Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، سنا السعید، نویسنده و روزنامه نگار سرشناس مصری در یادداشتی در روزنامه الوفد با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی و ''غرب ِ مریض'' برای این منظور که ایران به دنبال ساخت تسلیحات هسته‌ای است، تاکید می‌کند این تلاش‌ها به نوعی برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از زرادخانه هسته‌ای اسراییل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده در بخشی از این یادداشا، با اشاره به اظهارات نتانیاهو در سال ۲۰۰۳ مبنی بر اینکه ایران طی شش هفته به بمب هسته ای دست خواهد یافت نوشت: مساله عجیب این است که اسرائیل از سال ها پیش همواره در رابطه با ایران هسته ای سخن می گوید، این درحالی است که اظهارات نتانیاهو محقق نشد و بخش نظامی سازمان اطلاعات اسرائیل اخیرا در گزارشی اعلام کرد که ایران طی دو سال به بمب هسته ای دست خواهد یافت.

در این یادداشت آمده است: اسرائیل که از سال های دور همچنان ایران را خطری وجودی برای امنیت خود می داند، به روش های مختلف میگوید در تلاش است تا از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ممانعت کند و در این راستا به همراه غرب مریض شکایت ها و شبهاتی علیه ایران مبنی بر دستیابی این کشور به سلاح هسته ای مطرح می‌کند. این درحالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا وارد این مساله شد و در هشتم فوریه جاری اعلام کرد که تلاش ایران برای ساخت اورانیوم فلزی در چارچوب اهداف اعلام شده و تولید سوخت است.

نویسنده آورده است: بی شک منطق عدالت حکم می کند که اسرائیل نباید از تلاش های بین المللی برای ایجاد منطقه ای خالی از سلاح کشتار جمعی مستثنی شود و این امر در راستای تضمین امنیت و صلح منطقه است و نباید خللی در آن وارد شود. علیرغم ادعاها و شکایت های اسرائیل و غرب مریض علیه ایران مبنی بر اینکه این کشور برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش می کند اما ایران همواره تاکید کرده است که برنامه هسته ایش مسالمت آمیز است و هدف آن تولید انرژی برای کشوری است که تعداد شهروندان آن به هشتاد میلیون نفر می رسد.

او می‌نویسد: از سوی دیگر جامعه بین المللی برنامه هسته ای اسرائیل را نادیده گرفته است و در رابطه با زرادخانه هسته‌ای اسرائیل به طور عمد سکوت می کند و همه کشورهای دنیا می دانند که رژیم صهیونیستی برنامه پیشرفته ای برای ساخت سلاح هسته ای دارد و گویی که کشورهای مریض غربی به طور عمد تلاش می کنند بگویند که ایران خالی از سلاح هسته ای باشد و بدون هیچ حساب ‌کتابی این سلاح تنها در دست اسرائیل باشد.

این نویسنده مصری در پایان آورده است: مساله عجیب این است که اسرائیل همواره در رابطه با خطرات ایران علیه این رژیم و منطقه و جهان سخن می گوید و با این روش چشم ها را از زرادخانه هسته ای خود و جنایت هایی که در فلسطین ‌و منطقه مرتکب می شود، دور می کند .

منبع: الف

کلیدواژه: سلاح هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وب سایت آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به اظهار نظر مقامات آمریکایی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به قطعنامه آتش بس شورای امنیت پرداخته و در این ارتباط به نقل از سناتور کریس مورفی از سنای آمریکا نوشته است: «ما معتقد نیستیم که اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متعهد باشد.»

به گفته کریس مورفی، آمریکا بعد از این نبایستی سلاح‌های بیشتری را به اسرائیل بدهد، مگر اینکه در ارسال کمک به غزه پیشرفتی حاصل شود. این سناتور آمریکایی در واقع خواستار مشروط شدن ارسال سلاح به اسرائیل به شرط ارسال کمک به غزه شده است.

ساعاتی پیش نیز، یک منبع ویژه در مقاومت فلسطین به جزئیات مذاکرات غیرمستقیم نیروهای مقاومت و تل آویو پرداخته و در این ارتباط گفت: «با وجود وضعیت دشوار مذاکرات و رد هر آنچه از سوی اسرائیل ارائه شده است، مذاکرات همچنان ادامه دارد.»

به گفته این منبع فلسطینی، رژیم صهیونیستی با وجود همه انعطاف‌پذیری‌هایی که حماس به‌ویژه در موضوع زندانیان نشان داد، در زمینه تعداد زندانیان به عنوان حسن نیت، پاسخ خود را به حداقل تعداد رسانده است.

این منبع به المیادین گفت که رژیم صهیونیستی پیشنهادی ارائه کرد که شامل انتقال آوارگان به چادرها در منطقه شمالی تحت نظارت سازمان ملل است و این پیشنهاد از سوی حماس رد شد، چون حماس و مقاومت بر بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان اصرار دارند، حتی اگر نابود شوند.

این منبع آگاه افزود: اسرائیل پیشنهادی برای بازگشت تدریجی و مشروط زنان، کودکان و سالمندان آواره ارائه کرد و این تعداد از ۶۰ هزار آواره بیشتر نبود، در حالی که تعداد آوارگان از ۸۰۰ هزار نفر فراتر می‌رود.

این منبع به المیادین گفت: «اسراییل» به آتش بس اشاره نکرده و پیشنهاد روشنی درباره عقب نشینی از مناطق شلوغ ارائه نکرده است. واضح است که اشغالگران به دنبال تثبیت حضور خود در کل شمال، مرکز، شرق و جنوب نوار غزه هستند. حماس و مقاومت اصرار دارند نقشه‌ها را ببینند و این نقشه‌ها شامل عقب نشینی کامل اسرائیل از نوار غزه باشد. حماس بر بازگشت آژانس امداد رسانی آنروا به شهر غزه و شمال اصرار دارد و اسرائیل امتناع می‌کند.

پیشنهادات تل آویو در حالی مطرح شده که ساعاتی پیش، خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نظامیان صهیونیست بیش از ۲۰۰ فلسطینی را در داخل بیمارستان شفای نوار غزه و اطراف آن به شهادت رساندند. وی تصریح کرد که پیکر ده‌ها شهید فلسطینی هنوز روی زمین در اطراف بیمارستان شفا افتاده است.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز اعلام کرده است که اشغالگران صهیونیست محاصره بیمارستان شفا را تشدید کرده و کادر درمان را در این بیمارستان بازداشت کرده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر با صدور بیانیه‌ای از بازداشت ۵۰۰ فلسطینی در اطراف بیمارستان شفا واقع در غرب شهر غزه خبر داد.

این تعداد شهروند فلسطینی از زمان حمله نظامیان صهیونیست در تاریخ ۱۸ مارس تاکنون بدون هیچ دلیل موجه بازداشت شده‌اند.

نظامیان صهیونیست طی روزهای گذشته حمله‌های وحشیانه خود را علیه بیمارستان‌های نوار غزه و به صورت مشخص بیمارستان‌های شفا و امل تشدید کرده‌اند.

علاوه بر بیمارستان امل، ارتش رژیم صهیونیستی از یک هفته قبل انواع جنایات وحشیانه را علیه آوارگان فلسطینی در بیمارستان شفای نوار غزه مرتکب شده است.

کد خبر 6063235

دیگر خبرها

  • نوزاد شیرخواره غزه‌ای که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند+تصاویر
  • عضو کنست: دستاوردهای حماس ده برابر دستاوردهای اسرائیل است
  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • کلاه‌برداری بیش از ۱.۵ میلیاردی با دستبرد به ۸۲ کارت عابر بانک در نیشابور
  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • حماس همچنان به سادگی می‌تواند کنترل غزه را در دست بگیرد
  • روزنامه انگلیسی تلگراف: چرا بریتانیا به قطعنامه آتش بس در غزه رای مثبت داد؟
  • شناسایی و دستگیری سارق کارت‌های عابر بانکی در نیشابور
  • درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو