Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریا محور مجمع تشخیص مصلحت نظام از ایستگاه تحقیقات دریایی، مرکز توسعه نانو زیست فناوری و مرکز توسعه فناوری دریای دانشگاه خلیج فارس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن بیک‌محمدلو، رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریا محور مجمع تشخیص مصلحت نظام از ایستگاه تحقیقات دریایی، مرکز توسعه نانو زیست فناوری و مرکز توسعه فناوری دریای دانشگاه خلیج فارس بوشهر بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این بازدید، نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی، نخبگان و صاحب‌نظران حوزه دریا با رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریا محور مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

عبدالمجید مصلح، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در ابتدای این نشست گفت: دانشگاه خلیج فارس آماده است تمام ظرفیت‌های خود را در زمینه‌های علمی، پژوهشی و دانش‌بنیان در حوزه دریا در راستای سیاست‌های کلی و کلان کشور در اختیار بگذارد.

مصلح ادامه داد: دریا یکی از مزیت‌ها و فرصت‌های کم نظیر کشور ماست که متاسفانه مغفول مانده و آنچنان که باید از این ظرفیت استفاده نشده و دانشگاه خلیج فارس با توجه به مسئولیت اجتماعی خود و با وجود ظرفیت‌های علمی مناسبی مانند دانشکده علوم و فناوری نانو و زیستی، پژوهشکده خلیج فارس و مرکز توسعه فناوری دریا که همه در حوزه دریا فعال هستند، آماده ایفای نقش در جهت توسعه دریا محور کشور بر اساس سیاست‌های کلی نظام است.


در ادامه این نشست، رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریا محور مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریا محور با هدف تدوین، بازنگری و ارزیابی سیاست‌های کلی حمل و نقل، ارزیابی سیاست‌های کلی توسعه دریا محور، ارتباط و تعامل با جوامع دانشگاهی و نخبگان و ارتباط و تعامل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط به دنبال توسعه زیرساختی مناطق دریا محور هستیم و در این ارتباط باید از ظرفیت همه بخش‌ها برای توسعه سواحل استفاده شود.

بیک‌محمدلو افزود: کشور ایران از ظرفیت بالایی در بحث دریا برخوردار است، اما متاسفانه با این وجود تاکنون از این ظرفیت همجواری با دریا آنگونه که باید استفاده نشده و مدیریت و حاکمیت یکپارچه یک الزام برای توسعه ساحلی است که باید با حضور همه دستگاه‌هایی که در این امر دارای ظرفیت هستند، زمینه برای توسعه و پیشرفت بیشتر مناطق ساحلی را فراهم کرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت سواحل و توسعه دریا محور اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد‌هایی که تا کنون به این کمیته شده در حوزه‌هایی مانند نظام اطلاعات و آمار، تعامل بخش نظامی و صنعتی، زیست بوم نوآوری و فناوری، صادرات خدمات فنی و مهندسی و... در حال سیاست‌گذاری هستیم و امروز آماده هستیم تا نظرات و راهکار‌های دانشگاه خلیج فارس به عنوان یک مرکز علمی و توانمند را نیز در کنار خود داشته باشیم و قطعا این دانشگاه می‌تواند کمک بسیار خوب و مناسبی در این زمینه برای ما باشد.

در ادامه اعضای هیئت علمی، نخبگان و فعالان حوزه دریا به بیان نظرات، پیشنهادات و چالش‌های پیش روی حوزه توسعه دریا پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه خلیج فارس بوشهر حمل و نقل دریایی مجمع تشخیص مصلحت نظام دانشگاه خلیج فارس سیاست های کلی مرکز توسعه حوزه دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی در ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس گفت: ایجاد دانشکده علوم هسته‌ای با توجه به ظرفیت‌های این عرصه امری مهم و ضروری است.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نقش مهم هوش مصنوعی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه بشری ورود کرده و نقش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی جایگاه استان بوشهر با موقعیتی استراتژیک آن هوش مصنوعی را یکی از حوزه‌های مزیتی این عرصه دانست و تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس در حوزه هوش مصنوعی و علوم داده شروع به کار کرده که امید می‌رود نتیجه آن ارتقا هوش مصنوعی در کشور و امنیت سایبری باشد.

کد خبر 6085770

دیگر خبرها

  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • خطر خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس
  • پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت دکتر پرویز داودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام