Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قم گفت: نیمی از مهندسین فارغ‌التحصیل نظام‌مهندسی، شغل ثابتی ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم، امین مقومی در نشست خبری به‌صورت مجازی با تبریک روز مهندس اظهار داشت: خدمات الکترونیکی یکی از موضوعات جدی در قم بوده و تمام خدمات به‌صورت الکترونیکی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قم افزود: از ظرفیت دفتر پیشخوان در این زمینه استفاده کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم حتی اگر به شرایط عادی بازگردیم با سازمانی الکترونیک به خدمت‌رسانی بپردازیم.

وی تصریح کرد: با شکل‌گیری کارتابل کمک زیادی به احراز مالکین خواهد شد و از آغاز سال 1400 کل فرآیند عملیاتی می‌شود، در این راستا ارتباطات الکترونیکی با شهرهای قم و شهرداری و دستگاه‌های مختلف توسعه‌یافته است.

مقومی بیان کرد: توسعه خدمات الکترونیک در کاهش ترددها مؤثر است، با افزایش حجم کار بخش بازرسی گاز و آموزش را به مجموعه خانه مهندس منتقل می‌کنیم که کاملاً الکترونیکی است.

واحدهای صنعتی راکد قم با کمک بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شوند‌نگران شیوع ویروس جهش‌یافته در قم هستیم‌فعالیت باغ پرندگان قم پس از دوره اعلام ‌شده در ضدعفونی محیط از سر گرفته می‌شود

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها مرجع رسمی ارائه آمار ساخت‌وسازها، به‌عنوان صادرکننده پروانه است، ولی با توجه به اینکه در برخی حوزه‌ها در زمان صدور پایان کار اضافه بنا و کاهش بنا را ثبت می‌کنیم آن‌هم جز متراژ است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قم اظهار داشت: بر همین اساس آمار ساخت‌وساز در استان از رشد خوبی برخوردار است و در ساخت‌وساز در قم با رکود مواجه نیستیم.

وی گفت: تعرفه بهای خدمات نظام‌مهندسی طبق فرمول محاسبه می‌شود و درصدی از هزینه ساخت‌وساز را که شورای مرکزی و همچنین وزارت راه و شهرسازی ابلاغ می‌کنند به‌عنوان تعرفه در نظر گرفته می‌شود.

مقومی افزود: در حدود 4.17 صدم درصد تا پنج درصد از هزینه ساخت‌وساز ابلاغی به‌نظام مهندسی استان باید مبنای تعرفه باشد.

وی تصریح کرد: هزینه ساختی که معمولاً به‌نظام مهندسی ابلاغ می‌شود از هزینه موجود در بازار کمتر است، هرچند تعرفه ساخت‌وسازها واقعی نیست و طبق مسئولیت‌های سنگین نیست.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قم عنوان کرد: کمتر از 20 درصد تعرفه ساخت‌وساز در قم افزایش‌یافته است و درصدی از تعرفه ساخت‌وسازها با تصمیم‌های استانی مشخص می‌شود.

وی در مورد آمار بالای بیکاری در فارغ‌التحصیلان خاطرنشان کرد: نظام‌مهندسی متولی اشتغال برای مهندسان نیست و اشتغال‌زایی نیز جز وظایف قانونی این سازمان تعریف‌نشده است، اما مجری ذیصلاح ازجمله موضوع‌هایی است که به اشتغال مهندسان ساختمان کمک می‌کند.

انتهای پیام/457/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم ساخت وساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مقام‌های ایالات متحده ساخت بلندترین ساختمان آمریکا را تأیید کرده‌اند و برخلاف انتظارها، این آسمان‌خراش در نیویورک یا شیکاگو ساخته نخواهد شد؛ بلکه محل ساخت آن، اکلاهما سیتی، منطقه‌ای مستعد گردباد با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر است. اکلاهما سیتی مرکز ایالت اکلاهما و بیست‌ونهمین شهر بزرگ آمریکا است.

براساس گزارش زومیت، پروژه‌ی جسورانه‌ی ساخت آسمان‌خراش در اکلاهما سیتی، در ابتدا به عنوان دومین آسمان‌خراش بلند ایالات متحده مطرح شد. پس از ارائه‌ی طرح پیشنهادی، طراحان و سازندگان تصمیم گرفتند که دوباره بر سر میز نقشه‌کشی بنشینند و بهتر از قبل پیش بروند. برنامه‌ها در نهایت برای تبدیل طرح پیشنهادی به بلندترین ساختمان این کشور به‌روز شد و از آن زمان تاکنون، جزئیات تکمیلی بیشتری از طرح ارائه شده است.

برج لجندز، ۳۹ متر از مرکز تجارت جهانی یک در منهتن نیویورک بلندتر خواهد بود

محل ساخت آسمان‌خراش جدید که «برج لجندز» نام گرفته است، در محل پارکینگی در نزدیکی مسیر راه‌آهن و تأسیسات شرکت اجاره ماشین‌آلات آمریکایی یو-هاول قرار دارد. این برج ۵۸۱ متر یا ۱۹۰۷ فوت ارتفاع خواهد داشت. عدد نمادین ۱۹۰۷ به سالی اشاره دارد که اکلاهما رسماً عنوان چهل‌وششمین ایالت در ایالات متحده را به خود اختصاص داد.

برج لجندز ۳۹ متر از «مرکز تجارت جهانی یک»، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش فعلی ایالات متحده در جنوب منهتن نیویورک، بلندتر خواهد بود و پس از «مرکز تجارت جهانی پینگ ان» در شنژن، گوانگ‌دونگ چین، در رتبه‌ی ششم فهرست بلندترین ساختمان‌های دنیا قرار خواهد گرفت.

سه برج کوچک‌تر نیز در کنار ساختمان اصلی قرار می‌گیرد که هر یک ۱۰۵ متر ارتفاع خواهند داشت. این چهار ساختمان ۱٬۷۷۶ واحد مسکونی، مراکز خرید، مراکز تفریحی و همچنین، هتلی لوکس را میزبانی خواهند کرد.

سه برج کوچک‌تر در کنار برج اصلی لجندز

مراکز خرید و مراکز تفریحی برج لجندز

البته نگرانی‌هایی نیز وجود دارد. به نظر می‌رسد که ساختن آسمان‌خراشی با این ارتفاع در شهری که کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد (اگر کل منطقه‌ی شهری اکلاهما سیتی را در نظر بگیریم، حداکثر جمعیت حدود ۱٫۴ میلیون نفر است) از لحاظ اقتصادی آنقدرها هم منطقی نیست. بااین‌حال، اسکات متسون، طراح پروژه اخیراً اعلام کرده است که بودجه‌ی مورد نیاز برای تامین پروژه به ارزش ۱٫۶ میلیارد دلار را دریافت کرده است.

علاوه بر این، وال‌استریت ژورنال گزارش می‌دهد که در جلسه‌ی اخیر برنامه‌ریزی شهری، نگرانی مبرم و مهم‌تر دیگری نیز مطرح شده است: آب و هوا. اکلاهما سیتی به بزرگی و شدت گردبادهای بی‌شمارش معروف است و طرح ساخت چنین آسمان‌خراش مرتفعی، انواع سناریوهای کابوس‌وار را به ذهن متبادر می‌کند.

راب بودتی، مدیر ارشد در شرکت معماری AO که مسئولیت طراحی پروژه‌ی برج لجندز را برعهده دارد، با در نظر گرفتن این نکته اطمینان‌خاطر داد که مهندسان برای پایداری بیشتر، مغزه‌ی بتنی حجیمی را در محیط چاه آسانسور نصب خواهند کرد و پنجره‌های آسمان‌خراش نیز می‌توانند بدون هیچ آسیبی در برابر نیروی گردباد مقاومت کنند. در واقع، بودتی معتقد است که برج لجندز در صورت وقوع گردباد، یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای پناه‌گرفتن در اکلاهما سیتی خواهد بود.

سازندگان و طراحان امید دارند که پروژه‌ی جسورانه‌ی بلندترین آسمان‌خراش آمریکا، گامی بلند به سمت آینده باشد و اکلاهما سیتی را به یکی از مقاصد گردشگری جهانی تبدیل کند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898798

دیگر خبرها

  • حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم