Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:26:53 GMT

بارگیری در راه آهن اراک ۹ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۰۶۴۱

بارگیری در راه آهن اراک ۹ درصد افزایش یافت

«حمید گوگوچانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۹۹۱ هزار و ۷۶۶ تن بار از ابتدای سال جاری تاکنون توسط راه‌آهن اراک بارگیری و به نقاط مختلف کشور حمل شد.

وی ادامه داد: میزان بار جابه جا شده توسط راه آهن اراک در مدت مشابه سال گذشته، ۹۱۰ هزار و ۶۱۶ تن بود.

مدیرکل راه‌آهن اراک خاطرنشان کرد: مازوت، گاز مایع، مواد شیمیایی و پتروشیمی از جمله مهمترین کالاهای جابه جا شده توسط راه‌آهن این شهرستان به نقاط مختلف کشور از جمله بندر شهید رجائی، ماهشهر، نکا و کشورهای آسیای میانه و ترکیه بوده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوگوچانی افزود: بار تخلیه شده در راه آهن اراک در این مدت ۲۴۲ هزار و ۶۱۵ تن و بار وارده چهار میلیون و ۶۲۸ هزار و ۸۲۱ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷۴ و هشت درصد افزایش یافته‌ است.

وی یاد آور شد: میزان بار صادره در این مدت پنج میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۷۲ تن بود که حجم این محموله‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل راه‌آهن اراک افزود: میزان بار مرز به مرز نیز، امسال چهار میلیون و ۳۸۶ هزار و ۲۰۶ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته‌ است.

گوگوچانی گفت: تن کیلومتر مبدا و مقصد و تن کیلومتر مرز به مرز  اداره کل راه‌آهن اراک در ۱۱ ماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۲ و ۲۱ درصد رشد داشته‌ است.
حوزه راه آهن اراک شامل ٥٥٨ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

برچسب‌ها اراک حمل و نقل ریلی استان مرکزی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک حمل و نقل ریلی استان مرکزی اراک حمل و نقل ریلی استان مرکزی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی اخبار کنکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته راه آهن اراک درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت

آزاد توحیدی رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش چشمگیری دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی ثبت شده در ماکو ۱۹۳.۶ میلی‌متر است که در مقایسه با سال‌زراعی‌گذشته که ۱۲۵.۶ میلی‌متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۵۳ درصد افزایش دارد.

رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در جنوب استان، ادامه داد: در شهرستان پیرانشهر حدود ۴۱۴ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به سال‌زراعی‌گذشته ۳۰ درصد افزایش بارش و نسبت به بلند مدت ۵ درصد افزایش داشته است.

توحیدی افزود: شهرستان سردشت نیز به عنوان پربارش‌ترین شهر استان در سال‌زراعی‌جاری ۶۳۶ میلی‌متر بارندگی داشته که ۸ درصد نسبت به سال‌زراعی‌گذشته افزایش دارد ولی نسبت به بلند مدت زراعی تغییر چندانی برای آن ثبت نشده است.

وی گفت: بارندگی‌ها در مرکز آذربایجان‌غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی‌متر است که در مقایسه با سال‌زراعی‌گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • رشد ۱۹درصدی بارگیری راه آهن شرق در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • حجم سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسید