Web Analytics Made Easy - Statcounter

داودی با اشاره به عضویت هنرمندان خانه مد در صندوق اعتباری هنر گفت: هنرمندان خانه مد می توانند با ثبت آثار از مزایای صندوق اعتباری هنر استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « ابوالفضل داودی» ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین رویداد مجازی مد و لباس استان یزد گفت: در سه سال گذشته بیش از ۳۰ رویداد در حوزه مد و لباس داشته ایم که امسال به واسطه کرونا شاهد برگزاری اولین رویداد مجازی حوزه مد و لباس ویژه خانه های مد استان یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس استان یزد افزود: در رویداد مجازی ۲۵ خانه مد شرکت کردند که از این تعداد ۹ خانه به مرحله نیمه نهایی رسیدند و توسط هیات داوران دو خانه مد برتر انتخاب شدند و دو برگزیده نیز از سوی مخاطبین انتخاب شدند.

وی گفت: هنرمندان خانه مد می توانند با ثبت آثار خود در سامانه شیما در صندوق هنرمندان نیز عضو شوند و از بیمه هنرمندان نیز استفاده کنند.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: خانه مد شبستان یزد صندوق اعتباری مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار

مراسم اختتامیه نمایشگاه بناهای تاریخی ایران در حالی برگزار شد که مدیرعامل صندوق توسعه و احیا بر روی این نکته تأکید کرد که از ظرفیت هنرمندان برای معرفی آثار تاریخی در مناطق کم‌برخوردار کشور می‌توان استفاده کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه نمایشگاه بناهای تاریخی ایران با حضور مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی در عمارت شاپوریه برگزار شد.

در این مراسم شهاب طلایی شکری با قدردانی از خانه هنر دل افکن که با دعوت از هنرمندان نسبت به برگزاری نمایشگاه بناهای تاریخی ایران اقدام کرد، اظهار داشت: موضوع صنایع دستی و بناهای تاریخی یکی از محورهای اصلی و فلسفه وجودی صندوق احیا و توسعه است.رویکرد ما نیز همواره این بوده که حمایت های متفاوتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نوع کار ما در صندوق توسعه و احیا، مشارکت مردم در امر احیا بناهای تاریخی بوده است افزود: بسیاری از بناهای تاریخی از جمله کاروانسراها که به بخش خصوصی واگذار شده در راستای توجه به احیا این مکان ارزشمند تاریخی است.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا به شعار روز جهانی بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: یکی از آن، رفع تعارضات جوامع محلی است، و بر ابن باوریم تا جامعه محلی نداشته باشیم که خودش میراثش را حفظ کند دولت نمی‌تواند با حفاظت و نظارت‌های فیزیکی کاری را انجام دهد.

حمایت هنرمندان اصفهان از عملیات "وعده صادق"

طلایی شکری با تاکید بر اینکه حافظ اصلی میراث فرهنگی مردمی هستند که در محدوده و در جوار یک اثر تاریخی قرار دارند خاطرنشان کرد: عدم آگاهی مردم از اهمیت بناهای تاریخی سبب ایجاد تعارضاتی برای کشور و میراث فرهنگی در بسیاری از استان‌های کشور شده و مردم ارزش بناهای تاریخی را نمی‌دانند. عدم آگاهی‌ها کم‌کاری ما است که هویت‌ها و دارایی‌ها را در بخش میراث معرفی نکردیم، هویت‌هایی که می‌تواند ارزش‌آفرین و حتی درآمدزا باشد. 

وی افزود: امروز بسیاری از کاروانسراهایی که ثبت جهانی شده‌اند چون برخی در دل کویرند راه دسترسی ندارند و همواره شاهد تخریب این آثار ارزشمند هستیم که بدون شک معرفی این بناها با مشارکت هنرمندان و همکاری مردم می‌تواند از تخریب‌ها جلوگیری کند.

مدیرعامل صندوق توسعه احیا گفت: آماده همکاری و ایجاد بسترسازی برای گروه‌های مختلف هنری از جمله خانه هنر دل افکن در معرفی بیشتر آثار و بناهای تاریخی ایران به ویژه نقاط کمتر برخوردار کشور هستیم. بسیاری از خانه‌های تاریخی در نقاط مختلف کشور و تهران وجود دارد که به بهانه برگزاری نمایشگاه های مختلف فرصتی فراهم می‌شود که مردم با این بناها آشنا شوند.

در این مراسم مریم دل افکن مدیر برگزاری نمایشگاه بناهای تاریخی ایران نیز با قدردانی از حمایت مدیرعامل و سایر مسئولان صندوق توسعه و احیا در برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه بناهای تاریخی ایران آغازی خوب برای معرفی بناهای تاریخی فراموش شده بود و می‌توان با بهره‌گیری از هنر این آثار ارزشمند را احیا و مرمت کرد.

دل افکن گفت: در نمایشگاه آثار بناهای تاریخی ایران حدود 50 هنرمند آثار خود در روزهای 30 و 31 فروردین را در رشته‌های مختلف هنری از جمله مجسمه‌سازی، صنایع دستی، دیجیتال آرت، نقاشی خط، نقاشی با مداد رنگی، رنگ روغن، آبرنگ و پاستل، با موضوع بناهای تاریخی به نمایش گذاشتند.

مدیر مجموعه هنری دل افکن برای برگزاری نمایشگاه‌ها در مناطق کمتر برخوردار کشور که آثار و بناهای تاریخی آن در حال فراموشی و تخریب‌اند اعلام آمادگی کرد.

وی بیان کرد: خانه هنری دل‌افکن و هنرمندان آن این ظرفیت و توانمندی را برای نقش آفرینی در معرفی و فرهنگسازی اهمیت بناهای تاریخی ایران دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • خبر‌هایی از اجرای طرح قرآنی بشرا در شاهرود
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • خبر‌هایی از طرح هایی که با حضور وزرا افتتاح شد
  • صندوق بیمه اجتماعی برای روستاییان۱۸ تا۵۰ سال یارانه پرداخت می‌کند