Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، سی و نهمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی، با فروش هزار و 790 میلیارد تومان اوراق به پایان رسید. در این مرحله دو بانک و موسسه اعتباری سفارش‌های‌ خود را به ارزش 660 میلیارد تومان ثبت کردند که وزارت اقتصاد با 610 میلیارد از سفارش ها موافقت کرد.  همچنین طی این هفته هزار و 170میلیارد تومان اوراق از طریق بازار سرمایه به فروش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در مجموع، هزار و 790 میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی طی هفته منتهی به پنج اسفندماه 1399 توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد. این در حالی بود که سه هزار و850 میلیارد تومان اوراق برای این مرحله عرضه شده بود که حاکی از فروش 46.5 درصدی است.

میانگین نرخ بهره اوراق فروش رفته در این مرحله برابر 21.11 بود که نسبت به هفته گذشته(21.4) کاهش داشته است.

به طور کلی از ابتدای سال تا کنون 110 هزار و 968 میلیارد تومان اوراق بدهی توسط وزارت اقتصاد به فروش رفته است.

مرحله چهلم حراج اوراق دولتی نیز هفته آینده با عرضه 26 هزار و93 میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی و همچنین 5 هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی نفت ادامه خواهد یافت که جزئیات آن به شرح زیر است:

پربیننده ترین توافق ایران و کره جنوبی در خصوص انتقال منابع ارزی ایران/ پیگیری مطالبه خسارات ناشی از عدم همکاری بانک‌های کره‌ای تاکید بر آزادسازی منابع ارزی در کره جنوبی/ بررسی نحوه استفاده از منابع بانکی ایران در ژاپن واکنش بانک مرکزی به بازداشت یک مدیر ارزی روش جدید وصول و برگشت زدن چک چک‌های برگشتی کم شد/ کدام‌ استان‌ها بیشترین آمار چک وصولی را دارند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اوراق بدهی برجام میلیارد تومان اوراق اوراق بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مهم مجلس درباره تبلیغ خرید و فروش سلاح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، مواد سه و چهار این قانون را به شرح زیر تصویب کردند:

«ماده ۳- ماده (٦) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

 ماده ۶- هر شخصی به طور غیر مجاز سلاح گرم یا سرد جنگی با سلاح شکاری یا قطعات مؤثر یا مهمات آن را نگهداری، حمل یا پنهان نماید یا تحصیل یا خریداری کند یا با آنها معامله دیگری انجام دهد، به ترتیب زیر محکوم می‌شود:

الف- سلاح سرد جنگی به حبس درجه هفت و جزای نقدی به میزان سه تا پنج برابر ارزش روز آن

ب- سلاح شکاری یا مهمات یا قطعات مؤثر آن به حبس درجه شش و جزای نقدی به میزان سه تا پنج برابر ارزش روز آن

پ- سلاح گرم سبک غیر خودکار مهمات یا قطعات مؤثر آن به حبس درجه پنج و جزای نقدی به میزان سه تا پنج برابر ارزش روز آن

ت- سلاح گرم سبک خودکار مهمات یا قطعات مؤثر آن به حبس درجه چهار و جزای نقدی به میزان سه تا پنج برابر ارزش روز آن

ث- سلاح گرم نیمه سنگین و سنگین مهمات یا قطعات مؤثر آن به حبس درجه سه و جزای نقدی به میزان سه تا پنج برابر ارزش روز آن

تبصره ۱- هر شخص در خصوص قاچاق، تحصیل، حمل، نگهداری، اختفاء، خرید، فروش، ساخت، متصل کردن قطعات (مونتاژ)، تعمیر با استفاده از سلاح گرم یا سرد جنگی با سلاح شکاری یا قطعات مؤثر یا مهمات آنها و مواد تحت کنترل مبادرت به آموزش یا تبلیغ نماید به مجازات حبس درجه ۶ محکوم می‌شود.

تبصره ۲- در صورت تکرار جرم، مجازات حبس یک درجه تشدید می‌شود و مجازات نقدی نیز یک و نیم برابر افزایش می‌یاید و تخفیف مجازات به جز موارد مشمول ماده (۱۷) این قانون قابل اعمال نیست.

ماده ۳ مکرر - ماده (۷) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۷- مجازات حبس جرائم موضوع مواد (۵) و (۶) این قانون علاوه بر مجازات‌های نقدی مقرر در مواد مذکور در موارد زیر یک درجه تشدید می‌شود:

الف- در مواردی که تعداد سلاح سرد جنگی بیش از ۱۰ قبضه باشد.

ب- در مواردی که سلاح شکاری بیش از سه قبضه با قطعات مؤثر آن بیش از ۱۵ قطعه یا مهمات آن بیش از ۴۰۰ فشنگ باشد.

پ- در مواردی که سلاح گرم سبک غیر خودکار بیش از سه قبضه یا قطعات مؤثر آن بیش از ۱ قطعه یا مهمات آنها بیش از ۲۰۰ فشنگ باشد.

ت - در مواردی که سلاح گرم سبک خودکار بیش از یک قبضه یا قطعات مؤثر آن بیش از ۱۰ قطعه یا مهمات آنها بیش از ۱۰۰ قشنگ باشد.

ث- در مواردی که سلاح گرم سنگین یا نیمه سنگین بیش از یک قبضه یا قطعات مؤثر آن بیش از یک قطعه یا مهمات آنها بیش از یک فشنگ باشد.

ماده ٤- ماده (۸) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۸ - هر کس به طور غیر مجاز حرفه خود را تعمیر سلاح قرار دهد در مورد سلاح گرم جنگی به حبس تعزیری درجه پنج و در مورد سلاح شکاری با سلاح سرد جنگی به حبس تعزیری درجه ۶ محکوم می‌شود.

تبصره- در صورت تکرار و نیز در مواردی که سلاح غیر مجاز باشد یا تعمیرات فوق همراه با اضافه کردن قطعه موجب تقویت سلاح شود مجازات مرتکب یک درجه تشدید می‌شود.»

منبع: ایسنا

tags # مجلس شورای اسلامی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد
  • مصوبه مهم مجلس درباره تبلیغ خرید و فروش سلاح
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌ها فراهم شد
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی فراهم شد
  • تبلیغ و خرید و فروش سلاح جرم‌انگاری شد
  • تبلیغ خرید و فروش سلاح جرم‌انگاری شد