Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس عوارض گوشی های وارداتی بالای ۶۰۰ دلار را ۱۲ درصد تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه نوبت صبح چهارشنبه 6 اسفند و در بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه 1400 در بند ه به بند الحاقی 2 تبصره 8 ماده واحده مصوب کردند: در اجرای بند (ب) ماده (33) قانون توزیع عادلانه آب مصوب 16 /12 /1361 با اصلاحات و الحاقات بعدی و جهت حفظ و صیانت از آبخوان‌های کشور و افزایش اطمینان‌پذیری تأمین آب برای مصارف مختلف در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی، شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان مکلفند با توجه به شرایط اقتصادی و اقلیمی مناطق مختلف کشور از مصرف‌کنندگان آب کشاورزی برای چاه‌های مجاز فاقد شمارشگر(کنتور) هوشمند بر اساس پروانه بهره‌برداری آنها و برای چاه‌های مجاز دارای شمارشگر (کنتور) هوشمند براساس برداشت مجاز از آنها، به ازای هر مترمکعب برداشت آب از آبخوان‌ها، حداکثر معادل دویست (200) ریال متناسب با کشت غالب منطقه و میزان درآمد کشاورزان مطابق دستورالعمل مشترک وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، دریافت و به ردیف شماره 160112 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

درخصوص چاه‌های غیرمجاز وفق بند (هـ) ماده (45) قانون توزیع عادلانه آب نسبت به مسلوب‌المنفعه نمودن این چاه‌ها اقدام و جریمه مربوط به میزان برداشت آب تا زمان انسداد چاه به ازای هر مترمکعب حداکثر یک‌هزار (1.000) ریال متناسب با افت سفره و حجم کسری مخزن سفره که حسب دستورالعمل وزیر نیرو تعیین می‌شود، دریافت می‌گردد.

 

طبق بند و، به منظور پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و آب بندان‌ها به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان اجازه داده می‌شود بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای و خاک مازاد آب بندان‌ها را از طریق مزایده و انعقاد قرارداد مشارکت عمومی- خصوصی، به پیمانکاران یا بهره‌برداران شن و ماسه ( با به‌کارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت) به شرط واریز حقوق دولتی واگذار نماید. در صورت وصول درآمد مازاد بر عملیات تعیین‌شده در قرارداد، منابع حاصله به ردیف درآمدی 160149 واریز می‌گردد. 

 

طبق  بند الحاقی 1 آمده است: 1- ­ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است کلیه تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند بارکد خوان و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل را در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه‌ای(همتا) ثبت نمایند. منابع حاصله به ردیف 110410 جدول شماره(5) این قانون واریز می‌شود.


2- حقوق ورودی واردات گوشی‌های موبایل ساخته شده خارجی بالای ششصد (600) دلار برابر دوازده درصد( 12% )تعیین می‌گردد.

 

طبق بند الحاقی 2 آمده است  تعرفه آب مصرفی  در شهرک‌های کشاورزی و واحدهای مستقر در این شهرک ها به نرخ مصوب فعالیت‌های کشاورزی محاسبه می‌گردد . همچنین این شهرک‌ها و واحدهای مستقر در آنها از پرداخت حق‌النظاره موضوع ماده(33) قانون توزیع عادلانه آب مصوب 1366 معاف می‌باشند.

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

نتایج تحقیقات جهانی نشان داده است که آجیل، لبنیات پرچرب، میوه‌ها، سبزیجات، ماهی و حبوبات مواد غذایی کلیدی برای کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و خطر مرگ هستند.

رژیم‌های غذایی حاوی مقادیر بالاتری از این مواد غذایی کلیدی با کاهش خطر حوادث قلبی عروقی عمده از جمله حمله قلبی (انفارکتوس میوکارد) و سکته مغزی و مرگ مرتبط است.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که مقدار متوسط روزانه غلات کامل (به‌عنوان مثال یک تکه نان) یا گوشت فرآوری نشده (مانند ۸۵ گرم گوشت قرمز یا مرغ) می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند.

