Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدعلی محمد پور رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم گفت: اجرای این طرح در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث درسطح راه‌های روستایی استان برای ارتقا ایمنی راکبان موتور سیکلت و وانت بار‌های روستا‌های استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدپور فرهنگ سازی را عامل مهم در کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای دانست و ادامه داد: به منظور ارتقای آگاهی و فرهنگ سازی پیرامون ارتقای فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی رانندگی برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور مجموعه هدف و کارشناسانی از راهداری، پلیس راه و اورژانس به صورت مستمر اجرا می‌شود.

 رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم، توزیع ۳۰۰ دستگاه کلاه ایمنی دربین راکبین موتور سیکلت هشت روستای استان را بخشی از اقدامات فیزیکی در جهت ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت دانست و اضافه کرد: درهمین راستا، طی ۱۰ ماهه نخست امسال، طرح نصب بیش از ۲هزار قطعه شبرنگ به منظور آشکار سازی بر بدنه موتورسیکلت‌ها اجرایی شد.

محمدپور، ساماندهی و ارتقای ایمنی وانت بار‌های روستایی را یکی از برنامه‌های هدف این اداره دانست و گفت: در سال جاری، طرح توزیع افزون بر یک ۱۵۰ دستگاه کپسول اطفا حریق و بیش از یک هزار قطعه شبرنگ در بین وانت بار‌های روستا‌های استان به مرحله اجرا در آمد.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای ارتقا ایمنی مدارس حاشیه راه‌های روستایی استان گفت: توزیع اقلام فرهنگی منقش به تصاویر و پیام‌های ایمنی، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی در قالب نرم افزار شاد و همچنین اصلاح معابر، نصب چراغ و اجرای سرعت گیر در محدوده مدارس از جمله اقدام‌های صورت گرفته در این زمینه است.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

۳۰۸ کیلومتر آزادراه، ۱۹۱ کیلومتر راه اصلی عریض، ۱۳۴ کیلومتر راه اصلی معمولی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۶۵۴ کیلومتر راه فرعی درجه ۲ آسفالته در استان قم وجود دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاه ایمنی موتورسیکلت کیلومتر راه جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری روستا‌های بالای ۵۰ خانوار از راه روستایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ اخترشناس گفت: در استان بوشهر ۱۰ نقطه پرحادثه توسط وزارت کشور در شناسایی شده اند که ۷ نقطه آن برطرف و تنها سه نقطه دیگر در محور دالکی، کنارتخته باقی مانده که هم اکنون در حال اجراست و تا پایان مرداد امسال تکمیل و برطرف می‌شود.

وی افزود: ۱۶ نقطه پرحادثه هم توسط اداره کل راهداری استان شناساسی و رفع نقص شده که تاثیر آن را در کاهش حوادث جاده‌ای در نوروز امسال شاهد بودیم.

اخترشناس اضافه کرد: محور‌های پرحادثه استان محور بوشهر، شیف، گناوه و محور بوشهر، دیر است که محور شیف – گناوه یک قطعه ۴۰ کیل. متری توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال ساخت باند دوم است که ۵ کیلومتر اول آن از طریق اداره کل راهداری در حال تعریض و بهسازی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: ۹۷ درصد راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار از راه روستایی مناسب بهره‌مند شده اند و ۷ روستای بالای ۲۰ خانوار هنوز از راه روستایی مناسب برخوردار نشده اند که این روستا‌ها هم بهره‌مند خواهند شد.

اخترشناس از مجهز شدن ۸۰ درصد محور‌های استان به سامانه هوشمند (دوربین) برخوردار هستند، اما شماری از سامانه‌ها فعال نیستند که به فوریت برای فعال شدن آنها اقدام می‌کنیم که وجود آنها موجب کاهش حوادث جاده‌ای خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در محور جدید بوشهر گناوه نیز دوربین‌هایی نصب است افزود: به زودی ۱۰ دوربین دیگر نیز در این مسیر اضافه خواهد شد.

اخترشناس در زمینه مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: نزدیک به هزار میلیارد تومان مصوبه داشتیم که بیشتر در زمینه ایمن سازی راه روستایی و تعریض محور‌ها بوده که ازطریق استان، محل پتروشیمی‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی نفت بوده و همه طرح‌هایی که در سفر مصوب شده بود در حال حاضر عملیات اجرایی آن آغاز شده یا پیمانکار آن مشخص شده است.

وی گفت: اعتباراتی هم که از محل استان مشخص شده ۶۰ درصد پرداخت و بقیه در حال پرداخت است.

دیگر خبرها

  • برخورداری روستا‌های بالای ۵۰ خانوار از راه روستایی
  • تلاش شبانه روزی راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در نوروز
  • چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • توسعه شاخصهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دستور کار
  • توزیع ۳ هزار کلاه ایمنی رایگان به راکبین موتورسیکلت
  • در دست اجرا بودن ۱۲ طرح راهداری در شهرستان باشت
  • توزیع ۳ هزارکلاه ایمنی رایگان به راکبین موتورسیکلت
  • اجرای ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اردبیل
  • ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اردبیل اجرا می‌ شود