Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: باغ‌های یزد از نیمه‌های بهمن به استقبال بهار رفتند و جوانه زدن درختان و شکوفه باران شدن آنها، بهار را در نیمه‌های زمستان به مردم این دیار کویری هدیه داد.

این زیبایی بهارانه از همان ابتدا کشاورزان و باغداران را نگران کرد زیرا بسیار احتمال می‌رفت زمستان دوباره از راه برسد و سرمازدگی، عایدی امسال باغداران از تداخل فصل‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که طی روزهای اخیر دمای هوا در بسیاری از مناطق استان یزد به نزدیک ۳۰ درجه رسیده بود، از فردا شاهد افت ۱۲ درجه‌ای دما در استان خواهیم بود و در همه نقاط یزد، دما در سردترین ساعات روز به زیر صفر نیز خواهد رسید.

بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، زمستان بازگشت خود را از بعدازظهر امروز با وزش باد شدید و گرد و غبار اعلام می‌کند و از اوایل صبح پنج‌شنبه، بارش برف و باران به ویِژه در نیمه جنوبی، مناطق غربی و ارتفاعات، یزد را به طور رسمی دوباره زمستانی می‌کند.

سرما و یخبندان تا ۱۰ اسفند در یزد ادامه دارد

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی یزد در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش محسوس دما از هشت تا ۱۲ درجه در تمام مناطق استان خبر داد و اظهار داشت: مه آلودگی و ماندگاری هوای سرد و سرما و یخبندان شبانه تا یک‌شنبه، دهم اسفندماه پیش‌بینی می‌شود.

سیدعباس میرحسینی عنوان کرد: از عصر شنبه تا اوایل یک‌شنبه با عبور موج سرد از استان، افزایش سرعت باد و بارش پراکنده برف در مناطق جنوبی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای یزد امروز (چهارشبه) در گرمترین ساعات روز ۲۰ درجه است و در سردترین ساعات به سه درجه می‌رسد، ادامه داد: فردا حداکثر دما در مرکز استان هشت درجه است و در سردترین ساعات به ۱- نیز می‌رسد.

تجربه دما از ۳۰ تا ۳- درجه در طول یک هفته

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی یزد یادآور شد: دمای هوای مرکز استان با یک تا دو درجه تغییر تا روز یک‌شنبه، دهم اسفندماه بر همین منوال خواهد بود.

میرحسینی بیان کرد: امروز، بافق گرمترین نقطه استان یزد است و طی روزهای گذشته دمای هوا در این منطقه از ۳۰ درجه نیز فراتر رفت و امروز نیز دمای هوا در آن به ۲۵ درجه رسیده اما از فردا مردم این شهرستان با کاهش شدید دما مواجه می‌شوند به نحوی که در سردترین ساعات روز دمای هوا به ۱- نیز می‌رسد و در روز جمعه به ۳- نیز خواهد رسید.

وی، گاریز را نیز سردترین نقطه استان یزد اعلام کرد و گفت: دمای هوا هم اکنون در این منطقه ۱۵ درجه است که در روزهای جمعه و شنبه به -۷ درجه نیز خواهد رسید.

خسارت به باغ‌ها قطعی است

با این میزان کاهش دمای یکباره، سرمازدگی در حوزه کشاورزی به ویژه باغداری قطعی است و در صورتی که راهکاری برای کاهش خسارات وجود دارد، باید برای آن در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کرد.

این شرایط آب و هوایی چند سالی است که در یزد اتفاق می‌افتد و این امر بسیاری از کشاورزان و باغداران منطقه را با مشکلات جدی و خسارات جبران ناپذیر مواجه کرده و لازم است دستگاه‌های مسئول از جمله ستاد مدیریت بحران، جهاد کشاورزی و کارشناسان هواشناسی، اقدامات ترویجی و آموزشی خود را برای کاهش این خسارات به کشاورزان و باغداران اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5155236

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد سازمان هواشناسی سرمازدگی خسارات سرمازدگی ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر شیوع کرونا زلزله آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز سی سخت کرونای انگلیسی شهرستان کرج مشهد شهرکرد گرگان سردترین ساعات پیش بینی دمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

به گزارش جام جم آنلاین،طی هفته جاری ورود سامانه بارشی قوی از جنوب به کشور موجب وقوع سیل در برخی استان‌ها شدو بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی دیگری هفته آینده وارد کشور می‌شود.
صادق ضیاییان افزود: هفته آینده سامانه بارشی در کشور فعالیت می‌کند که موجب بارش‌های بهاری در تمام استان‌ها می‌شود.
وی تاکید کرد: انتظار داریم که این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته جاری را نداشته باشد البته ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روزهای بارش باران طی دو هفته آینده در استان‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.
ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بارش‌های بهاری، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند، تاکید کرد: بارش‌ها سهم بهار است و نمی‌تواند کم‌بارشی زمستان را جبران نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • کاهش دما در نخستین روز اردیبهشت
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • کاهش ناپایداری‌های جوی در کرمان 
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا