Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@18:22:33 GMT

قیمت ارز کالاهای اساسی و دارو افزایش می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۱۲۳۷

قیمت ارز کالاهای اساسی و دارو افزایش می‌یابد؟

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: قرار نیست در زمینه کالاهای اساسی و دارو ریالی به حقوق ورودی اضافه کنیم و آسیبی به واردات این کالاها وارد شود.

به گزارش مشرق، الیاس نادران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰،گفت: ما از همان ابتدا به دولت گفتیم که کالاهای اساسی و دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شود و کالاهای غیرضروری با نرخ ارز در بازار و نرخ ETS محاسبه شود که دولت گفت:امکان دو نرخی کردن ارز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای سال ۱۴۰۰، ما نرخ ETS را مبنای محاسبه حقوق ورودی قرار دادیم با این هدف که از تولید داخلی حمایت شود چرا که همه مواد اولیه تولید، هزینه‌ها و حقوق و دستمزد بر اساس نرخ ارز در بازار محاسبه می‌شود؛ ما چرا باید صرفاً به واردکننده یارانه ارزی دهیم؟

بیشتر بخوانید: اثر ارز ۴۲۰۰ تومانی در معیشت مردم دیده نمی‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که نرخ ترجیحی برای واردات کالاهای مختلف اعمال می‌شود مابه‌التفاوت این نرخ با نرخ آزاد برای واردکننده یک امتیاز محسوب می‌شود؛ برای جبران این کار، ما گفتیم که حقوق ورودی را کاهش دهیم اما باید به این مسئله توجه شود که پرداخت‌کننده کالاهای اساسی و دارو قرار نیست که اضافه پرداخت داشته باشند.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰تأکید کرد: ما درباره کالاهای اساسی و دارو نسبت به سال ۹۹ ریالی به حقوق ورودی اضافه نخواهیم کرد اما حرفمان آن است که برخی از واردکنندگان مانند واردکننده خودروهای چند میلیاردی از امتیاز و رانت ارزی برخوردار هستند و این موضوع را برای حمایت تولید داخلی، عادلانه کردن بازار و برداشت رانت از جیب عده‌ای واردکننده نمی پذیریم.

نادران گفت: مجدداً تأکید می‌کنم ما به دنبال آن نیستیم که آسیبی به واردات کالاهای اساسی و دارو در سال ۱۴۰۰ وارد شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا الیاس نادران کالاهای اساسی دارو لایحه بودجه 1400 کمیسیون تلفیق بودجه کمیسیون تلفیق بودجه 1400 تهران مجلس شورای اسلامی کالاهای اساسی و دارو حقوق ورودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود