Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: معتقدم که مدل سازی ارائه شده برای ایجاد منطقه آزاد مازندران، علمی و دقیق نبوده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی استان مازندران در مستندی سریالی به بررسی نواقص طرح منطقه آزاد شدن استان مازندران و گفتگو با کارشناسان و اساتید گوناگون برای حل و فصل ایرادات طرح و ارائه راهکار‌های مناسب پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این منظور در چهارمین قسمت این مستند، مجید قربانی، دکترای ریاضی و عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران به ایراد نکاتی در این خصوص پرداخته است.

قربانی می‌گوید: وقتی می خواهیم تغییری حتی به وسعت کوچک انجام بدهیم، باید در اولین اقدام پروپوزال ارائه بدهیم و ببینیم که این تغییر چقدر کمک به کارآیی در حوزه‌های مختلف می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران ادامه می‌دهد: تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به آزاد باید باید که با ادله اقتصادی صورت بگیرد. باید مرجعیت علمی و سیاسی پشت قضیه توجیه منطقه آزاد دیده بشود. مرجعیت علمی به اساتید و مرجعیت سیاسی حداقل به نمایندگان مجلس برمی‌گردد. وقتی که این پروپوزال ارائه می‌شد نمایندگان در جریان جزئیات بودند؟ اساتید و مراجع علمی چقدر نقش آفرینی کردند؟

وی خاطرنشان می‌کند: آورده بومی و ملی مناطق آزاد تجاری در استان مازندران چقدر است؟ یکی از مشکلات این مناطق در سراسر جهان افزایش و رشد قاچاق است. منطقه ویژه تجاری در اکثر مواقع به پایگاهی برای قاچاق کالا تبدیل شده‌اند. طرح منطقه آزاد تجاری از یک زمانی به بعد در بسیاری از کشور‌ها اوج گرفته و شاید برنامه‌ریزی چهل ساله برای این اتفاق انجام گرفته باشد.

قربانی تاکید می‌کند: من نه موافق این طرح هستم و نه مخالف؛ بلکه بحث علمی می‌کنم و معتقدم که مدل سازی ما برای شکل گیری این مناطق، علمی و دقیق نبوده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مدل سازی ارئه شده برای شکل گیری منطقه آزاد تجاری در ایران، علمی و دقیق نبوده است

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: منطقه آزاد مازندران دانشگاه مازندران بسیج دانشجویی مازندران نمایندگان مجلس شورای اسلامی منطقه آزاد تجاری علمی و دقیق منطقه آزاد مدل سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر جالب هنرمند یهودی درباره حمله ایران/ تنها بازیگر عاقل منطقه، ایران است

هنرمند و نویسنده‌ی اسراییلی‌ تبعه‌ی انگلستان در یادداشتی، استراتژی دقیق و عقلانی ایران را در حمله چندلایه به اسراییل، موجب آچمز شدن تل‌آویو و متحدانش دانست.

به گزارش سرویس جهان مشرق، «گیلعاد آتزمون»، یک هنرمند یهودی انگلیسی که اصالتا متولد سرزمین‌ها اشغالی است، در یادداشتی در کانال تلگرام خود، واکنش قابل‌تامل و جالبی به حمله ایران به رژیم صهیونیستی نشان داد. او یک موسیقی‌دان، نوازنده، نویسنده و فعال سیاسی با ملیت بریتانیایی و ساکن این کشور است.

آزتمون نوشت:

وقتی ایران گفت «نکن»!

ایران امروز صبح دوباره ثابت کرد که تنها طرف بالغ حاضر در صحنه است. حمله بالستیک این کشور به اسرائیل دقیق‌ترین و سنجیده‌ترین راهبرد را به کار گرفت، اما پیامی غیرقابل انکار را به اسرائیل و اسرائیلی ها رساند - "ما می توانیم به شدت و دردناک به شما ضربه بزنیم. "، فقط نکن!

ایران دکترین بسیار هوشمندانه و پیش بینی شده‌ای را به کار گرفت که کل سیستم دفاعی غرب را منسوخ می کند. ایران حدود صد فروند هواپیمای بدون سرنشین نسبتاً بدوی و کُند فرستاد که به اسرائیل در مورد حمله‌ای در آینده هشدار می‌دادند. این پهپادها خلبانان انگلیسی و آمریکایی را در طول شب به شدت مشغول می کردند. سپس حدود پنج ساعت بعد، ایران ده‌ها موشک بالستیک را به سمت صحرای نقب اسرائیل - منطقه‌ای کم جمعیت - پرتاب کرد. اسرائیل اکثر این موشک ها را رهگیری کرد. اما پس از آن موشک‌های کمی پیچیده‌تر و دقیق‌تر آمدند که با موفقیت به پایگاه Nevatim IAF در Negev اصابت کردند. پایگاه هوایی نواتیم محل استقرار اسکادرانی است که دو هفته پیش به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد و به درگیری با ایران اسرائیل تبدیل به جنگ شد.

در اسرائیل این رویداد توسط رسانه ها به عنوان یک پیروزی نظامی بزرگ معرفی می شود، اما این دور از واقعیت است. هر تصمیم گیرنده در مدار امنیتی اسرائیل امروز صبح می‌داند که ایران نشان داد که می‌داند چگونه سیستم دفاع ضد موشکی اسرائیل و غرب را شکست دهد و اسرائیل، آمریکا، بریتانیا یا هر کس دیگری نمی‌توانند در مورد آن کاری انجام دهند.

زمانی که سیستم پدافند هوایی اسراییل با راکت های درجه پایین زیادی درگیر شد، موشک های خطرناک واقعی در آسمان ظاهر شدند و به اهداف خود اصابت کردند. این استراتژی هر پایگاه آمریکایی و ناو هواپیمابر را به یک مجسمه تبدیل می کند. نیازی به ذکر نیست که اسرائیل قادر به دفاع از شهرها، زیرساخت های استراتژیک یا مراکز فرماندهی خود نخواهد بود.

مشکل در حال حاضر واضح است. اگرچه ایران بالغ، منطقی، خویشتن دار و اخلاق مدار بود. اسرائیل توسط دولت غیرمنطقی، روانی و نسل‌کُش رهبری می شود. تصور اینکه اسرائیل در این مقطع زمانی تلافی نکند، سخت است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش می‌دهند که بایدن از اسرائیل خواسته است که انتقام نگیرد، اما این اقدام بایدن تأثیر کمتری بر دوستان نتانیاهو دارد تا بر ایرانی‌ها.

دیگر خبرها

  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش بازی تراکتور و نساجی مازندران
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • نظر جالب هنرمند یهودی درباره حمله ایران/ تنها بازیگر عاقل منطقه، ایران است
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت 
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس
  • استقبال دانشگاه آزاد از رویداد‌های خلّاق فرهنگی و صنعتی شهرستان قدس