Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سهراب مختاری، سه‌شنبه در ستاد استانی بیماری کرونا در شیراز افزود: اگر تصمیم درست و منطقی در این زمینه اتخاذ نشود، مشاغل بسیاری که در پی شیوع کرونا اکنون احیا شده مجددا از دست خواهد رفت.

وی بیان داشت: پیشنهاد می‌شود که به جای طرح تعطیلی احتمالی کارگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا، طرح‌هایی از جمله افزایش سطح رعایت بهداشت در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی جایگزین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختاری ادامه داد: در بخش سلامت، تلاش‌های جدی توسط بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در ایام شیوع کرونا صورت گرفته و نقاط تجمع کارگاهی مدیریت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: مشاهده تعداد بیمه شده‌های کنونی تامین اجتماعی این استان، بیانگر احیای مشاغل از دست رفته در فارس است به گونه‌ای که تعداد شاغلان و بیمه شده‌های استان تا پایان بهمن ماه ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ نشان دهنده، یک و ۳ دهم درصد افزایش است.

مختاری، با اشاره به اینکه اغلب مشاغل از دست رفته به دلیل شیوع کرونا در فارس احیا شده است، گفت: این استان در ثبت درخواست استفاده از تسهیلات مشاغل زیان دیده از شیوع کرونا با ۷۳۵ میلیارد تومان درخواست وام بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد و تاکنون ۴۹۲ میلیارد تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی، وضعیت فارس در پرداخت و اطلاع رسانی تسهیلات کرونا را خوب توصیف و بیان کرد: این انتظار وجود دارد که تسهیلات باقی مانده درخواستی تا پایان سال ۹۹ از سوی بانک‌های عامل این استان به متقاضیان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شود.

این مقام مسوول ادامه دادد: شماری از دستگاه‌های اجرایی این استان از جمله بهزیستی، آموزش پرورش، فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی، بهترین عملکرد را در زمینه شناسایی مشمولان واجد شرایط برخورداری از تسهیلات کرونایی را داشته‌اند و ضروری است که سایر دستگاه‌های اجرایی نیز برای تعیین تکلیف پرونده‌های باقی مانده در این حوزه تلاش جدی داشته باشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اداره کل تعاون کار و امور اجتماعی استان فارس وضعیت معیشت فارس بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وضعیت معیشت ویروس کرونا وضعیت معیشت فارس بهداشت و سلامت اخبار کنکور شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی

این مطلب را صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرنگار قدس آنلاین گفت.

وی در پاسخ به این که برای اجرای قانون جدید تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کاری به ۱۴۰ ساعت در هفته در بخش خصوصی برای برقراری عدالت اجتماعی میان کارکنان دولت و بخش خصوصی زیر مجموعه مقررات تامین اجتماعی چه اقدامی صورت گرفته، با اشاره به اینکه قانون کاهش ساعت کار کارکنان دولت و تعطیلی پنجشنبه ها مصوبه مجلس است، گفت: ما تابع قانون هستیم و اگر نمایندگان مردم در قوه مقننه این تغییر را برای بخش خصوصی و تامین اجتماعی هم تصویب و ابلاغ کنند ما حتما اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد  آخرین وضعیت لایحه تعیین حقوق و دستمزدها در مجلس هم گفت:  همکاران ما در حال کارشناسی این طرح هستند و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سپس ما آنرا تقدیم دولت می‌کنیم تا  پس از تصویب به مجلس تقدیم شود.

مرتضوی درباره ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی هم تأکید کرد این طرح نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم تازه ای وجود ندارد.

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، بخصوص دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد
  • پس‌لرزه‌های تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ نگاهی به روزهای کاری ۷ کشور عربی | اینفوگرافیک
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • ژاوی تمرین بارسلونا را تعطیل کرد
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور