Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه صلاحیت «لیندا توماس گرینفیلد» گزینه پیشنهادی جو بایدن برای تصدی سمت نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل متحد را تأیید کردند.

در رأی‌گیری سنا برای تأیید صلاحیت لیندا توماس گرینفیلد، 78 نفر از سناتورها به وی رأی موافق و 20 نفر رأی مخالف دادند.

لیندا توماس گرینفیلد که دومین زن سیاهپوستی است که به سمت نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل متحد منصوب می‌شود، در دولت دوم باراک اوباما دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور قاره آفریقا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: فردا

کلیدواژه: گزینه پیشنهادی بایدن نمایندگی آمریکا در سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است

فلسطین گرچه از سوی ۲ سوم کشور‌های جهان به عنوان یک کشور مستقل پذیرفته شده است، اما کشور‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی از به رسمیت شناختن این کشور اجتناب می‌کنند. همچنین فلسطین عضو ناظر سازمان ملل بوده و از سال ۲۰۱۲ درخواست عضویت دائمی این کشور در این نهاد مسکوت مانده است؛ موضوعی که قرار است فردا درباره آن رای گیری شود. 

به گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی از تلاش‌ها برای عضویت فلسطین به عنوان عضو دائم در سازمان ملل انتقاد کرد. 

بر این اساس، گیلاد اردان، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: برنامه ریزی‌ها برای رای گیری در این زمینه نشان می‌دهد شورای امنیت درحال اختصاص دادن وقت خود برای ایجاد کشور تروریستی فلسطین است. این درحالی است که وقوع این اتفاق می‌تواند بزرگترین هدیه به تروریسم باشد!

در ادامه این پیام آمده است: هر کشوری که به عضویت فلسطین رای موافق دهد این امر را ثابت می‌کند که تنها سیاست خارجی را در نظر گرفته است نه مباحث امنیتی و اخلاقی را!

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است پیشنویس عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل روز جمعه در شورای امنیت به رای گذاشته شود. مقامات فلسطینی می‌گویند عضویت دائم فلسطین در این نهاد ضروری است تا اطمینان حاصل شود فلسطین نیز همانند دیگر کشور‌ها از حقوق برابری برخوردار است. 

گرچه مقامات آمریکایی به صراحت از وتو کردن این قطعنامه سخن نگفته اند، اما لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل این اقدام را غیرسازنده خوانده است. با توجه به مواضع نزدیک میان واشنگتن و تل آویو، تقریبا بر همگان عیان گشته است که ایالات متحده اجازه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است