Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@07:19:33 GMT

دولتمردان بیانیه گام دوم را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۹۱۴۸

دولتمردان بیانیه گام دوم را جدی بگیرند

حجت الاسلام گواهی با تاکید بر نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات رهبر انقلاب در استفاده از بهره گیری از ظرفیت جوانان گفت: دولتمردان بیانیه گام دوم را جدی بگیرند.

خبرگزاری شبستان _ گروه دفاعی _ فرزانه تهجا: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک نقشه راه کاملپیش روی نظام اسلامی است  که در ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ توسط رهبر انقلاب در 40 سالگرد انقلاب اسلامی تبین شد در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام عبدالعلی گواهی معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در کدام یک از مراحل شکل گیری نظام اسلامی با توجه به تبیین مراحل پنج گانه آن از سوی رهبر انقلاب قرار داریم؟

در فرمایشات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در حقیقت نقشه راهی برای کشور، مسئولان، جوانان و تمام آحاد جامعه تبیین شد. در این بیانیه اقدامات و کارهایی که قبل از پیروزی انقلاب انجام شده است و پس از پیروزی انقلاب و در ادامه مسیر در دوران چهل ساله انقلاب اسلامی اقدامات مهم و کلیدی انجام شده، تبیین شد. رهبر انقلاب در این بیانیه نقشه راه را به سمت و سویی بردند که ما باید در چهل ساله دوم انقلاب یا گام دوم انقلاب  در بسیاری از آسیب هایی که در گذشته با آن مواجه بودیم، کنار گذاشته و به نقاط قوت توجه کنیم و ضعف ها و نواقص خود را برطرف کنیم.

 

در بیانیه گام دوم چند مرحله برای انقلاب اسلامی ترسیم شده است؟

مراحل پنج گانه ای که رهبر انقلاب برای انقلاب اسلامی ترسیم کردند که یک بخش آن تمدن سازی است، باید بدانیم که اتفاقات خوبی در مسیر انقلاب اسلامی افتاده است که بعضی آن را سیاه نمایی می کنند و تصور می کنند که پس از پیروزی انقلاب کاری انجام نشده است اما باید بدانیم که قبل از انقلاب چه بودیم و در کدام نقطه قرار داشتیم و اکنون در کدام نقطه و مسیر قرار داریم. با این نگاه متوجه می شویم که به طور جدی و حقیقی پس از پیروزی انقلاب کارها و اقدامات بزرگ و اساسی انجام شده است و اگر دستاوردهای انقلاب اسلامی را نگاه کنیم، می بینیم که این دستاوردها قابل شمارش نیست.

 

جایگاه ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب چگونه بود؟

کتاب هایی در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی نوشته شده است که بدانیم ما قبل از انقلاب چه بودیم و پس از انقلاب به چه چیزی رسیدیم. مراکز درمانی ما در کدام نقطه قرار داشتند، جاده ها، کشاورزی، واردات، صادرات، فولاد، راه آهن، حمل و نقل هوایی، اقتصاد، فرهنگ، مخابرات، موسسات علمی و پژوهشی در چه جایگاهی قرار داشتند و اکنون چه رشد فزاینده ای را پیش رو داریم البته در این میان ما دارای ضعف هایی بودیم که می توانستیم بهتر از این نیز باشیم.

 

نظام اسلامی در طی 40 سال از چه بحران هایی عبور کرده است؟

در این چهل سال تهاجمی که علیه جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران صورت گرفته است، کم نبوده است. جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کرده اند و پس از آن تحریم ها و موارد دیگر را نیز از پی یکدیگر علیه ما به کار برده اند، تحریم ناجوانمردانه ای که 40 سال است در آن قرار داریم و از فروش کالاهای اساسی به ما مضایقه کردند اما باز شاهد پیشرفت های روزافزون هستیم. رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند که ما می توانستیم بهتر از این باشیم و یقین داشته باشیم که این کار اتفاق می افتد و کار نشدنی و غیر ممکن نیست.

 

استفاده از ظرفیت جوانان در بیانیه گام دوم چگونه تبیین شده است؟

موضوع جوان که مد نظر رهبر انقلاب است، باید بدانیم که انقلاب ما که انقلابی نوپا بود و تمام مسئولان آن جوان بودند و خارج از کشور کسی کشور ما را اداره نکرد و همین پا برهنه هایی که در خیابان ها مرگ بر شاه گفتند و انقلاب کردند خودشان مسئولیت انقلاب را بر دوش گرفتند. بسیاری از آنها تحصیلات عالیه و دانشگاه رفته نبودند اما کار را به معنای واقعی به عنوان تکلیف بر دوش گرفتند و به دنبال شانه خالی کردن از بار مسئولیت نبودند. بسیاری از مسئولیت ها را همین گونه به دوش گرفتند و به خوبی انجام دادند که نمونه آن را در دفاع مقدس می بینیم که جوانان و نوجوانان 16-17 ساله فرماندهی لشکر را بر عهده دارند. به قول رهبر انقلاب فرمانده ای مانند شهید باقری 19 سال دارد که استراتژیک تمام عیار در دفاع مقدس می شود. تاکید رهبر انقلاب بر این است که باید به جوانان بها داده شود و به جوانان میدان دهیم تا بیایند و بار مسئولیت را به دوش بگیرند البته ممکن است در عالم جوانی اتفاقاتی هم بیفتد و برخی کارها خراب شود، مگر در اول انقلاب از این اتفاقات نیفتاد. 

 

بیانیه گام دوم از سوی دولتمردان چگونه باید دیده شود؟

بیانیه گام دوم را دولتمردان ما جدی نگرفته اند. تقاضا می کنم این بیانیه به رشته تحریر درآید. معتقدم بیانیه گام دوم را مسئولان و دستگاه های اجرایی به سخره گرفته اند. می بینیم مجلس به فضل پروردگار مردم به آن و جوانان آن رای داده اند و اکنون آنها آمده اند و مجلس خوبی نیز اداره می شود و از پس مشکلات و موانع بر می آیند. در دستگاه قضا نیز همین گونه است اما در دولت در حوزه های اجرایی آن گونه که بایسته و شایسته جوانان است، آنها مورد توجه قرار نگرفته اند. اکنون چند درصد از وزرای ما جوان هستند؟ چند درصد از مدیران اجرایی و مدیران میانی از قشر جوان انتخاب شدند؟ معتقدم بیانیه گام دوم را برخی به سخره گرفته اند. بیانیه گام دوم نقشه راه سال های آتی کشور و مردم ما است.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب جدی دولتمردان بیانیه گام دوم بیانیه گام دوم پیروزی انقلاب رهبر انقلاب گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول عقیدتی پایگاه دریایی بعد از ظهر سه شنبه در این برنامه، با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه اسرا، به وجود قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمین در فلسطین اشغالی که توسط رژیم غاصب اسرائیل تحت محاصره قرار گرفته است گفت: طبق وعده خداوند در قرآن کریم و پیش بینی رهبر حکیم انقلاب اسلامی این منطقه به وسیله رزمندگان اسلام فتح خواهد شد.

حجت‌الاسلام راغبی افزود: اتفاقات چند روز گذشته توسط نیروهای مسلح ایران اسلامی تنها بخشی کوچک و به گفته رهبر انقلاب فقط تنبیهی بیش نبود.

در این محفل نورانی که به یاد بیش از ۴۸ هزار لاله خونین بال ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ناو سروان امانت از پرسنل پایگاه دریایی ارتش و استاد حاج عباس هاشمی قاری ممتاز کشوری به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.

در پایان این برنامه از ۳۱ تن از فعالان قرآنی و معارفی ماه مبارک رمضان پایگاه دریایی ارتش در بوشهر با اهدا لوح یادبود تجلیل شد.

کد خبر 6080179

دیگر خبرها

  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب
  • قدردانی کشتی‌گیران تیم ملی از رهبر انقلاب
  • پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی
  • پیام تبریک رهبر انقلاب درپی قهرمانی تیم های کشتی آزاد و فرنگی 
  • تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی 
  • پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد