Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوطلبان چهل و هشتمین آزمون دستیاری پزشکی با هشتگ «پزشکان- منتظر- عدالت- رئیسی» در توئیتر خواستار رسیدگی به تخلفات وزارت بهداشت در برگزاری این آزمون و تعویق آن شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اعتراض به زمان برگزاری چهل و هشتیمن آزمون دستیاری پزشکی در هفتم اسفند ماه ۹۹ و تغییر منابع آزمون این رشته تنها ۵ ماه مانده به برگزاری این آزمون از اوایل مهر سال ۹۹ آغاز شد؛ به طوری که داوطلبان این آزمون با ارسال نامه ای به کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، دیوان عدالت اداری، وزارت بهداشت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با اذعان به تخلفات وزارت بهداشت در برگزاری این آزمون خواستار لغو این آزمون در اسفند ماه ۹۹ شدند.

مسئولین وزارت بهداشت نیز با پاسخ‌های متعددی در خصوص اینکه این وزارت خانه مرتکب هیچ تخلفی برای برگزاری چهل و هشتمین آزمون دستیاری پزشکی در اسفند ماه ۹۹ نشده است، از تعویق این آزمون سر باز زدند و طی گفتگوهایی با خبرگزاری دانشجو به شبهات ایجاد شده برای دانشجویان در خصوص اعلام منابع آزمون در موعد مقرر و برگزاری این آزمون یک بار در سال پاسخ دادند.

 بیشتر بخوانید

تصمیمات وزارت بهداشت برای داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی دردسر ساز شد / از اعتراض دانشجویان تا زیر بار نرفتن مسئولان!

پاسخ وزارت بهداشت به اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی / قنبری: داوطلبان باید به هر طریقی منابع آزمون را به دست آورند

زمان برگزاری آزمون دستیاری تغییر نمی‌کند / وزارت بهداشت برای لغو آزمون تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد


با وجود پاسخ‌های وزارت بهداشت و اعلام قطعی عدم تعویق زمان برگزاری این آزمون، کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت به یک باره ۱۵ بهمن ماه ۹۹ با ارسال توئیتی خبر از تعویق این آزمون به ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در کشور را داد.



تعویق چهل و هشتیمن آزمون دستیاری پزشکی به ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز موجب نشد تا داوطلبان این آزمون دست از اعتراض خود بردارند؛ زیرا معتقد بودند که لازم است وزارت بهداشت بر اساس قوانین، چهل و هشتمین آزمون دستیاری پزشکی را ۹ ماه پس از اعلام منابع آزمون در شهریورماه ۹۹ برگزار کند. به همین منظور داوطلبان با هشتگ‎زنی «پزشکان- منتظر- عدالت- رئیسی» در فضای توئیتر اعتراض خود را به قوه قضائیه اعلام کردند و از حجت الاسلام رئیسی خواستند تا به این موضوع ورود کرده و از تخلفات وزارت بهداشت جلوگیری کند؛ به طوری که طی چند روز گذشته این هشتگ در فضای توئیتر ترند شده است.

 

برخی از معترضان با اعلام اینکه وزارت بهداشت خلاف قوانین خود عمل می‌کند و درخواست ما بسیار واضح و قانونی است؛ اما پرونده تخلفات این وزارتخانه چند ماه است که مسکوت مانده، خواستار رسیدگی قوه قضائیه شدند.

برخی از داوطلبان نیز با بیان اینکه وزارت بهداشت تخلفات محرزی دارد و برگزاری آزمون دستیاری پزشکی ۹ ماه پس از اعلام منابع آزمون حق قانونی ما است؛ از قوه قضائیه درخواست کردند که اجازه ندهند ضرب و زور بر قانون چیره شود.

 

گروه دیگری از داوطلبان با بیان اعلام اینکه زمان برگزاری چهل و هفتمین آزمون دستیاری پزشکی مردادماه ۹۹ بوده است و بر اساس قانون باید این آزمون نیز در مرداد ماه برگزار شود، خواستار رعایت قوانین شدند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزمون دستیاری وزارت بهداشت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعتراض دانشجویان آزمون دستیاری پزشکی برگزاری این آزمون وزارت بهداشت زمان برگزاری منابع آزمون قوه قضائیه ماه ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.



باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت فردا قطع می‌شود؟
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است