Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته نشت شدید آب از یکی از شیرهای خروجی تصفیه خانه شماره 2اهواز موجب قطع و کاهش افت فشار آب 70 در صد از مشترکان آب این کلانشهر شد و این مسأله ادارات و دستگاه‌های اجرایی اهواز را به تعطیلی کشاند.

این مشکل در خوزستان در حالی گریبان مردم اهواز را گرفت که طی چند روز گذشته 11شهر خوزستان از جمله اهواز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و نگرانی از شیوع کرونای انگلیسی در این استان، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت بهداشت فردی را دو چندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «غلامرضا صفرنژاد» قائم مقام آبفای اهواز به «ایران» گفت: ساعت 4بامداد سه‌شنبه 5 اسفندماه یکی از شیرهای خروجی تصفیه خانه شماره 2اهواز که تأمین کننده آب مناطق غربی اهواز است دچار شکستگی و آبدهی شدید شد؛از آنجا که حجم آب وارده به داخل تلمبه خانه که محل پمپاژ آب برای تقریباً 70 درصد اهواز است بسیار زیاد بود برای تعمیرات ابتدا می‌بایست نسبت به خروج آب و پمپاژ آب به خارج تلمبه خانه اقدام می‌شد. وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت در دسترس بودن آب تمیز برای بهداشت فردی در شرایط کنونی اهواز روز گذشته از تمام نیروهای امدادی مکانیکی، برقی آبفا حتی غواصان کمک گرفته شد تا هرچه زودتر آب تخلیه و نسبت به تعمیر سریع تلمبه خانه اقدام شو د. وی اظهار امیدواری کرد با تعمیرات این تصفیه خانه در ساعات پایانی دیروز امروز چهارشنبه مشکلی در آبرسانی به مشترکان اهوازی وجود نداشته باشد.  
وی با اشاره به لزوم دسترسی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به آب در شرایط کرونایی خاطرنشان کرد: دیروز آب کافی از طریق تانکر با اولویت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رسانده شد، همچنین تانکر‌های آبرسانی آب مورد نیاز مردم در مناطق غربی اهواز از جمله کیان پارس، کیان آباد و.... را تأمین کردند. قائم مقام آبفا تصریح کرد با تعمیرات تأسیسات تلمبه خانه خللی در کیفیت آب ایجاد نمی‌شود؛ در همین حال «امید بن عباس» مدیر کل مدیریت بحران خوزستان هم به «ایران » گفت: با توجه به مشکل پیش آمده در تصفیه خانه شماره 2 اهواز شخص استاندار با توجه به اهمیت رعایت بهداشت در وضعیت کنونی کرونا در خوزستان، دستور تعطیلی اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی اهواز را برای روز گذشته (سه‌شنبه) دادند. وی تأکید کرد: این تعطیلی شامل مراکز بهداشتی و درمانی و بانک‌ها و دستگاه‌های امدادی نمی‌شد. بن عباس از همه مردم خوزستان بویژه کلانشهر اهواز خواست با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در خوزستان بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در خریدهای ضروری نوروزی توجه کنند و در نظر داشته باشند در حال حاضر کنترل کرونا اولویت زندگی همه مردم است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تلمبه خانه تصفیه خانه روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قابل قبول هوای ۱۴ شهر خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه حاکی از این است که باران‌های بهاری تاثیر خوبی بر وضعیت بخش عمده شهر‌های استان خوزستان گذاشته است و موجب شده تا مردم علاوه بر خرسندی از هوای بهاری این روز‌ها هوای سالمی نیز تنفس کنند.

بر اساس این گزارش هوای شهر‌های اهواز، امیدیه، اندیمشک، بهبهان، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، سوسنگرد، شادگان، کارون، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان با برخورداری از شاخص زیر ۱۰۰ در وضعیت قابل قبول تنفسی قرار گرفتند.

همچنین هوای شهر‌های رامشیر و شوشتر نیز با شاخص ریز ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

بنا بر اعلام این سامانه ایستگاه پایش کیفی هوای واقع در منطقه نیوساید اهواز با شاخص ۱۱۴ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد، اما ایستگاه اداره پست برق شماره سه اهواز با شاخص ۴۹ در وضعیت سالم و پاک قرار دارد.

روز گذشته وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۲۱۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت بسیار ناسالم قرار داشت و هوای شهر‌های رامشیر، رامهرمز، شوش و شوشتر در وضعیت سالم و پاکی قرار داشتند.

بر اساس این گزارش سال گذشته اهواز هیچ روز سالم و پاکی را نداشت.

 

دیگر خبرها

  • صالحی: پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز اولویت دولت در خوزستان است
  • وضعیت قابل قبول هوای ۱۴ شهر خوزستان
  • فعالیت مراکز اهدای خون خوزستان در شب‌های قدر
  • هوای ناسالم سه شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • آیین سنتی « گرگیعان » در خوزستان برگزار شد 
  • جشن گرگیعان در خوزستان
  • تاکید دادستان اصفهان بر رعایت حرمت ماه رمضان
  • آب‌گرفتگی در عمده مناطق اهواز رفع شده است
  • اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد