Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@05:56:44 GMT

اعلام نرخ مالیات از خانه‌های لوکس در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۶۱۶۱

اعلام نرخ مالیات از خانه‌های لوکس در سال ۱۴۰۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نرخ مالیات از خانه‌های لوکس در سال ۱۴۰۰ را مشخص کردند.

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ١۴٠٠، با بندهای الحاقی (۱۱)، (۱۲)، (۱۳) و (۱۴) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی (۱۱) تبصره مذکور آمده است؛ در سال ۱۴۰۰ واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران‌قیمت به شرح بندهای زیر مشمول مالیات بر دارایی (سالانه) می‌شوند:

واحدهای مسکونی (با احتساب عرصه و اعیان) با ارزش روز معادل یکصد میلیارد (۱۰۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و بیشتر به نرخ‌های زیر:

۱-۱- نسبت به مازاد یکصدمیلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یکصدو پنجاه میلیارد (۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یک در هزار

۱-۲- نسبت به مازاد یکصدو پنجاه میلیارد (۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا دویست و پنجاه میلیارد (۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال دو در هزار

۱-۳- نسبت به مازاد دویست و پنجاه میلیارد (۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهارصد میلیارد (۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال سه در هزار

۱-۴- نسبت به مازادچهارصد میلیارد (۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا شش صد میلیارد (۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال چهار در هزار

۱-۵- نسبت به مازادشش صد میلیارد (۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به بالا پنج در هزار

در محاسبه مالیات موضوع این بند، هر واحد مسکونی یک مستغل محسوب و جداگانه مشمول مالیات می‌باشد.

۲- موارد زیر مشمول این مالیات نمی‌باشند:

۲-۱- واحدهای مسکونی در حال ساخت

۲-۲- واحدهای مسکونی در سال تملک

۳- وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری‌ها موظفند امکان دسترسی برخط (آنلاین) به اطلاعات مالکیت املاک مورد نیاز سازمان امور مالیاتی کشور در حوزه اماکن را در اختیار این سازمان قرار دهند. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است نسبت به تعیین دارایی‌های مشمول و ارزش آنها حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ اقدام کند و مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

۴- کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به هر یک از واحدهای مسکونی تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت نمایند. ثبت نقل و انتقال املاکی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلف از حکم این جز در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارد.

آئین‌نامه اجرایی این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین در بند الحاقی ۱۲ تبصره (۶) آمده است: معافیت‌های مالیاتی مؤسسات کنکور دانشگاه‌ها حذف می‌شود.

بر اساس بند الحاقی ۱۳ این تبصره رده‌های بسیج (پایگاه‌ها و حوزه‌ها) از پرداخت حق انشعاب آب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف هستند.

طبق بند الحاقی ۱۴ این تبصره سود ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک مشترک ایران – ونزوئلا در سال ۱۴۰۰ مشمول مالیات به نرخ صفر است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مالیات خانه لوکس پنجاه میلیارد واحدهای مسکونی سال ۱۴۰۰ ۰۰۰ ۰۰۰ ۰۰۰ بند الحاقی هزار ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبی، پس از درگیری چند روزه با سیل ناشی از شدیدترین بارندگی 75 سال اخیر، امروز پنجشنبه شرایط نسبتا مساعدی را تجربه کرده تا پاکسازی جاده‌های گرفتار و خانه های سیل زده در دستور کار قرار بگیرد.

اقتصاد نیوز نوشت:همچنین فرودگاه بین‌المللی دبی، یک مرکز مهم مسافرتی جهان با وجود آنکه برای پاکسازی تعداد زیادی از پروازها با مشکل مواجه شده و بسیاری از جاده‌ها همچنان دچار مشکل هستند؛ از صبح امروز پروازهای خود را از سر گرفت و سازمان هواپیمایی از محدودیت پروازی به فرودگاه‌های دبی و شارجه خبر داد.

براساس گزارش رویترز، این سازمان اعلام کرد «با توجه به شرایط جوی به وجود آمده در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و آب‌گرفتگی سطوح و معابر، پروازهای فرودگاه‌های دبی و شارجه با تأخیر یا ابطال مواجه شده است.»

اما وضعیت این روزهای دبی فارغ از خسارات معمول، ضربه سنگینی را هم به صنعت گردشگری این مقصد پرطرفدار زده است و بسیاری از مسافران برنامه سفر خود را لغو کرده اند و برخی هم که در دبی به سر می برند، در تدارک بازگشت به کشور خود هستند، مایا لومیدزه، مدیر اجرایی انجمن مجریان تور روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفت: «ترافیک هوایی دبی احتمالاً امشب از سر گرفته می‌شود. تعدادی از پروازها آغاز به کار شده است پروازها شروع شد؛ اما معتقدم که تا عصر تردد تمام پروازها بازیابی خواهد شد.»

بر اساس گفته مدیر اجرایی انجمن مجریان تور روسیه، حدود ۲۵۰۰ شهروند این کشرو در انتظار خروج پروازهای خود هستند. اما قیمت درهم امارات در بحبوبحه سیل دبی چه روندی را در پیش گرفته است؟

قیمت درهم امارات امروز 30 فروردین 1403

درهم امارات در آخرین روز کاری هفته در حالی شاهد به سرانجام رسیدن معاملات بازار ارز تهران است که نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرده و رشد 90 تومانی را به مانند روز گذشته در پیش گرفته است.

هر درهم امارات با تداوم پیشروی در کانال 18 هزار تومان، 18391 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین نرخ ریال عمان در بازار

بارش شدید باران اما تنها مختص دبی نبود و کشور عمان هم در هفته ای که پشت سر گذاشتیم شاهد جاری شدن سیلاب در معابر و خیابان های خود، اما قیمت ریال؛ واحد پول رسمی این کشور خلاف روند صعودی درهم بر مدار کاهش حرکت کرد.

هر ریال امروز 175340 تومان قیمت گذاشته شد تا نسبت به معاملات روز گذشته افت ارزش چهار هزار و 990 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین قیمت دینار عراق امروز

امروز قیمت دینار عراق در در مبادلات ارزی بازار پافشاری بر نرخ روز گذشته را در پیش گرفت و با تجربه ثبات نسبت به روز چهارشنبه، 52 تومان ارزش گذاری شد.

قیمت امروز لیر ترکیه در بازار

قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات امروز به مانند دینار عراق ثبات ارزش را در مقایسه با روز پیش تجربه کرد و 2075 تومان خرید و فروش شد.

نرخ برابری لیر ترکیه و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.031 رسید که تغییری نسبت به روز پیش نداشته است.

آخرین نرخ منات آذربایجان

منات آذربایجان هم امروز در بازار ارز تهران به مانند روز گذشته، سیر صعودی را در پیش گرفته است؛ هر منات امروز 200 تومان گران شد و 39560 تومان مورد معامله قرار گرفت.

قیمت امروز درام ارمنستان

امروز همچنین قیمت درام ارمنستان همچون دینار عراق و لیر ترکیه ثبات ارزش را تجربه کرد و به مانند روز پیش 171 تومان نرخ گذاری و مبادله شده است.

نرخ برابری درام ارمنستان و دلار آمریکا هم امروز به 0.003 رسیده است که تغییری با روز پیش نداشته است.

آخرین نرخ رینگیت مالزی

قیمت رینگیت مالزی هم امروز صعود را در دستور کار خود قرار داده است و با افزایش ارزش 30 تومانی که تجربه کرده است، 14060 تومان قیمت گذاشته شد.

قیمت امروز بات تایلند

امروز همچنین بات تایلند به مانند رینگیت؛ واحد پول رسمی کشور مالزی رشد قیمت 30 تومانی را در پیش گرفت و 1830 تومان خرید و فروش شد.

آخرین نرخ لاری گرجستان

در نهایت هر لاری امروز در بازار به مانند اغلب ارزهای مورد معامله قرار گرفته افزایش قیمت را تجربه کرد و 25420 تومان نرخ گذاری و مبادله شد تا نسبت به روز پیش افزایش 110 تومانی داشته باشد.

آخرین پنجشنبه فروردین ماه در حالی سپری شد و به پایان رسید که بازار شاهد نوسان متنوع قیمت ارزها نسبت به روز گذشته بود، امروز قیمت دینار عراق، لیر ترکیه و درام ارمنستان ثبات را تجربه کرد و قیمت ریال عمان هم تنها نرخ کاهشی امروز بود.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896866

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید
  • افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • خودروهای لوکس در انتظار مالیات
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده