Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، محمدباقر قالیباف در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن مجلس گفت: نظر مجلس هیچ گاه این نبوده است که کالا‌های اساسی با نرخ «ای. تی. اس» وارد کشور شود.
وی افزود: در مجلس و در ساختار بودجه دو نکته مد نظر ما بود که حتما در حوزه گمرک شفافیت وجود داشته باشد و کسی نتواند از قانون تفسیر کند و دست دولت نباید در این زمینه باز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هرگز مجلس به دنبال این نیست که قیمت کالا‌های اساسی مخصوصا مواد اولیه تولید و کالا‌هایی مانند نهاد‌های دامی افزایش یابد لذا  مجلس با این موضوع مخالف است.


قالیباف ادامه داد: اینگونه نگاه نشود که مجلس به هر قیمیتی به دنبال افزایش درآمد است چراکه این موضوع می‌تواند موجب افزایش تورم شود و ما با آن مخالف هستیم.  براین اساس بند الحاقی یک تبصره ۷ لایحه بودجه ۱۴۰۰ براساس ماده ۱۵۳ به کمیسیون تلیفیق ارجاع می‌شود تا این ابهامات برطرف شود.
همچنین الیاس نادران در جریان این جلسه بیان داشت: درباره کالا‌های اساسی و دارو نسبت به سال ۹۹ ریالی نمی‌خواهیم به حقوق ورودی اضافه کنیم و آن را قبول نداریم.
وی افزود: ما به دنبال حمایت از تولید داخلی و عادلانه کردن بازار و برداشتن رانت هستیم که بعضا به جیب تعدادی از واردکنندگان می‌رود. مجلس به دنبال آن نیست که آسیبی به واردات کالا‌های اساسی و دارو وارد شود.

 

میزان

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کالای اساسی قالیباف قیمت کالا های اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی در تخصیص ارز به دارو در سال گذشته اشکالاتی داشت، اما در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است.

وی متذکر شد: آخرین جلسه مجلس در این مورد در ۱۹ دی ماه سال گذشته برگزار شد که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد. همچنین مقرر شد ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیماران بپردازند که این اتفاق رخ نداده و تقریباً پرداختی از بیمه و بیمار به صورت برابر است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین اشکال در این زمینه به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بازمی‌گردد، گفت: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تأمین نکرده است.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: همچنین سازمان برنامه و بودجه ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده و سازمان تأمین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است که باید این موارد رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: علاوه بر جلسات صحن مجلس، بنده نیز برای بررسی علل کمبود دارو جلسات جداگانه‌ای با مسؤولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسؤولیت دارند، تصریح کرد: بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد، اما در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال ۱۴۰۳
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • منابع دولت در طرح «کالابرگ» پِرت شد؟
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است