Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای هجدهمین جشنواره عروسکی «تهران - مبارک» در طبقه دوم تالار وحدت برگزار شد.

محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی این رویداد در ابتدای نشست گفت: هجدهمین جشنواره عروسکی «تهران - مبارک» با یاد دبیر فقید آن «گلزار محمدی» از ۱۰ تا ۱۷ اسفند برگزار می‌شود. به همه مهمانان و هنرمندان، کد تماشای رایگان آثار تقدیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی هم کدهای رایگان تعلق می‌گیرد تا بخشی از مخاطبان اصلی جشنواره یعنی کودکان بتوانند از نمایش‌های جشنواره بهره‌مند شوند.

وی افزود: بخشی از نمایش‌ها کاملاً رایگان است و همه مردم می‌توانند آن را تماشا کنند. بلیت بخشی از نمایش‌ها هم ۸ هزار تومان درنظر گرفته شده است. تمام مبلغ فروش آثار، به صاحبان آن اهدا می‌شود. 

 مهدی حاجیان دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران ـ مبارک در ادامه نشست گفت: راحت‌ترین و ساده‌ترین کار این بود که جشنواره را به بهانه کرونا برگزار نکنیم اما برای همراهی با هنرمندانی که فعالیت‌هایشان تعطیل شده بود، بعد از وقفه‌ای که پس از درگذشت خانم محمدی و همچنین شیوع کرونا حادث شد، جشنواره را نتوانستیم در مردادماه امسال (همزمان با اعیاد غدیر و قربان) جشنواره را برگزار کنیم و آن را به اسفندماه موکول کردیم. 

وی ادامه داد: فراخوان جشنواره ۹ آذرماه منتشر شد و اولویت اول ما صیانت از سلامت هنرمندان آن و مخاطبان است. مراحل مختلف جشنواره با دشواری اما پرانرژی پیش رفت. 

حاجیان اظهار داشت: امسال بنا نداشتیم که تعداد زیادی اثر وارد مرحله اجرا شود، به همین دلیل آثار را از مرحله تایید طرح وارد تولید نهایی کردیم. خوشبختانه تا جایی که ممکن بود، دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شد و ما هم سعی کردیم امکانات بهتری را برایشان مهیا کنیم.

دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران ـ مبارک تصریح کرد: بنای ما بر مشورت است و از این امتیاز به کرات استفاده کردیم. 

حاجیان ضمن تقدیر از تلاش‌های مادر درمان و مدافعان سلامت اضافه کرد: تمام بخش‌های جشنواره امسال مجازی است و رویداد فیزیکی و حضوری‌ نداریم. موضوعی که می‌تواند از تب و تاب جشنواره بکاهد اما ما دلخوش به هنر هنرمندان سرزمینمان هستیم و امیدواریم تصویربرداری بهینه آثار، از نقاط ضعف اجرای مجازی بکاهد. 

وی افزود: حضور هنرمندان روی صحنه در شرایط کنونی هم نوعی از ایثار است و آنها هم قهرمانان حوزه هنر هستند و صمیمانه از حضور و انرژی غیرقابل وصف آن‌ها سپاسگزارم. 

دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران ـ مبارک درباره بودجه جشنواره امسال گفت: با پشتیبانی مدیرکل هنرهای نمایشی تا این لحظه، قسطهای اول پیش تولید عروسک و تولید اثر، تقدیم گروه‌ها شده است. در حالی‌که افزایش نرخ مواد اولیه تولید عروسک داشته‌ایم و به همین دلیل، مجدداً پیش قسط دیگری برای این موضوع در نظر گرفتیم. از سوی دیگر برای مواردی که ضرورت نداشت و اکثراً مربوط به خود ستاد است، سعی بر صرفه‌جویی داشتیم.

وی درباره بودجه جشنواره گفت: بودجه این دوره حدود ۲ میلیارد تومان است و امیدواریم تا پیش از پایان جشنواره، همه تعهدات خود را انجام دهیم. 

حاجیان درباره تعداد آثار این دوره از جشنواره گفت: ۲۹ اثر از تهران و ۲۸ اثر از ۱۶ استان را امسال میزبانی می‌کنیم. اصفهان با ۴ اثر نمایشی پیشتاز است. شهر کرج هم با ۳ اثر در میان شهرهای کشور پیشتازی می‌کند. میزان تحصیلات نیمی از کارگردان‌ها تحصیلات کارشناسی و ۳۰ درصد هم کارشناسی ارشد دارند. ۵۳ درصد از کارگردان‌ها را هم بانوان هنرمند تشکیل می‌دهند. 

وی افزود: در بخشی از آثار خیابانی و محیطی، نکاتی پیرامون کرونا و موارد بهداشتی را به صورت خلاقانه شاهد هستیم. 

این مقام مسئول با تاکید بر حوزه آموزش در جشنواره نمایش عروسکی گفت: خوشبختانه کارگاه‌های آموزشی مجازی موفقی را برگزاری کردیم و استقبال خوبی از سوی هنرمندان صورت گرفت. ۴ نشست مجازی با حضور بهزاد آقاجمالی، اردشیر صالحپور و یکی از اساتید دانشگاه سن‌پطرزبورگ ضبط کردیم که به زودی برای همه مخاطبان در «تلویزیون تئاتر ایران» قابل استفاده خواهد بود. تارنمای جشنواره و سایت‌های نمایش نت، تیوال و هاشور هم در ارائه آثار جشنواره مشارکت دارند.

وی افزود: ۳ کتاب ترجمه مرتبط با نمایش عروسکی هم در ایام جشنواره رونمایی می‌شود. بزرگداشت ایرج محمدی (مدرس دانشگاه) و تقدیر از محمدحسن ابویی (فعال تئاتر دانش‌آموزی در مهریز یزد) را هم در اختتامیه جشنواره داریم. 

حاجیان، همراهی کودکان با جشنواره را یکی از بخش‌های جشنواره دانست و گفت: کودکان با همراهی والدین، عروسک مبارک را تولید می‌کنند و یک اجرای نمایشی شیرین در فضای مجازی منتشر می‌کنند. در فراخوان «کودک و مبارک» ویدئویی آموزشی اجرا کردیم تا خانواده‌ها بتوانند آن را همراه با فرزندان خود بسازند. در اختتامیه از بهترین‌های این بخش تقدیر می‌شود. 

دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران ـ مبارک در باره ضعف تبلیغات این دوره از جشنواره گفت: در حد توان و امکانمان تلاش کردیم طی رایزنی با سازمان‌های صداوسیما و زیباسازی شهر تهران، بتوانیم تبلیغات در رسانه ملی و شهری را شاهد باشیم. امیدوارم به نتیجه مطلوب منجر شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی حاجیان محسن حسن زاده تئاتر عروسکی جشنواره مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تگرگ» درباره تردید و تحیر کلید خورد/ «دوتایی» آماده نمایش شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلمبرداری فیلم‌کوتاه داستانی «تگرگ» به تهیه‌کنندگی سیدحمیدرضا منتظری و کارگردانی مریم صالح‌پور که محصول انجمن سینمای جوانان ایران دفتر قم است، در لوکیشن داخلی و بیمارستان فرقانی شهر قم در حال انجام است.

این فیلم کوتاه با درونمایه تردید و تحیر به روایت یک قصه دراماتیک پیرامون تقابل مفهوم مرگ و تولد در برابر یاس و امید می‌پردازد.

نگین تهمتن و هانیه کیانی در این فیلم کوتاه به ایفای نقش می‌پردازند.

فهرست سایر عوامل «تگرگ» عبارتند از: کارگردان: مریم صالح‌پور، نویسنده: الهه صالح‌پور، مشاور فیلمنامه: علی علیزاده، مدیر فیلمبرداری: کیوان شعبانی، دستیاران فیلمبردار: حامد حسنوند، هادی جمالی، امیرحسین جوهری و سالار مولاوردی، صدابردار: امیرحسین جعفری، دستیاران صدابردار: سیدمحسن حسینی و حامد حاجی‌رحیمی، مدیر برنامه‌ریزی: مجتبی ابراهیمی‌پور، دستیار اول کارگردان: الهه صالح‌پور، دستیار دوم‌ کارگردان: مهدی دامن‌پاک، منشی صحنه: سهیلا قطبی‌زاده، طراح صحنه و لباس: علی مفتاح، دستیار صحنه و لباس: سید محمدامین میراحمدی، علیرضا میرحسینی و محمدحسین محمدی‌فر، طراح گریم و چهره‌پردازی: میلاد قره‌داغی، اجرای گریم: شمیم احمدی، بازیگران خردسال: مروا امینی‌شیرازی، رها امینی‌شیرازی و آوا رحیمی‌شیرازی، مدیر تولید: متین الله‌یاری، مدیر تدارکات: نرگس یاری، دستیار تدارکات: جواد نصیری، امور هماهنگی: هانی احمدزاده، سایر بازیگران: زینب موسوی و فاطمه جعفرزاده، سینه موبیل: حسین جلالی، پشتیبانی فنی: استودیو دید، عکاس: علی برهانی، فیلمبردار پشت صحنه: محمدباقر حسنی، امور مالی: سمانه هاشمی، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، مجری طرح: انجمن سینمای جوانان ایران-دفترقم، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان ایران و سیدحمیدرضا منتظری.

«دوتایی» آماده نمایش شد

همچنین، فیلم کوتاه «دوتایی» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا نظافتی با پایان یافتن مراحل فنی، آماده نمایش و شرکت در جشنواره‌های داخلی و خارجی شد.

محمد رضا نظافتی و تارا ارژنگی بازیگران این اثر هنری هستند.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «دوتایی» آمده است: «جوانی به نام کاوه پس از ۸ سال بی خبری از نامزدش، او را پیدا می‌کند؛ کاوه که خودش ۸ سال پیش به یکباره ناپدید می‌شود حال پس از ۸ سال به سراغ نامزدش عفت می‌آید تا با او مراسم ازدواجشان را برگزار کنند اما عفت بنا به دلایلی نامعلوم حاضر به ازدواج با کاوه نیست و این بزرگترین معمای ذهنی و چالش درونی کاوه است. حال کاوه تلاش می‌کند تا پرده از این راز بزرگ در ۸ سال دوری اش از عفت، بردارد.»

از دیگر عوامل «دوتایی» می‌توان به دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: محمد تقی احمدزاده؛ دستیار دوم کارگردان: محمدعلی شانه‌ایی؛ مدیر تولید: سپیده سلیمی؛ روابط عمومی: نرگس زارعی؛ مدیر تصویر برداری: حسین سلیمی؛ دستیار اول تصویر: فروزان حسنیان؛ دستیار دوم تصویر: شهاب کریمی؛ مدیر صدا برداری: مهران احمدی؛ دستیار صدا بردار: ادو ابرون؛ تدوین: محمد تقی احمدزاده؛ گریم: زهرا رضایی؛ طراح صحنه و لباس: مسعود حیدری؛ منشی صحنه: مهتاب قامتی؛ استوری برد: حمیدرضا نظافتی، آذین پورکهنوجی و طراح پوستر: پیمان طاهری پور اشاره کرد.

کد خبر 6057055

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۸ اثر به مرحله اجرای عمومی جشنواره تئاتر خیابانی رضوی
  • روی صحنه «برف» می‌آید
  • ۸ اثر در جشنواره تئاتر کودک و نمایش عروسکی رضوی
  • «اسب قاتلین» به تهران می‌آید/ اجرا در بهار ۱۴۰۳
  • «تگرگ» درباره تردید و تحیر کلید خورد/ «دوتایی» آماده نمایش شد
  • اکر ان فیلم او از خوزستان در هندوستان
  • «او» از علی حیاتی در هندوستان روی پرده رفت
  • رقابت گروه‌های تئاتری در «عروسک‌خونه» تلویزیون شروع شد
  • رقابت گروه‌های تئاتری در دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیون آغاز شد/ رونمایی از تیزر «عروسک‌خونه»
  • رقابت گروه‌های تئاتری در دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیون آغاز شد