارند، زمین‌های بیشتری در اختیار داشت.

۷- درآمد چند میلیون دلاری داعش

مبارزات نظامی داعش و رسانه‌های پیچیده این گروه تروریستی هزینه‌های زیادی را می‌طلبید. سربازان می‌بایستی تغذیه می‌شدند و برخی تجهیزات به تعویض و جایگزینی نیاز داشتند. به منظور رفع نگرانی بودجه ای، داعش منابع مختلفی را ایجاد کرده بود که یکی از آن‌ها ثروت بادآورده ۴۲۵ میلیون دلاری دزیده شده از بانک موصل بود؛ همچنانکه از دیگر منابع درآمدی آن‌ها به فروش قطعات و مجسمه‌های باستانی می‌توان اشاره کرد.

۸- همپیمانان غربی اقدام به تأمین مالی داعش می‌کردند

پیش از آنکه داعش سرزمین‌های فراوانی را تصاحب کند و از نعمت‌های آن سرزمین‌ها مانند نفت استفاده کند، این گروه تروریستی مجبور بود تا بخش عمده‌ای از درآمد خود را متکی به کمک‌های مالی باشد.

در این مدت، کشور‌های دوست آمریکا شورشیان سوری را برای جنگیدن علیه دولت بشار اسد حمایت مالی می‌کردند.

۹- خلافتی بر جهان

الهام ایدئولوژیک داعش، ترجمه تحریف شده از قرآن بود و بر این اساس بود که همه مسلمان باید در یک خلافت زندگی کنند؛ خلافتی که سخت‌ترین جنبه‌های قوانین به اصطلاح اسلامی را بنابر تفسیر داعش به اجرا در می‌آورد. در حالی که القاعده نیز برای ایجاد یک خلافت تلاش می‌کرد، اما القاعده هرگز نتوانست بر سرزمین‌های زیادی به منظور برپایی یک خلافت حکمرانی کند.

۱۰- انگیزه‌های آخرالزمانی داعش

یکی از اعتقادات جدی عناصر داعش، آن بود که آن‌ها نیرو‌های آخرالزمانی هستند و تمامی فعالیت‌های کنونی آن‌ها از ایجاد خلافت گرفته تا اجرای احکام قرون وسطایی آنها- به منظور تحقق بخشیدن به پایان جهان است.

داعش معتقد بود ارتش‌های رم و اسلام پس از حمله داعش به استانبول، در کنارهم جمع خواهند شد و این تحولات به یک رویارویی نهایی در قدس، جایی که منجی نهایی، ارتش‌های مسلمانان را به سوی پیروزی بر دجال رهبر خواهد کرد، منجر خواهد گشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش آخر الزمان القاعده سرزمین ها رسانه ها کشور ها مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه در مورد انتشار این خبر انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفاٌ کد ۳۱۱۰۴۳۰۷ را به همراه موضوع به آدرس ایمیل [KHABARBAN] ارسال فرمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

علی مطهری: اگر رابطه با آمریکا به نفع انقلاب است، باید اینکار را بکنیم

همدستی و توطئه پوتین و نتانیاهو علیه ایران؛ در سوریه چه می‌گذرد؟

عکس| آگهی استخدام قبل از انقلاب با شرایط فوق‌العاده

انتقاد تند اصولگرایان از نامه خاتمی به رهبری

همایش احزاب در انتخابات ۱۴۰۰ ظهر امروز برگزار شد

خبر بعدی:

اجرای عملیاتی مقوله‌های واقعیت مجازی و گیمینگ با فناوری ۵G در ایران

واقعیت مجازی و گیمینگ دو امکان هستند که با داشتن اینترنت ۵G در شرایطی مطلوبتر در مقایسه با زمانی که اینترنت ۴G در اختیار است، قابل حصولند. شرایط مطلوبتر شامل به کارگیری راهکارهای به لحاظ اقتصادی به صرفه تر و آسانتر است. بنابراین اکنون با راه اندازی تدریجی نسل پنجم تلفن همراه در کشور بازیگران این دو عرصه می توانند فعالیت های خود را در شرایطی که گفته شد از سر بگیرند. با توجه به اینکه اپراتور همراه اول در چند روز گذشته شبکه ۵G خود را در تهران راه اندازی کرده است و نیز در زمان راه اندازی، واقعیت مجازی و کیمینگ را به دمو گذاشته است، با توجه به اینکه ماهیت گیمینگ تا حدودی برای همگان ملموس است در این گزارش ابتدا مختصری به مقوله واقعیت مجازی می پردازیم و در ادامه نتیجه دموی اجرا شده توسط همراه اول را بررسی می کنیم.

واقعیت مجازی چیست؟

واقعیت مجازی (Virtual Reality یا به اختصار VR) نوعی تلاش برای حذف مرزهای موجود بین فضای واقعی و فضای مجازی است. واقعیت مجازی (VR)، یک محیط کامپیوتری ۳D است که فرد می‌تواند با آن تعامل برقرار کند. کاربر خود را بخشی از این دنیای سه بعدی می‌بیند. این تبدیل به تجربه‌ای همه جانبه می‌شود که کاربر را مجذوب دنیای مجازی می‌کند.

واقعیت مجازی کاربردهای  مختلفی  از جمله سرگرمی و حوزه آموزش دارد. به عنوان مثال، یک محیط آموزش پزشکی را در نظر بگیرید که در آن بیمار، اتاق عمل، پزشکان و حتی خون موجود در صحنه همه مجازی هستند ولی تجربه یادگیری «واقعی» است.

واقعیت مجازی، دریچه جدیدی به دنیای آموزش باز می‌کند که بدون آن غیرممکن بود. برای مثال، می‌توان دوره‌هایی را در خصوص نحوه کار در محیط‌های خطرناک یا با ریسک بالا ایجاد کرد، مواد خطرناک را در آن کشف کرد یا فعالیت‌های پیچیده دیگری را بدون اینکه به طور واقعی در معرض چنین محیط‌هایی قرار بگیرید، انجام دهید. این یک تجربه از نزدیک است با کمترین میزان تلفات. علاوه بر جنبه جذاب و جالب بودن آن، ایمنی آن باعث شده که VR به یک ابداع خاص در صنعت آموزش مجازی تبدیل شود. به فراگیران کمک می‌کند از اشتباهاتشان درس بگیرند، مجموعه مهارت‌های مناسبی بدست آورند، آزادی در اشتباه کردن داشته باشند و دوباره تلاش کنند. برای مثال، ماژول آموزشی VR مواد خطرناک، به فراگیران کمک می‌کند تا بدون مواجهه با ریسک‌های اشتباه عملی، به طور مجازی با این مواد کار کنند.

 

رابطه ۵G با واقعیت مجازی و گیمینگ

مهدی معظمی، رئیس اداره راهبردهای فناوری معاونت فنی و توسعه شبکه همراه اول درباره ارتباط فناوری نسل پنجم با واقعیت مجازی و گیمینگ به خبرنگار ما گفت: مقوله هایی چون واقعیت مجازی و گیمینگ در جهان و حتی کشور ما چندان جدید نیستند. در واقع پیش از این نیز شرکت ها و موسسات پژوهشی روی این موضوعات کار کرده اند و سرویس هایی را نیز ارایه داده اند. بنابراین این سوال مطرح می شود که ارتباط بین راه اندازی شبکه ۵G با VR و گیمینگ چیست؟

وی افزود: پاسخ اینجاست که سرویس VR در دنیا، در دسترس عموم هست و هر شخص می تواند با دانلود اپلیکیشن مورد نظرش و با اتصال device به گوشی تحت شبکه ۴G خود، از این سرویس استفاده کند که مسلما با این روش کیفیت خوبی را دریافت نخواهد کرد. چرا که برای استفاده از سرویس های VR سرعت بالای ۳۰۰Mb/s لازم است.

او خاطر نشان کرد: از طرفی اگر بخواهد سرویس مورد نظر خود را از شرکت های ارایه دهنده سرویس های VR دریافت کند، این شرکت ها باید سرور VR خریداری کنند و تنها می توانند در محدوده ساختمانی که این سرور قرار دارد به مشترکانشان سرویس ارایه دهند. در این شرایط هم اینترنت ۴G مساله را حل می کند، اما گران. در واقع این روش به اندازه ای هزینه بر است که چندان عملی به نظر نمی رسد.

معظمی ابراز کرد: بنابراین نقش اینترنت ۵G در اینجا پررنگ و مشخص می شود. این بار شرکت ها امکان آن را پیدا می کنند که بدون خرید سرور تنها با قرار دادن کانتنت مربوط به VR خود روی دیتاسنتر همراه اول با هزینه های بسیار کمتر سرویس های پرسرعت و کم تاخیری را ارایه کنند.

وی درباره مقوله گیمینگ نیز اظهار کرد: در مورد گیمینگ نیز شرایط مشابهی وجود دارد. تنها ذکر این نکته ضروری است که بر اساس ادعای گیمرها مساله تاخیر در ارسال و دریافت اطلاعات بسیار مهم است چرا که اگر تاخیر بالا باشد برای مثال تا لحظه رسیدن تیر به هدف، هدف به مکان جدید حرکت کرده است. بنابراین با استفاده از اینترنت ۵G و همان روشی که برای VR توسط همراه اول دیده شده است گیمرها می توانند با تاخیر پایین از بازی خود لذت ببرند.

لازم به ذکر است که تاخیر محاسبه شده در  دموی انجام شده توسط گیمرهای حرفه ای در زمان راه اندازی سرویس ۵G توسط همراه اول در تهران بین ۱۰ تا ۲۰ms بوده است.

دیگر خبرها

  • اجرای عملیاتی مقوله‌های واقعیت مجازی و گیمینگ با فناوری 5G در ایران
  • جهش در آموزش کودکان با واقعیت افزوده
  • حمله تند کیهان به عباس عبدی
  • استخراج کریستالی شگفت انگیز از یک معدن + فیلم
  • تفاوت آمار جوجه‌ریزی روی کاغذ و در واقعیت؛ هیچ انحصاری در توزیع و واردات نهاده نداریم
  • مزایای شگفت انگیز کولر گازی اینورتر
  • کار در تورنتو از رویا یا واقعیت
  • ادعای حیرت انگیز وزیر سعودی!
  • قطع درختان چنار خمینی‌شهر فصل غم‌انگیز میراث طبیعی اصفهان
  • ۸ پیش بینی شگفت انگیز قرآن که تحقق یافته است!
  • بارسلونا ۳ - ۰ سویا؛ صعود خاطره انگیز به فینال
  • جام حذفی اسپانیا| صعود نفس‌گیر بارسلونا به فینال با بازگشتی هیجان‌انگیز برابر سویا
  • بارسلونا 3 - 0 سویا؛ صعود خاطره انگیز به فینال
  • سرگذشت غم انگیز پرندگان میانکاله + تصاویر
  • ارزیابی روحانی یا جیب مردم؛ کدام به واقعیت نزدیک است؟!
  • تذکر روح‌الامینی به واقعیت همکاری با ۲۵ کشور همسایه
  • ۱۱ خاصیت شگفت انگیز روغن زیتون برای سلامتی
  • ۱۲ راز شگفت انگیز درباره طلا که تاکنون نمی‌دانستید
  • 7 نکته شگفت‌انگیز درباره کاکتوس