Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رابعه جوانبخت در برنامه شهر امن  شبکه ۵ سیما گفت: گروه رانندگان پر خطر جوانان بین ۳۰ تا ۴۰ سال است، رانندگان با گروه سنی ۴۰ به بالا با هم یک اختلاف خیلی زیاد و فاصله دار با این گروه قرار دارند.

وی ادامه داد: سه طیف راننده داریم که این رانندگان به سه دسته رانندگان صبور، رانندگان کم طاقت و رانندگان پر خطر دسته بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: رانندگان پر خطر رانندگانی هستند که خشم خودشان را کنترل نمی‌کنند، تمایل زیادی به انجام حرکات مخاطره آمیز دارند و خیلی  رانندگی را دوست دارند، به خاطر همین رانندگی پر خطر تخلفات بیشتری را از آن‌ها شاهد هستیم.

وی گفت:  رانندگان پر خطر شهر تهران همان رانندگان جوان هستند که میل زیادی به رانندگی تهاجمی و یا ماجراجویی و هیجان طلبی خاصی را در رانندگی خودشان دنبال می‌کنند.

جوانبخت افزود: متاسفانه بیشترین آمار تصادفات ما در معابر بزرگراهی است که وقتی بررسی صورت می‌پذیرد می‌بینیم که میانگین سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال هستند، این گروه دوست دارند که این عملیات‌ها و حرکات مخاطره آمیز و سرعت‌های بالا را تجربه کنند.

وی توصیه کرد: رانندگان حتما با سرعت مطمئنه و رانندگی با صبر وحوصله انجام دهند تا شاهد بروز تصادفاتی از این دست نباشیم.

بیشتر بخوانید

شهر‌های ممنوعه اعلام شدند/ ورود به استان‌های شمالی و ۸ شهر دیگر ممنوع است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راهور رانندگی تصادف رانندگی رانندگان پر خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت . گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ماه نشان از معابر و بزرگراه‌هایی خلوت در سطح شهر تهران و احتمال تصادفات بخاطر افزایش سرعت‌ها توسط برخی از رانندگان دارد.

او  گفت: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌نمایند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی دارند که به این دسته از رانندگان توصیه می گردد فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین می‌باشند پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبحگاهی تردد نمایید. 

او همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند. 

سرهنگ شریفی افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد نمایند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خودرا به موقع متوقف و از برخورد پرهیز نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • معابر شهر‌های استان بوشهر برای رانندگان پر خطر ناامن است.
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • لحظات رعب آور سرنشینان دو اتوبوس مسافربری برای نجات از سیل+ فیلم
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود
  • معابر تهران خلوت و روان است