Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسن فرهمندپور» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خدمات طراحی و نظارت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن از سوی سازمان نظام مهندسی و شرکت‌های حقوقی طراحی انجام می‌شود و در این راستا ناظران در کوتاه‌ترین زمان تعیین می‌شوند تا وقفه‌ای در اجرای این طرح عمرانی ایجاد نشود.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه مهندسان استان مرکزی، گفت:بر اساس اعلام شورای مرکزی نرخ تعرفه‌ خدمات نظام مهندسی به طور متوسط ۲۵درصد کاهش  و یا افزایش تعرفه امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرهمندپور تاکید کرد: کمیته چهار نفره استان که شامل معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار مرکز استان و رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان است می‌تواند این تعرفه را متناسب با شرایط استان ۲۵ درصد کم و یا زیاد کنند.
وی بیان داشت: در این کمیته چهار نفره با افزایش ۲۵درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی موافقت نشد در حالیکه تعرفه مذکور در استان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است.

وی با اشاره تعرفه‌های خدمات فنی و مهندسی در صنعت ساخت و ساز نیز گفت:  در ایران حدود یک درصد از هزینه ساخت مسکن مربوط به ارایه خدمات نظام‌مهندسی است که این تعرفه یک درصدی به نسبت قیمت تمام شده یک ساختمان بسیار ناچیز است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی اظهار داشت: تمامی مسئولیت ساختمان به لحاظ طراحی، نظارت و اجرا بر عهده مهندسان است و پس از اتمام بنا نیز باید پاسخگوی هرگونه مشکل احتمالی باشند.
فرهمندپور ادامه داد: نرخ تمام شده مسکن در مناطق مختلف شهر دارای نوسان است اما، تعرفه خدمات مهندسی یکسان بوده و می‌طلبد که این تعرفه نیز متناسب با قیمت مسکن افزایش یابد.
وی بیان کرد: برخی افراد سودجو در امر ساخت و ساز به دنبال حذف مجری ذی صلاح هستند و با تجمع چالش‌هایی در این خصوص ایجاد می‌کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: بر اساس ماده چهار قانون سازمان نظام مهندسی هرگونه ساخت و ساز در حوزه شهر و روستا، حضور مجری ذی صلاح الزامی است.
فرهمندپور افزود:حضور مجری ذیصلاح در صنعت ساخت و ساز ۱۰ سال است که در استان اجرایی می‌شود و بر اساس قانون حضور مجری در تاسیسات برق و مکانیکی نیز الزامی است.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود به گزارش تخلفات ساختمانی که از سوی مهندسان ناظر اعلام می‌شود در اسرع وقت رسیدگی شود البته از سوی مدیریت جدید شهری در این راستا قول مساعد داده شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی بیان داشت:  سازمان نظام مهندسی ساختمان  پنج هزار و ۲۰۰عضو دارد و بر اساس اعلام راه و شهرسازی استان عملکرد سازمان به لحاظ ارایه خدمات فنی و مهندسی قابل قبول و مطلوب است.
فرهمندپور تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ارایه خدمات مهندسی در قسمت های مختلف سازمان به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن اراک استان مرکزی مسکن سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن اراک استان مرکزی طرح اقدام ملی مسکن اراک استان مرکزی مسکن سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اخبار کنکور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خدمات نظام مهندسی استان مرکزی ساخت و ساز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + میزان افزایش قیمت نسخه‌ها

تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ برای اجرا به داروخانه‌ها ابلاغ شد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، در ابلاغیه حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آمده است:

«تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی، برای اجرا به همه داروخانه‌های تحت پوشش ارسال می‌شود.

بر اساس این گزارش، تعرفه خدمات دارویی برای هر نسخه در بخش خصوصی، ۱۹۸ هزار و ۸۵۰ ریال، خیریه ۱۸۶ هزار و ۵۰ ریال، عمومی غیردولتی ۱۴۹ هزار و ۵۰ ریال و داروخانه‌های دولتی ۸۱ هزار و ۸۰۰ ریال تعیین شده است.

در همین حال، تعرفه خدمات دارویی شامل داروهای OTC (بدون نسخه) برای داروخانه‌های خصوصی در هر بار ۲۵ هزار و ۵۶۵ ریال، خیریه ۲۴ هزار و ۲۸۵ ریال، عمومی غیردولتی ۲۰ هزار و ۵۸۵ ریال و داروخانه‌های دولتی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال تعیین شده است.»

کد خبر 746983

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + میزان افزایش قیمت نسخه‌ها
  • جزئیات تعرفه خدمات دارویی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بهترین لوله بازکنی تهران (قیمت لوله بازکنی + تعرفه اتحادیه)
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد