Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر در خصوص عملکرد مالی و اجرایی شرکت «ارتباط مشترک شهر» که وابسته به شهرداری است تذکر داد و گفت: که سهم اپراتورها در این شرکت ۴۹ درصد است (ایرانسل، همراه اول و تالیا) که فلسفه به وجود آمدن این شرکت ایجاد درآمد پایدار ساماندهی دکل‌ها و نظم بخشیدن به سیما و منظر شهری است، اما شهرداری تهران به جای استفاده از توان کارشناسی و مدیریتی کارکنان رسمی خود در این حوزه کارکنان شرکت‌های اپراتوری و یا کارکنان خارج شهرداری را به عنوان مدیر عمل منصوب می‌کند که متأسفانه این عامل در طول دو سال اخیر به دلیل سو مدیریت باعث تضییع حقوق شهرداری شده و بروز مشکلات عدیده ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته حدود ۲ هزار مجوز نصب دکل در تهران صادر شده که بیشتر آنها مربوط به اپراتور یکی از شرکت‌ها بوده که مدیرعامل وقت نیز از کارکنان آن شرکت بوده است.

علیخانی با اشاره به اینکه کارگروه مجوز صدور و نصب دکل تبدیل به دو کارگروه اصلی و فرعی شده که تشکیل کارگروه فرعی غیرقانونی است و کارگروه فرعی مبادرت به صدور مجوزهای بی ضابطه کرده که در حال حاضر تهران از وجود دکل‌های مخابراتی اشباع شده و لازم است سریعاً از آشفتگی به وجود آمده در سیما و منظر شهر تهران جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه داد: متأسفانه شرکت مذکور در خصوص جمع‌آوری دکل‌های غیر مجاز در طول دو سال گذشته هیچ‌گونه اقدام مؤثری انجام نداده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اپراتورها باید سندهای جامع دکل‌های مورد نیاز خود و همچنین آمار دقیق تعداد دکل‌های نصب شده تاکنون را به مدیریت شهری اعلام کنند، گفت: تعداد ۲۰۷ رأی قطعی ماده ۱۰۰ در این شرکت وجود داشته که متأسفانه مدیریت قبلی شرکت این آرا را با صدور مجوز بلااثر کرده است و همچنین معاون شهرسازی نیز برای تعدادی از آرا درخواست ابطال کرده که این امر باعث ایجاد تناقض در رفتار شهرداری در نحوه عملکرد صدور و ابطال مجوز شده و باعث ایجاد سردرگمی در نحوه عملکرد شهرداری برای دستگاه‌های نظارتی شده است.

علیخانی این موضوع را به نفع اپراتورها و تضعیف آرای ماده ۱۰۰ دانست و گفت: صدور مجوز نصب دکل برای اپراتورهای با توجه به سهامدار بودن آنها در شرکت باعث درآمدزایی اپراتورها برشمرد.

وی افزود: مبالغ پرداختی اخذ مجوز دکل در قالب سود سهام به حساب آنها برگشت داده می‌شود و شهرداری از این محل سودی نمی‌برد.

به گفته این عضو شورای شهر در حال حاضر یکی از سهامداران این شرکت که سهام ۱۶ درصدی هم دارد، شرکت تالیا است که دیگر اپراتور نیست و تجهیزات فنی خود را به همراه اول واگذار کرده است صرفاً از درآمد و سود حاصله و از فضاهای شهری بهره مند می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران باید هر ساله بابت افزایش اجاره بها اقدام کند و با وجود اعلام میزان افزایش سالیانه توسط معاونت مالی، اپراتورها از پرداخت اجاره بها در دوره مدیریت قبلی امتناع کرده و آن‌را به هیئت کارشناسی ارجاع داده‌اند، و با توجه به اعلام نظر توسط هیئت کارشناسی اقدام به پرداخت کل اجاره بها را تا سال ۱۴۰۰ کرده‌اند تا دیگر مشمول افزایش سالانه اجاره بها نشوند.

علیخانی گفت: متأسفانه شرکت مذکور از صدور مجوز مبلغ ۴۰ میلیارد در بانک ذخیره کرده و از این محل به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به مدیران و کارکنان با سود کم و وام تکراری بین ۲۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون پرداخت می‌کند که تخلف واضح است.

وی با تذکر به شهردار تهران در این باره خاطرنشان کرد: شهردار باید نسبت به اصلاح صدور هر گونه مجوز نصب دکل صرفاً از طریق معاونت شهرسازی شهرداری باید به عمل آید و شرکت مذکور حق هرگونه صدور مجوز خارج از ضابطه را ندارد. و در خصوص عقد قرارداد هرگونه حق اجاره بها به سازمان املاک و مستغلات شهرداری واگذار شود و پیشنهاد می‌کنم شورای شهر حسابرس مستقلی را برای بررسی این موضوع انتخاب کند.
 

کد خبر 5154324 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد علیخانی شورای شهر تهران ایرانسل شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران زلزله سی سخت سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش هوای سالم ویروس کرونا پزشکی قانونی بازنشستگان زمین لرزه گردشگری صدور مجوز اجاره بها شورای شهر نصب دکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور


به گزارش خبرگزای صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: با ثبت ۶ هزار و ۴۵۲ پروانه کسب الکترونیکی در سامانه ملی مجوز‌ها در جایگاه ششم کشور ایستاد.
رحمتی افزود: هم اکنون ۴۵ هزار و ۴۵۵ کاسب استان دارای پروانه کسب کاغذی هستند که از تعداد ۱۵ درصد با ثبت نام در سامانه ملی مجوز‌ها موفق به دریافت پروانه صنفی الکترونیکی شده اند.
وی تصریح کرد: اصناف و سایر فعالان اقتصادی باید هرچه زودتر مجوز‌های کاغذی خود را الکترونیکی کنید.
رحمتی گفت: همه فعالان اقتصادی اعم از صنفی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی؛ براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها.
باید مجوز‌های کاغذی خود را تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی کنند.
مدیرکل صمت خاطرنشان کرد:از این تاریخ به بعد هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی بدون مجوز محسوب می‌شود.
رحمتی افزود: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir و با داشتن کارت ملی، کد پستی و شماره مجوز، مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کند و نام شان در بانک اطلاعات کسب و کار‌ها qr.mojavez.ir قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • کاغذبازی مجوزها در خط پایان
  • ۵۷ هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب و کار دادند