Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت‌اله ترکی عصر امروز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: در حوزه مسکن ظرفیتی که وزارت راه و شهرسازی در کشور برای احداث واحدهای مسکونی برای واجدین شرایط در نظر گرفته از روی دو محور بوده است که یک محور تکمیل واحدهای مسکن مهر و دیگری احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده واگذاری ۵۰۰ هزار مسکن ملی تا پایان نیمه اول ۱۴۰۱

وی افزود: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ و نیمه اول امسال، یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر که در تعهد دولت و وزارت قرار گرفته بود، در اکثر استان‌ها احداث، به اتمام رسیده و واگذاری این واحدها نیز انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز در لرستان نیز پیگیر این موضوع شدیم و دغدغه‌ای از بابت واحدهای مسکن مهر در این استان وجود ندارد.

ترکی با اشاره به اینکه پایان امسال، پرونده مسکن مهر را تمام شده تلقی‌می‌کنیم، افزود: در کنار این هدف گذاری، ساخت ۴۷۰ تا ۵۰۰ هزار مسکن جدید در قالب مسکن ملی در دستور کار وزارت قرار گرفت و سهمیه هر استانی مشخص شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این واحدها آغاز شده است، تمام واجدین شرایط متقاضی مسکن پالایش شدند و تا پایان نیمه اول ۱۴۰۱ تمام واحدهای مسکن ملی احداث و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

۲۴ درصد مردم در بافت فرسوده و حاشیه نشین ساکن هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: یکی دیگر از وظایف راه و شهرسازی در حوزه مسکن بازآفرینی شهری و کاهش حاشیه نشینی است.

ترکی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی کاهش حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری در کشور است، گفت: مأموریتی که وزیر راه در حکم مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان به آن تاکید داشته کاهش حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ درصد مردم در بافت فرسوده و حاشیه نشین ساکن هستند که این وضعیت خوبی نیست، افزود: برای جلوگیری از این موضوع مقرر شد که در اولویت اول طرح «کاداستر» انجام شود که تاکنون بین ۶۰ تا ۶۵ درصد این طرح در کشور انجام شده است و در لرستان با توجه به مأموریتی که به مدیرکل جدید ابلاغ شده است، اولویت اول اجرای طرح «کاداستر» و حدنگاری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: تمام منابع مالی این طرح در سطح استان لرستان را پیگیری خواهیم کرد تا تأمین مالی صورت گیرد.

ترکی بیان داشت: اگر این حدنگاری در لرستان انجام شود اموال دولت سند دار می‌شوند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وعده پیگیری مصوبات مربوط به لرستان

وی با اشاره به بخش حمل و نقل جاده‌ای در لرستان اظهار داشت: احداث بخش آزادراهی و بزرگراهی، جاده‌های استانی و منطقه‌ای و … منشأ توسعه استان هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به ظرفیتی که در این استان وجود دارد بنا شد جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار لرستان تشکیل شود تا مصوباتی که به لرستان اختصاص یافته پیگیری شوند.

ترکی بیان داشت: برای ایجاد یک اداره و تشکیلات و ساختار سازمانی که بتواند خدمات رسان خوبی برای مردم باشد اولین گام ساماندهی نیروی انسانی است.

وی گفت: در نشستی که با سازمان استخدامی کشور داشتیم و پیشنهاداتی را ارائه دادیم که بر اساس آن برای ایجاد اداره راه و شهرسازی در شهرستان‌ها حتماً به یک سری شاخص‌ها نیاز است و در هر شهرستانی که بخواهیم اداره یا نمایندگی ایجاد کنیم باید در قالب این معیار و شاخص‌ها باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: هفته آینده این پیشنهاد نهایی خواهد شد و بر اساس آن معیار و شاخص‌هایی که تعیین شده ابلاغ استانی انجام خواهد شد و هر شهرستانی که نمره مورد نیاز را کسب کند اداره یا نمایندگی مورد نظر راه‌اندازی خواهیم کرد.

بنا بر این گزارش در این جلسه از زحمات «رضا خالقی»، مدیرکل سابق راه و شهرسازی لرستان با اهدای لوح تقدیر و «وحید کرم‌الهی» با حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان معرفی شد.

کد خبر 5154956

منبع: مهر

کلیدواژه: بافت فرسوده وزارت راه و شهرسازی ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر زلزله آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز سی سخت کرونای انگلیسی شهرستان کرج مشهد شهرکرد اردبیل معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی راه و شهرسازی لرستان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان

امتداد - مدیرشعب استان لرستان با حضور در محل احداث پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان برجرود در جریان پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، داریوش عالی پور مدیر شعب استان لرستان در این بازدیدها که رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بروجرد و مسئولان مدیریت و شعب بانک مسکن این شهرستان نیزحضور داشتند؛ طی سخنانی بر تعامل بیشتر تعاونی ها و پیمانکاران بر تسریع در پیشرفت این پروژه ها تاکید کرد.

 

 

 

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت ۱۱هزار و ۱۵۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی به مبلغ ۲۴هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال  گفت: از این میزان تاکنون مبلغ ۱۴ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت این واحدها توسط بانک مسکن استان لرستان پرداخت شده است.

عالی پور افزود: از تعداد کل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان لرستان، یک هزار و ۴۱۷ واحد در شهرستان بروجرد قراردارد که  تامین مالی ساخت این واحدها به مبلغ شش هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بر عهده بانک مسکن است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین مالی پروژه ها  اظهار امیدواری کرد: با حمایت و مساعدت راه و شهرسازی استان و تعاونی های نهضت ملی مسکن سهم بانک مسکن از منابع شهرستان بروجرد افزایش یابد تا با تسریع در پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات بهترموجبات  آسایش و رضایت خاطر هم استانی های خود را فراهم کنیم.

داریوش آزاد بخت رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد نیز با قدردانی از تلاش کارکنان بانک مسکن در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن گفت : بانک مسکن استان لرستان به عنوان بازوی پر توان اداره کل راه و شهرسازی با اقدام جهادی و پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن که اولویت دولت مردمی است نقش به سزایی در اجرا و پیشرفت این پروژه ها داشته و در این خصوص قدردان زحمات همه کارکنان بانک مسکن هستیم.

در ادامه این بازدید مسئولین تعاونی های مسکن بروجرد و پیمانکاران این پروژه ها ضمن ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت کاری پروژه ها  به بیان مشکلات خود پرداخته و در این خصوص دستورات لازم در خصوص رفع موانع و حل مشکلات پروژه ها و تسریع در انجام فرآیند پرداخت تسهیلات ارایه شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری