Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمید یزدانی در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارات وارد شده بر گردشگری بر اثر کرونا اظهار کرد: 729 میلیارد تومان به بخش گردشگری خسارت وارد شده است که در رتبه دوم پس از حمل و نقل قرار دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری خدماتی است، گفت: خدماتی به معنای این است که یک طرف کسانی هستند که خدمات دریافت می‌کنند و طرف دیگر خدمات می‌دهند و مقدمات خدمات‌رسانی را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به مراحل دریافت موافقت اصولی گفت: مراحل ارائه درخواست، بارگذاری مدارک در سامانه و بررسی در کمیته فنی باید طی شود و در صورت صلاحیت، طرح برای تهران ارسال می‌شود تا موافقت اصولی صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: 495 میلیارد تومان پرونده آماده به بانک ارجاع داده شده است که تاکنون 43 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

یزدانی عنوان کرد: قم پس از البرز با 15 پرونده معرفی به بانک و هفت پرداخت دارای جایگاه دوم در کشور است. در زمینه انتقال پرداخت‌ها نیز در جایگاه نخست قرار دارد.

وی از پیشرفت 94 تا 95 درصدی موزه اشیای تاریخی خبر داد و افزود: این موزه نزدیک بیت امام واقع شده که 6 ماه نخست سال 1400 افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: این موزه ظرفیت نگهداری 19 هزار شیء با عنوان مخزن امن را داراست که مرمت و نگهداری اشیا با حضور متخصصان صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: 51 پروژه گردشگری مانند هتل و مهمان پذیر توسط بخش خصوصی در دست احداث است که دارای ارزش 4 هزار و 100 میلیارد تومان است.

یزدانی با بیان اینکه قم در زمینه انگشتر دارای رقبایی در شهرهای شیراز، مشهد و شاه عبدالعظیم بود، گفت: در این حوزه استان قم شهر ملی انگشتر شد و طی سال آینده باید به سمتی برویم که ثبت جهانی شود.

انتهای پیام/78003

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی قم گردشگری آثار تاریخی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد

محمد حسین یزدی‌نژاد؛ مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی، این مجموعه را متعلق به آقای سید فربد مصنف، پژوهشگر و متخصص سکه های دوره اسلامی عنوان کرد. 
وی افزود: در این مجموعه سکه هایی از کثیر بن احمد از یاغیان دوره سلسله صفاری ضرب 305 ق. در سجستان، شمس الدوله ابوطاهر از سلسله آل بویه ضرب 396 ق.، سکه نقره بدر بن حسنویه از سلسله بنی حسنویه ضرب 395 ق.، سکه نقره محمد بن دشمنزار از سلسله آل کاکویه ضرب 410 ق. در اصفهان، سکه ابوالهیجانی ربیب الدوله از کُردهای سلسله هذابانیان وجود دارد که در نوع خود سکه های ارزشمندی تلقی می شوند. 
یزدی نژاد، به مجموعه نفیس سکه های قزل ارسلان بن ایلدگز از سلسله اتابکان آذربایجان، شیخ اویس از سلسله آل جلایر ضرب سال های 762 و 763، ضرب شهر های شابران، گشتابسی (شهری در قفقاز)، شماخی، اردبیل، مراغه، موصل، شوشتر، سلطانیه و... و سکه ابو اسحاق بن محمود شاه از سلسله آل اینجو ضرب 747 ق. در کازرون نیز در این مجموعه اشاره کرد. 
وی، سکه نقره امیر تیمور گورکان ضرب 784 ق. در سمرقند، سکه ظهیرالدین محمد بابر بنیانگذار سلسله گورکانیان هند، سکه نقره پیر بوداق خان از سلسله قراقویونلوها، سکه نقره کوجکونجی خان از سلسله شیبانیان، ضرب شده در استر آباد در حدود سال 939 ق. را نیز از دیگر سکه های این مجموعه اهدایی برشمرد. 
یزدی نژاد تصریح کرد: سکه های اهدایی پس از شناسائی کامل و مستندنگاری در اختیار علاقمندان به تاریخ ایران، پژوهشگران و دانشجویان کارشناسی ارشد تاریخ و باستانشناسی قرار خواهد گرفت. 
گنجینه سکه آستان قدس با دارا بودن ده ها هزار سکه از بیش از دویست سلسله و دوره های تاریخی ایران و سایر کشورهای جهان، یک مجموعه غنی جهت پژوهش در تاریخ گهربار ایران است که دوستداران تاریخ و پژوهشگر را به خود جذب می کند.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما