Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ در خصوص ادغام فاز مطالعاتی دوم و سوم واکسن برکت گفت: شاید این ادغام از نظر فنی به دلیل وضعیت اورژانسی و شرایط اضطراری شیوع کرونا رخ داده و هدف از آن تسریع فرایند تولید واکسن برای زود‌تر به نتیجه رسیدن و استفاده از آن در جامعه باشد و همچنین واکسن برکت در حال انجام فاز دوم مطالعاتی خود بود و احتمالا به با توجه به نتایج مناسبی که در این مرحله به دست آمده است، این تصمیم گرفته شده که مراحل دوم و سوم با هم ادغام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علیرضا ناجی در گفت‌وگو با میزان در خصوص این موضوع که واکسن کوو ایران برکت به احتمال زیاد فاز مطالعاتی دوم و سوم خود را با هم ادغام می‌کند، گفت: در بین واکسن‌هایی که در دنیا برای مقابله با کووید ۱۹ ساخته شده اند، واکسن‌هایی بوده اند که فاز‌های مطالعاتی خود را با هم ادغام کرده اند که این اتفاق بیشتر در مراحل یک و دو مطالعات بالینی رخ داده و البته مواردی هم بوده است که فاز مطالعاتی دوم و سوم را با هم ادغام کرده باشند و در حال حاضر از ۷۰ واکسن در حال گذراندن مراحل کار آزمایی بالینی، ۵ واکسن مراحل ۲ و ۳ را با هم و ۲۰ واکسن مراحل ۱ و ۲ را با هم ادغام کرده و بقیه به صورت جداگانه گذرانده اند.

رییس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که آیا مراحل تحقیقات واکسن اسپونیک وی روسی که چندی پیش به ایران وارد شد، هم با یکدیگر تلفیق شده است؟، توضیح داد: در مورد این واکسن چنین اتفاقی نیفتاده و آن‌ها فاز دو و فاز ۳ مطالعات خود را به صورت جداگانه به چاپ رساندند.

بیشتر بخوانید:  چرا واکسن کرونا را باید در دو «دز» تزریق کرد؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص ادغام فاز مطالعاتی دوم و سوم واکسن برکت اظهار کرد: شاید این ادغام از نظر فنی به دلیل وضعیت اورژانسی و شرایط اضطراری شیوع کرونا رخ داده و هدف از آن تسریع فرایند تولید واکسن برای زود‌تر به نتیجه رسیدن و استفاده از آن در جامعه باشد و همچنین واکسن برکت در حال انجام فاز دوم مطالعاتی خود بود و احتمالا به با توجه به نتایج مناسبی که در این مرحله به دست آمده است، این تصمیم گرفته شده که مراحل دوم و سوم با هم ادغام شوند.

این متخصص ویروس شناسی بیان کرد: موسسه برکت تولید واکسن کووید را شروع کرده است و پیش‌بینی می‌شود که واکسن بسیار خوب و موثری باشد و هدف از ادغام کردن مراحل مطالعاتی آن  زودتر در اختیار مردم قرار دادن این واکسن است، چرا که  در حاضر با توجه به واریانت‌های جدیدی که در ویروس اتفاق افتاده، همه افراد بسیار به واکسن نیازمند هستند.

عضو کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ ضمن اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود و جهش‌هایی که در ویروس اتفاق افتاه، ما باید سعی کنیم تولید واکسن در کشور را بالا ببریم، ادامه داد: به جزء واکسن برکت دو واکسن دیگر شامل واکسن پاستور و واکسن کوبا، در حال تولید هستند و به امید خدا تا اواخر اردیبهشت به نتیجه می‌رسند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا هم ادغام تولید واکسن واکسن برکت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، طبق اعلام سعید تابش‌نیا؛ سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال، نشست این کمیته برای معرفی گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال آقایان ایران برگزار شد. چند گزینه ایرانی و خارجی معرفی شدند و کارنامه مربیان خارجی از کشور‌های صاحب سبک در بسکتبال و پیشرفته به کمیته فنی ارائه شد.

در نشست بعدی کمیته فنی، اعضا رزومه مربیان خارجی را بررسی و نظر خود را در مورد مربیان ایرانی اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز