Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@05:52:36 GMT

هدف آمریکا بازگشت ایران به تعهدات است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۱۶۱۱

هدف آمریکا بازگشت ایران به تعهدات است

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از یو اس ای تودی، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با توجه به گزارش اخیر آژانس در مورد جمهوری اسلامی گفت: هدف ما رسیدن به جایی است که ایران و ایالات متحده به تعهدات خود در قالب برجام بازگردند و گام‌هایی که ایران به سمت آن در حال حرکت است، به وضوح مسیر خطایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اظهار نظری درباره تحویل اموال از کره‌جنوبی به ایران نداریم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت: ما هنوز گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران را ندیده‌ایم. نکته اصلی، تلاش‌های مدیرکل آژانس برای اطمینان از ادامه راستی‌آزمایی در ایران است و ما به مدیرکل اطمینان و اعتماد کامل داریم.

ند پرایس افزود: در مورد جزئیات این گزارش تا زمانی که عمومی منتشر نشده چیزی نمی‌گوییم. ولی می‌توانیم بگوییم و این نکته محرمانه‌ای نیست که ایران، به برداشتن گام‌ها برای فراتر رفتن از تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای برجام، ادامه می‌دهد. ایران به تازگی همچنین اعلام کرد همکاری‌هایش را با آژانس از جمله اجرای پروتکل الحاقی، کاهش می‌دهد. ما بر نگرانی خود در این مورد اشاره کرده و گفته‌ایم ایران در مسیر خطایی حرکت می‌کند.

او در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه جمهوریخواهان کنگره موافق سیاست دولت بایدن در مورد ایران و توافق هسته‌ای نیستند گفت: ما ضمن بررسی با تمامی اعضای توافق پنج به علاوه یک، مذاکرات خود با کنگره را هم دنبال می‌کنیم و این گفتگوها در جریان است. ما می‌دانیم هرگونه توافقی، اگر از حمایت متحدان و شرکا و همچنین از اعضای کلیدی کنگره برخوردار باشد، با مشروعیت و احتمال موفقیت بهتری روبرو است.

دیروز سه‌شنبه، دست‌کم ۱۵ عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالات متحده با انتشار نامه‌ای از جو بایدن خواستند که تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را لغو نکند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ند پرایس ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی توافق هسته ای برجام توافق هسته ای برجام آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • گروسی: ایران با داشتن اورانیوم غنی‌شده چند هفته با ساخت بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای