Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن بیرانوند» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از چالش هایی که در ورزش ایران و سراسر دنیا وجود دارد، کاهش تعداد وزنه برداران و نیز استعداد نداشتن برخی از آنان است تا در مسابقات جهانی و المپیک به مدال برسند. همین امر سبب جدایی وزنه برداران می شود.

وی افزود: امروزه شاهد این هستیم که برخی از رشته های جدید به سرعت صلاحیت اضافه شدن به جمع رشته های المپیکی را دارند و ما هم باید کاری کنیم تا جامعه آماری را بالا ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیا به چنین رشته های نوظهوری علاقمند است و باید کاری کنیم تا وزنه برداران به فکر جدایی از این رشته نباشند.

دبیر فدراسیون وزنه برداری عنوان کرد: اکنون مقداری از خانواده وزنه برداری کاهش یافته و لازم است تا ضمن حفظ حالت کلاسیک، رشته های نوینی به وزنه برداری اضافه شوند. سه پیشنهاد در این زمینه به فدراسیون جهانی وزنه برداری دادیم تا این پیشنهادات در قالب وبینار بررسی شود. وزنه برداری با یک دست، وزنه برداری ساحلی و وزنه برداری با بالاترین کشش دوضرب بدون حرکت قیچی رشته های پیشنهادی ما به فدراسیون جهانی است.

وی یادآور شد: خیلی از کشورها در دنیا هستند که رشته هایی شبیه به وزنه برداری را دارند. می توانیم فراخوان بزنیم و رشته ای با ادوات وزنه برداری برای جوانان و خانواده ها برای افزایش انگیزه آنان ایجاد و بهترین طرح را تصویب کنیم. همچنین وزنه برداری ساحلی علاقمندان زیادی دارد و می توانیم با یک تغییر در محل تماشاچیان محل مسابقات، لباس ورزشکاران یا رنگ‌بندی، جذابیتی به این رشته بدهیم  و این رشته هم راه اندازی شود.

بیرانوند اضافه کرد: مسابقات وزنه برداری با بالاترین کشش برگزار می شود. بنابراین پیشنهاد دادم تا حرکت قیچی را بردارند و وزنه بردار هر جوری که توانست وزنه را بلند کند.   این سه رشته می تواند وزنه برداری را از حالت خشک سنتی خارج سازد.

وی تصریح کرد: اکنون شرایط خوبی داریم زیرا تغییراتی در فدراسیون جهانی در شرف انجام است  و تیم جدیدی می آید و ما نیز حتی پیشنهاد دادیم تا روز جهانی وزنه برداری را تعیین کنند.  پیشنهاد دادیم تا فدراسیون جهانی فدراسیون ملی برتر را از میان پنج قاره انتخاب کند. شاخصه ارزیابی این انتخاب براساس برگزاری میزبانی مسابقات بین المللی و کسب سکو در رقابت های مختلف و نیز برگزاری کلاس های آموزشی برای مربیان و ورزشکاران است. امتیاز منفی که می‌تواند سبب حذف آن قاره از این انتخاب باشد، تست مثبت دوپینگ ورزشکاران است.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری اختصاصی ایرنا وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری ایران اخبار کنکور فدراسیون جهانی وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد

حمیده صادقی در گفت‌وگو با مهر ضمن ابراز رضایت از کیفیت و کمیت رقابت‌های انتخابی کوراش بانوان در زاهدان اظهار کرد: فدراسیون ووشو بستر مناسب را در قالب یک برنامه‌ریزی خوب برای کوراش ترسیم کرده که خوشبختانه این ورزش همچنان در مسیر پیشرفت قرار دارد.

سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون ووشو گفت: چهاردهمین دوره مسابقات کوراش بانوان قهرمانی کشور در زاهدان با حضور ۲۰۰ ورزشکار و مربی از ۱۸ استان کشور در سطح کمی و کیفی خوبی برگزار شد و میزبانی زاهدان نیز با شرایط خوبی به همت هیأت استان سیستان و بلوچستان و مسئولین استانی برگزار شد.

حمیده صادقی تصریح کرد: کوراش به یک رشته‌ی مدال‌آور برای ورزش کشور تبدیل شده و فدراسیون ووشو هم بستر خوب و منطقی را در قالب برنامه‌ریزی برای این رشته‌ی مهیج فراهم کرده و سطح کمی و کیفی بالای این رویداد رقابتی نیز بیانگر ادامه مسیر پیشرفت کوراش بانوان ایران است.

سرپرستی نایب رئیسی فدراسیون ووشو با بیان اینکه کوراش بانوان رویدادهای مهم بین‌المللی را پیش رو دارد، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات که به منزله انتخابی تیم ملی هم محسوب می‌شد، این امیدواری را به وجود آورد که یک تیم ملی قدرتمند راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا تهران شود و برای ورزش کشور افتخارآفرینی کند.

کد خبر 6081967

دیگر خبرها

  • جدال نفس‌گیر وزنه‌بردار ایرانی با پسرک شیرینی‌فروش در المپیک
  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی
  • دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است