Web Analytics Made Easy - Statcounter

 غلامحسین ولدی روز سه شنبه در مصاحبه با ایرنا با اشاره به اینکه مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به جاده ای یک هفتم است، بیان کرد: حذف این تعداد  خودرو از سطح جاده ها علاوه بر کاهش سوانح جاده ای باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی و آلودگی صوتی می شود.

وی یادآور شد:  از اوایل امسال تاکنون از مبداء ایستگاه رشت یک قطار مسافری به مقاصد تهران، مشهد و برعکس تردد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای رفاه حال شهروندان استان گیلان با پیگیری های صورت گرفته سازمان قطار پنج ستاره زندگی وارد ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ شده است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ یادآورشد: برای ارائه خدمات مطلوب تر به ساکنان  شهر لوشان و به منظور استفاده حداکثری مردم منطقه از خدمات حمل‌ونقل ریلی از اول آذر برای قطار رشت-مشهد و مشهد_ رشت در ایستگاه لوشان توقف دو دقیقه ای پیش‌بینی شده است.

پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی از امروز آغاز می شود

همچنین در گزارش دیگری  از روابط عمومی راه آهن شمال ۲ حاکی از آنست که پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی بازه زمانی ۲۵ بهمن امسال لغایت ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ از امروز آغاز می شود اما فرایند پیش فروش حضوری بلیت قطارهای نوروزی روز چهارشنبه ششم بهمن ماه از طریق مراکز فروش بلیت صورت می گیرد.

فروش اینترنتی بلیت همه مسیرها به غیر از شهر مقدس مشهد و بالعکس ساعت ۷ صبح، همه مسیرهای منتهی به مشهد مقدس از قبیل رشت-مشهد و بالعکس به غیر از تهران – مشهد و بالعکس از ساعت ۱۲ ظهر و تمامی قطارهای مسیر تهران – مشهد و بالعکس از ساعت ۱۷ امروز( سه شنبه) آغاز می شود.

متقاضیان دریافت بلیت اینترنتی می توانند به نشانی www.rai.ir  مراجعه و بلیت های خود را تهیه کنند. فروش بلیت تمامی مسیرها از طریق مراکز فروش نیز از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.

ساخت پروژه راه آهن قزوین - رشت از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و در نیمه اسفند سال ۹۷ به بهره برداری رسید ِ، راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه برای قطارهای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در استان قزوین شروع شده و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. این مسیر ریلی از ایستگاه رشت دو شاخه شده که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا در منتهی الیه غرب گیلان می رسد.
همچنین تعداد ۹ ایستگاه شامل دستجرد، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر احداث و پیش بینی شده است. این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر برای استان های قزوین و گیلان اهمیت دارد، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار مهم است.
برای احداث راه آهن قزوین - رشت ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام و افزون بر یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که در زمان بهره برداری  با قیمت گذاری روز، حدود پنج هزار میلیارد تومان برآورد می شد.

به گفته دست اندرکارانِ  مسیر ریلی رشت- قزوین قابلیت جابجایی سالانه ۱۰ میلیون تن بار و سه میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را دارد. پروژه ریلی گیلان از  احداث خط آهن رشت- قزوین و ادامه آن در مسیر رشت- انزلی و کاسپین و رشت- آستارا یکی از اولویت های دولت یازدهم و دوازدهم محسوب می شود.

برچسب‌ها رشت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گیلان رشت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از ۹ فروردین

ایسنا/گیلان مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین ماه از روز پنجشنبه ۹ فروردین آغاز می‌شود.

غلامحسین ولدی امروز ۸ فروردین ماه در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات پیش فروش بلیت‌ قطارهای مسافری از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه، اظهار کرد: پیش فروش بلیت برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین ماه در تمام محورها برای مسیرهای رفت تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه و برای مسیرهای برگشت تا تاریخ اول اردیبهشت ماه، از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۹ فروردین، صرفا از طریق سکوهای مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز می‌شود.

وی درباره نحوه تهیه بلیت‌های حضوری، افزود: پیش فروش حضوری بلیت‌های این بازه زمانی از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه ۹ فروردین، از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت‌های باقی مانده انجام می‌پذیرد.

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از هموطنان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند و یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه کنند.

ولدی با اشاره به حوزه استحفاظی اداره کل راه‌آهن شمال ٢، تصریح کرد: این حوزه از خروجی ایستگاه هشتگرد در استان البرز شروع و ضمن در برگرفتن تقریبا تمام خطوط ریلی استان قزوین به ایستگاه رشت می‌رسد.

‌وی‌ ایستگاه‌های این محور را شامل آبیک، زیاران، کهندژ، قزوین، سیاه‌ چشمه، کوهین، لوشان، رستم‌آباد، سراوان و رشت بیان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد پژو ۴۰۵ با کوییک در قزوین یک‌کشته و ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • معاون وزیر نفت : در مرز‌های کشور گازوئیل لیتری ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد/ بارنامه جعلی صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • تردد بیش از ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در قزوین
  • تردد خودرو‌ها در قزوین از مرز ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه گذشت
  • برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر
  • جزئیات پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از ۹ فروردین
  • تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی گیلان
  • تردد حدود ۱۲ میلیون خودرو از محورهای استان قزوین
  • تردد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو طی یک روز در قزوین