مطالعات گذشته بر روی رژیم‌های غذایی غربی و تاثیر منفی غذا‌های پر کالری و غذا‌های فوق فرآوری شده بر سلامت افراد تمرکز کردند. این مطالعه بر تاثیر مثبت غذا‌های سالم بر بیماری قلبی و مرگ‌های زودرس ناشی از حوادث قلبی عروقی متمرکز بود.

تخمین زده می‌شود که بیماری‌های قلبی عروقی سالانه ۱۸ میلیون نفر را می‌کشند که ۳۲ درصد از کل مرگ و میر‌های جهانی را شامل می‌شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۸۵ درصد از این مرگ‌ها مربوط به حملات قلبی و سکته مغزی بوده است.

گروه تحقیقاتی با استفاده از داده‌های موجود از ۲۴۵هزار نفر در ۸۰ کشور، یک امتیاز رژیم غذایی را برای اندازه‌گیری پیامد‌های سلامتی تنظیم کردند.

پروفسور سلیم یوسف، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: نمرات رژیم غذایی قبلی ازجمله رژیم غذایی EAT-Lancet و رژیم مدیترانه‌ای رابطه رژیم غذایی با بیماری قلبی و عروقی و مرگ را عمدتا در کشور‌های غربی آزمایش کردند.

امتیاز رژیم غذایی سالم PURE بیانگر مورد خوبی از کشور‌های با درآمد بالا، متوسط و پایین است. امتیاز رژیم غذایی سالم PURE بر روی غذا‌های طبیعی متمرکز شده است که مغذی و دارای مزایای سلامتی هستند همچنین در سراسر جهان مصرف می‌شوند.

دکتر اندرو منته، محقق این تحقیق گفت: ما در این تمرکز منحصر به فرد بودیم. سایر رژیم‌های غذایی ترکیبی از غذا‌های مضر - مانند غذا‌های فرآوری‌شده و فوق‌فرآوری‌شده - با غذا‌ها و مواد مغذی دارد که اعتقاد بر این است که از سلامت فرد محافظت می‌کنند.

به تازگی بر مصرف بیشتر غذا‌های محافظ برای پیشگیری از بیماری تمرکز شده است. به غیر از مقادیر بیشتر میوه، سبزیجات، آجیل و حبوبات، محققان نشان دادند که اعتدال در مصرف غذا‌های طبیعی، کلیدی است.

مقادیر متوسط ماهی و لبنیات پرچرب با کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ و میر مرتبط است. همان نتایج سلامتی را می‌توان با مصرف متوسط غلات و گوشت به دست آورد، تا زمانی که آن‌ها غلات کامل تصفیه نشده و گوشت‌های فرآوری نشده باشند.

توصیه‌های غذایی

• میوه‌ها: دو تا سه وعده در روز به‌عنوان مثال شامل یک سیب، موز یا گلابی است.

• سبزیجات: دو تا سه وعده در روز به‌عنوان نمونه شامل یک فنجان سبزیجات برگدار یا ۱/۲ فنجان سبزیجات دیگر است.

• لبنیات: دو وعده در روز؛ یک نمونه شامل یک فنجان شیر یا ماست، یا ۱.۵ اونس (۴۳ گرم) پنیر است.

• آجیل: یک وعده در روز؛ یک نمونه شامل یک اونس (۲۹ گرم) آجیل درختی یا بادام زمینی است.

• حبوبات: سه تا چهار وعده در هفته به‌عنوان مثال ۱/۲ فنجان لوبیا یا عدس است.

• ماهی: دو تا سه وعده در هفته؛ یک نمونه شامل سه اونس (۸۵ گرم) ماهی پخته شده است.

• غلات کامل: یک وعده در روز؛ یک نمونه شامل یک تکه (۴۰ گرم) نان، یا ۱/۲ فنجان (۷۵ تا ۱۲۰ گرم) برنج پخته شده است.

• گوشت‌های فرآوری نشده: یک وعده در روز؛ یک نمونه شامل سه اونس (۸۵ گرم) گوشت قرمز یا مرغ پخته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد
  • قانون مجازات اسلامی اصلاح شد
  • توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد