Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا قاسم پور در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در راستای اجرای دورکاری کارمندان دستگاه‌های اجرایی نامه مربوطه طی چندین ماه قبل ارسال شده است و این دستگاه‌ها مکلف هستند با توجه به نوع رنگ بندی هر شهرستان در خصوص کرونا نسبت به اجرای مقررات دورکاری اقدام کنند.

وی افزود: تنها ۶ دستگاه اجرایی نسبت به اجرای صحیح مقررات قانون دورکاری اقدام نکرده بودند که پس از بازرسی‌های صورت گرفته نسبت به برخورد با این دستگاه‌ها از طریق اداره کل بازرسی اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر نوروزی مدیریت شده و هوشمند

معاون استاندار فارس گفت: سفرهای نوروزی در سطح کشور امسال مدیریت شده و هوشمند خواهند بود این در حالی است که سفر به استان‌های که دارای وضعیت قرمز و نارنجی شیوع کرونا هستند ممنوع است.

قاسم پور تاکید کرد: بر اساس آخرین طبقه بندی و رنگ بندی در استان فارس شاهد ۱۱ شهرستان با وضعیت آبی، ۱۶ شهرستان دارای وضعیت زرد و نه شهرستان دارای وضعیت نارنجی هستیم این در حالی است که شهرستان شیراز همچنان دارای وضعیت زرد شیوع کروناست.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که رنگ بندی درصد استان فارس نیز تغییر کرده زیرا میزان تردد مردم در سطح شهر و مراکز خرید افزایش یافته البته استان‌های همجوار با استان فارس نیز وضعیتی به مراتب بدتر از فارس دارند.

شیوه نامه سفر نوروزی

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص شیوه نامه سفرهای نوروزی نیز تاکید کرد: بر اساس مصوبات صورت گرفته در سطح ملی افرادی که کرونا مثبت هستند نمی‌توانند به هیچیک از نقاط کشور سفر کنند این در حالی است که اگر این افراد بخواهند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند اجازه سفرهای بین شهری به این افراد داده نمی‌شود.

وی افزود: مبتلایان به کرونا اگر بخواهند با خودروی شخصی نیز به مناطق مختلف کشور سفر کنند از طریق کد ملی نسبت به بررسی وضعیت آنان اقدام خواهد شد و جرایم قانونی برای خودروهایی که حامل افراد کرونا مثبت باشند در نظر گرفته می‌شود.

او یادآور شد: مسافران نوروزی در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت زرد شیوع کرونا نیز باید پیش از ورود به شهرها جایگاه استقرار خود را مشخص کند زیرا مدارس اجازه ارائه اتفاق به مسافران را ندارند و مهمانسراها نیز نمی‌توانند به افراد خدمات ارائه دهند البته ایجاد چادر در سطح پارک شهرها نیز ممنوع است.

به گفته استاندار فارس افرادی که مبتلا به کرونا نباشند تنها می‌توانند در مکان‌های مجاز نظیر هتل‌ها اسکان یابند.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد با توجه به شیوع کرونا در سطح کشور لذا از هموطنان توصیه می‌شود از سفرهای نوروزی اجتناب کنند زیرا این سفرها می‌تواند عاملی برای افزایش شیوع و هم گیری کرونا باشد.

کد خبر 5154360

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز ویروس کرونا سفرهای نوروزی ویروس کرونا کرمانشاه زلزله شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه سی سخت شیراز اردبیل مشهد شهرستان کرج عکس استانها شهرکرد استاندار فارس سفرهای نوروزی دارای وضعیت شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد

به گزارش قدس آنلاین، فیروز قاسم‌زاده افزود: طبق هشدار قرمز هواشناسی، طی دو روز اخیر بارش‌های بسیار شدید در جنوب و جنوبشرق کشور در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و باوچستان و یزد شاهد بودیم به نحوی که در برخی نقاط، بارش‌های چند ساعته بالای ۲۰۰ میلیمتر نیز ثبت شد.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها و شدت بالای آنها، در رودخانه‌های جنوب کشور به‌ویژه در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان دبی‌های بسیار بالایی تولید شد و عمده سدهای این منطقه شروع به سرریز کرد.

سخنگوی صنعت آب، سدهای زیردان، خیرآباد، ماشکید، کهیر و جگین را از جمله سدهای پر شده خواند و گفت: سد کهیر که اخیراً به بهره‌برداری رسیده است، با ورود حدود ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب به مخزن این سد و پر شدن آن، در شرایط سرریز قرار گرفت. بر اساس تخمین‌های اولیه، دبی برخی رودخانه‌ها بیش از ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه بوده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: مدیریت این حجم از سیلاب و کاهش حجم خسارت‌ها به نازل‌ترین سطح ممکن، با پیش‌ارزیابی‌های صورت گرفته از شدت سامانه بارشی و وضعیت عبوردهی رودخانه‌ها و نیز فراهم نمودن مخازن سدها برای تله‌اندازی سیل از حدود یک هفته قبل میسر شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی مذکور در کشورهای جنوب خلیج فارس نیز فعال بود و خسارات عمده‌ای نیز به بار آورده است لذا تداوم توجه هموطنان در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به هشدارهای هواشناسی و توصیه‌های ستادهای مدیریت بحران، کمک شایانی در مدیریت سیل خواهد کرد تا شاهد اتفاقات تلخ کشورهای جنوب خلیج فارس در کشورمان نباشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور | هیچ محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده است
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد