Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@20:30:20 GMT

تعرفه آب، برق و گاز خانوارهای کم مصرف محروم رایگان شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۱۰۷۳

تعرفه آب، برق و گاز خانوارهای کم مصرف محروم رایگان شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، مواردی را تصویب کردند.

در بند الحاقی ۳ تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه آمده است؛ وزارتخانه های نفت و نیرو موظفند در سال ۱۴۰۰ تعرفه های آب، برق و گاز مشترکین خانوارهای کشور را به گونه ای اصلاح نمایند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکین کم مصرف خانوارهای محروم(از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی) برابر صفر، مشترکین تا الگوی مصرف  به صورت یارانه ای، مشترکین پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه ای و براساس الگوی افزایش پلکانی(IBT) تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعرفه به نرخ صفر آب خانوارهای محروم براساس بعد خانوار محاسبه می شود.

میزان افزایش تعرفه مشترکین پر مصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به اندازه ای تعیین شود که بارمالی رایگان کردن تعرفه مشترکین کم مصرف را جبران نماید و نیاز به تامین منابع جدید نداشته باشد.

آئین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های نفت و نیرو تهیه می شود و ظرف مدت یک‌ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیات وزیران میرسد.

براساس الحاقی ۵ تبصره ۸ ماده واحده این لایحه؛ براساس ماده(۴) قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق و تلفن، فاضلاب و گاز – مصوب  ۱۰ /۳ /۱۳۹۶ دستگاههای مسئول موضوع این قانون می توانند، در سال ۱۴۰۰ نسبت به برقراری انشعابهای غیردائم خدمات عمومی موضوع این قانون مطابق با تعرفه مربوطه، تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذیصلاح، اقدام نمایند.

در بند الحاقی ۶ تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است: دولت مکلف است در واردات محصولات کشاورزی و دامی اولویت خرید خود را از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه کشاورزی فراسرزمینی قرار دهد. آئین نامه اجرائی این بند توسط وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

کد خبر 5155323 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: لایحه بودجه وزارت صنعت معدن و تجارت صحن مجلس مجلس شورای اسلامی صحن مجلس لایحه بودجه ۱۴۰۰ لایحه بودجه محمد باقر قالیباف هیئت دولت آژانس بین المللی انرژی اتمی ایالات متحده امریکا حجت الاسلام حسن روحانی انتخابات 1400 مقام معظم رهبری محمدجواد ظریف طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع است

رییس اداره فروشگاه های زنجیره ای وزارت صنعت معدن تجارت گفت: بر اساس ماده ٣ آیین نامه اجرایی محدودیت استفاده و توزیع کیسه های پلاستیکی ، توزیع کیسه های پلاستیکی در کشور ممنوع است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کریم مجرب، رییس اداره فروشگاه‌های زنجیره‌ای وزارت صنعت معدن تجارت نیز در در نشست بررسی شیوه نامه ماده ٣ قانون محدودیت استفاده و توزیع کیسه‌های پلاستیکی اظهار داشت: بر اساس ماده ٣ آیین نامه اجرایی محدودیت استفاده و توزیع کیسه‌های پلاستیکی، توزیع کیسه‌های پلاستیکی در کشور ممنوع است.

وی افزود: ما به دنبال توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم و به نظر می‌رسد اقداماتی مانند کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی می‌تواند به توسعه این فروشگاه‌ها کمک کند.

همچنین مدیر کل دفتر محیط کار و محیط زیست وزارت صنعت معدن تجارت گفت: مسأله پلاستیک در بسیاری از کشور‌ها حتی آن‌هایی که پیشرفته هم نیستند موضوع مهمی محسوب می‌شود.

کتایون نعمت پور تاکید کرد: لذا ما هم در کشور باید تلاش کنیم مصرف کیسه‌های پلاستیکی را کاهش دهیم و یا آن‌هایی که مصرف می‌شوند دوباره بازیافت و به چرخه مصرف برگردند.

وی ادامه داد: این کار باید از جایی آغاز شود که قطعا روز زمین پاک (٣ اردیبهشت) و مناسبت‌های محیط زیستی خرداد ماه می‌تواند فرصت مناسبی برای شروع باشد، می‌توان در ابن فاصله هم مشکلات اجرایی را شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد.

وی بیان داشت: قطعا این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد و باید در این مسیر حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه
  • الگوی مطالبه‌گری در چارچوب قانون
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳
  • هشدار به کسبه/ این کار را نکنید از خدمات حکومتی محروم می‌شوید
  • توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع است
  • اعطای ۴۱۲ میلبون تومان پاداش صرفه جویی به مشترکین آب در آذربایجان غربی
  • اهدای ۱۱ قطعه زمین رایگان به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد البرز