Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@07:16:45 GMT

دورخیز ترکیه برای فروش ۱۵میلیارد دلار مسکن

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۶۱۳۰

دورخیز ترکیه برای فروش ۱۵میلیارد دلار مسکن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جلال ابراهیمی، اظهار کرد: انجمن جذب سرمایه گذار ترکیه اعلام کرده در حوزه اموال غیرمنقول که مسکن اصلی‌ترین بخش آن به شمار می‌رود، باید ۱۵ میلیارد دلار سرمایه جذب شود. تاکنون ترکیه توانسته از ۴۸ کشور جهان سرمایه گذارانی برای این حوزه جذب کند و در سال‌های آینده بنا دارد این عدد به بالاتر از این نیز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، سرمایه گذاران خارجی در ترکیه پیش از آنکه به سپرده گذاری در بانک علاقه داشته باشند، ترجیح می‌دهند پول خود را در حوزه‌هایی مانند مسکن وارد کنند و البته به این ترتیب سرمایه خود را از سوی دولت تضمین شده ببینند.

رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه در پاسخ به این سوال که چه میزان از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در این کشور به منظور دریافت اقامت انجام شده، توضیح داد: بر اساس براوردهای صورت گرفته در کنار مسکن، فروش کارخانه، مشارکت در کشاورزی و صنعت و خرید زمین‌های کشاورزی نیز از سوی خارجی‌ها در ترکیه ادامه دارد اما در مجموع ۲۷ درصد از سرمایه گذاران جدید با هدف دریافت پاسپورت ترکیه یا اقامت دائم در این کشور، سرمایه گذاری کرده‌اند.

ابراهیمی با بیان اینکه ترکیه برای جذب سرمایه گذاران خارجی، برنامه ریزی ویژه‌ای داشته است، توضیح داد: این کشور در تمام سفارت‌ خانه‌های خارجی، به هشت زبان زنده دنیا، شرایط و مقدمات سرمایه گذاری در این کشور را تشریح کرده و مقدمات ورود آنها به این کشور را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: ترکیه حتی در میان سرمایه گذاران نیز هدف گذاری‌های خاصی کرده است. جذب سرمایه گذاران دو کشور روسیه و انگلیس برای این کشور اهمیت فراونی دارد و از سوی دیگر جذب پزشکان و مهندسان نیز برای ترکیه اهمیت فراوانی دارد. هرچند آمارها نشان می‌دهد که در سال گذشته خرید و فروش خانه در ترکیه کاهش یافته اما این برنامه از سوی ترکیه پیگیری خواهد شد.

 آمارهایی که از وضعیت بازار مسکن ترکیه منتشر شده نشان می‌دهد که سرمایه گذاران ایران در سال‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین مشتریان خانه در ترکیه بوده‌اند.

استانبول اصلی‌ترین مقصد سرمایه گذاری ایرانی‌ها بوده است.

پربیننده ترین راه نجات بازار مسکن ۱۰ هزار نفر از فرهنگیان صاحب خانه می‌شوند مقایسه قیمت مسکن در ایران و دیگر کشورها واکاوی بازار مسکن در ایران/ راهکار برون‌رفت از شرایط کنونی چیست؟ احتمال حبابی شدن طلا و سکه/ بورس نوسان خواهد کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن ترکیه برجام سرمایه گذاران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین گروسی پس از بازدید از شهرک صنعتی ماکو در جلسه ای با حضور جمعی از تولیدکنندگان این شهرک با تاکید بر برگزاری جلسات و دیدارهای مستمر مسئولین و فعالان اقتصادی گفت:‌ ثمره جلسات و تصمیمات این جلسات، در بازدید بعدی گزارش داده شود چرا هدف از این بازدیدها رفع مشکل تولیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه با اتمام عملیات محصورسازی منطقه و استقرار گمرک در ورودی منطقه بخشی از مشکلات حل می شود افزود: در سال جدید پیگیر افزایش سهمیه کالای همراه مسافر به منطقه هستیم.

گروسی اضافه کرد: رفع مشکلات مطرح و دیده‌شده در بازدید اخیر از واحدهای صنعتی، در دستورکار منطقه آزاد ماکو قرار گرفته است.

وی با اشاره به اراده‌ی سازمان منطقه آزاد ماکو برای جهش تولید و حمایت از سرمایه گذاران بیان داشت: سعی می‌کنیم شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاران تامین کنیم که متاسفانه در حال حاضر شرایط ثبات اقتصادی با قوانین خلق‌الساعه همخوانی ندارد و مشکل‌آفرین شده است.

گروسی لجستیک و ترانزیت را مهمترین مزیت منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و افزود: ایجاد دهکده لجستیک اکو در کنار تصویب طرح جامع و چندین مگا پروژه در منطقه را در دستور کار قرارداده ایم که به امید خدا شاهد شکوفایی و توسعه واقعی منطقه در آینده نه چندان دور خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان‌ها
  • نرخ خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک افزایش یافت