Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پایان مرحله مقدماتی سی و پنجمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال تکلیف تیم‌های انتهای جدول را مشخص کرده است. ۸ تیم به مرحله پلی آف صعود کرده‌اند و امروز (سه شنبه) رقابت‌های این مرحله آغاز خواهد شد.

طبق آخرین نسخه آیین نامه مسابقات لیگ برتر که به تصویب هیات رئیسه نیز رسیده است ۴ تیم از ۱۴ تیم حاضر به دسته یک سقوط خواهند کرد و ۲ تیم از دسته یک به لیگ برتر صعود خواهند کرد تا لیگ سال آینده با ۱۲ تیم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌های خاتم اردکان، شهرداری قزوین، راه یاب ملل کردستان و آذرباتری ارومیه ۴ تیم انتهای جدول هستند که بر اساس آیین نامه باید با لیگ برتر خداحافظی کنند اما ظاهراً این اتفاق رخ نخواهد داد چرا که آیین نامه بار دیگر دستخوش تغییرات خواهد شد!

طبق آیین نامه، مسابقات لیگ برتر آقایان سال ۹۹ با شرکت ۱۲ تیم برگزار خواهد شد و در پایان سال تیم‌های اول تا دهم رده بندی می‌شوند و دو تیم آخر به دسته یک نزول خواهند کرد. در تبصره ۸ نیز آمده است: «بر حسب شرایط و با صلاحدید فدراسیون تعداد تیم‌های لیگ برتر تا ۱۴ تیم می‌تواند افزایش یابد و در پایان فقط تیم‌های اول تا دهم امتیاز بندی می‌شوند و ۴ تیم آخر به دسته اول نزول می‌کنند.»

فدراسیون و کمیته رویدادها و مسابقات والیبال نخستین بار، ابتدای رقابت‌ها آیین نامه‌ای را که به تصویب هیات رئیسه رسانده بود نادیده گرفت و مسابقات را ۱۵ تیمی کرد. اتفاقی که بر خلاف ادعای فدراسیون با مخالفت مدیران عامل باشگاه‌ها رخ داد. در نهایت نیز در ادامه تیم شهروند اراک به دلیل عدم تعهدات مالی پس از چند هفته از برگزاری مسابقات از رقابت‌ها حذف شد!

حال یک بار دیگر در پایان مسابقات بار دیگر شاهد تغییر در آیین نامه هستیم. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده است آیین نامه مسابقات در حال تغییر است و به احتمال بسیار ۱۴ تیم حاضر در مسابقات حفظ خواهند شد و ۲ تیم دیگر از دسته یک به لیگ برتر صعود خواهند کرد تا مسابقات سال آینده ۱۶ تیمی انجام شود.

البته یک احتمال دیگر نیز وجود دارد که البته بسیار ضعیف است اینکه ۴ تیم انتهای جدول سقوط و ۴ تیم از دسته یک به لیگ برتر صعود کنند! در نهایت باید منتظر لیگ ۱۶ تیمی در سال آینده باشیم.

آیین نامه سال ۹۹ همچنان در حال تغییر است و معنی خود را از دست داده است و مدام با تغییر شرایط دستخوش تغییرات خواهد شد.

کد خبر 5154191 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: والیبال لیگ برتر والیبال فدراسیون والیبال تیم فوتبال پرسپولیس تکواندو تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران هندبال هیات فوتبال استان تهران مهدی طارمی علیرضا بیرانوند تیم ملی فوتبال ایران لیگ برتر تکواندو فدراسیون تکواندو ایران والیبال اردوی تدارکاتی تیم گل گهر سیرجان آیین نامه خواهد شد لیگ برتر دسته یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی استقلال آبی پوشان ملاثانی در فوتبال دسته اول کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، درآخربن بازی هفته بیست و هفتم مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور، تیم‌های خوشه طلایی ساوه و استقلال آبی پوشان ملاثانی عصرامروز در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که آبی پوشان با ۲ گل پیروز از میدان خارج شدند.

شاگردان سیاوش اکبرپور با ثبت این نتیجه با ۳۳ امتیاز درمکان دوازدهم جدول رده بندی باقی ماندند.

علی فاتح و دانیال مومنی در دقایق ۱۹ و ۴۰ گل‌های بازی را به ثمر رساندند.

این بازی پیش از این قرار بود روز گذشته برگزار شود که به علت لغو و مسافت طولایی اهواز به مشهد به امروز موکول شد.

تیم نفت مسجدسلیمان نیز روز بییت وششم فروردین ماه با ۲ گل تیم مس شهربابک را شکست داده بود و با ۵۳ امتیاز درمکان چهارم جدول رده بندی قرارگرفت.

دوم اردیبهشت ماه تیم‌های نفت مسجد سلیمان و استقلال آبی پوشان در هفته بیست وهشتم مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور به ترتیب به مصاف تیم‌های مس سونگون ورزقان تبریز و فجرسپاسی شیراز می‌روند.

۱۸ تیم برای کسب عناوین برتر مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور تلاش می‌کند.

دیگر خبرها

  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • آیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی
  • استقلال و پرسپولیس، 70 امتیازی شدن را هدف گرفته‌اند
  • پیروزی استقلال آبی پوشان ملاثانی در فوتبال دسته اول کشور
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • آخرین مهلت اعلام آمادگی تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر والیبال
  • ۱۶ اردیبهشت آخرین مهلت اعلام آمادگی حضور در لیگ برتر
  • تقویت تیم گلبال مناطق نفت‌خیز جنوب 
  • سرمربی تیم والیبال شهداب یزد معرفی شد