Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:05:02 GMT

روسیه نشست افغانستان را برگزار می کند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۲۶۸۲

روسیه نشست افغانستان را برگزار می کند

به گزارش ایرنا، ضمیر کابلوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو با شرکای خود شاخص های نشست بین المللی افغانستان را مورد موافقت قرار می دهد. 

وی افزود: در زمان حال مراحل موافقت برای برگزاری این نشست جریان دارد. 

به گفته کابلوف، قبلا امکان برگزاری نشست بین المللی افغانستان تا پایان ماه جاری (ماه فوریه) مورد بررسی قرار گرفت اما در زمان حاضر درباره جزییات این دیدار گفت و گوها جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیشتر "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که درصورت تمایل طرف های افغان، مسکو برای میزبانی نشست مذاکره و صلح افغانستان آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا، زاخارووا در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما امکان برگزاری نشست بین طرف های افغان در مسکو در آینده را رد نمی کنیم و در صورت اعلام نیاز و اگر طرف های افغان علاقه مند به برگزاری مذاکرات صلح باشند، ما برای میزبانی این گفت و گوها آماده هستیم. 

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: طرف های افغان درگیر بحث هایی درباره مسائل فنی شده و در مسائل کلیدی سازش ملی در افغانستان وارد گفت وگو نشده اند. 

 زاخارووا خاطرنشان کرد: موضوع شکل گیری نظام حکومتی در افغانستان و برقراری آتش بس پایدار و سایر مسائل مهم مطرح است.

کابلوف نیز به تازگی گفت که تنها راه حل نهایی بحران کنونی افغانستان تشکیل دولت موقت است.

به گزارش ایرنا، طلوع نیوز افغانستان روز پنجشنبه هفته گذشته به نقل از «ضمیرکابلوف» نوشت : مسکو ترجیح می‌دهد تا تمامی طرف‌های درگیر در افغانستان بر سر ایجاد یک دولت موقت به توافق برسند.

مقام روس گفت:لازم است یک دولت ائتلافی که قادر به حل  مشکلات افغانستان باشد، تشکیل شود.

وی افزود:دولت روسیه به وی ماموریت داده  در چارچوب گروه سه (آمریکا، روسیه و چین ) زمینه آغاز گفت وگو بین گروه های افغان را تسهیل کند.

کابلوف گفته است در گفت وگو با خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در افغانستان امکان برگزاری نشست بعدی صلح در مسکو بررسی شده است.

وی با تاکید بر آغاز گفت وگو بین دولت افغانستان و طالبان و برقراری آتش بس گفت که پافشاری طالبان درباره تشکیل امارت اسلامی باعث مزاحمت در گفت وگوهای صلح می شود.

در حال حاضر بجز دولت افغانستان احزاب سیاسی، طالبان و برخی از اعضای هیأت مذاکره نیز ایجاد دولت موقت را راه حل بحران این کشور می دانند.

برچسب‌ها روسیه افغانستان وزارت خارجه روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه افغانستان وزارت خارجه روسیه روسیه افغانستان وزارت خارجه روسیه اخبار کنکور خارجه روسیه گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان براساس شریعت تأمین می‌شود.

مجاهد گفت آنچه در امریکا و سایر کشورهای غربی، فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده است با افغانستان فرق می‌کند و غربی‌ها نباید فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل کنند.

این در حالی است که وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود که روز گذشته منتشر شده است ادعا کرد در سال گذشته میلادی به نقض حقوق بشر، از جمله مجازات بدنی افراد متهم به رفتارهای غیراخلاقی در افغانستان ادامه داده‌اند.

بر بنیاد ادعاهای مطرح‌شده در گزارش وزارت خارجه آمریکا، طالبان فرمان‌هایی را صادر کرده‌ که با قوانین افغانستان و تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

همچنین وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود بار دیگر تاکید کرده است که این کشور طالبان را به‌ رسمیت نخواهد شناخت.

گفتنی است گزارش سالانه آمریکا در حالی درباره نقض حقوق بشر در جهان صادر می شود که آمریکا در صدر ناقضین حقوق بشر قرار دارد و با راه اندازی جنگ ها، کشتار ها و استعمار های بی شمار در صدر این لیست قرار دارد. باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد
  • آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه