Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیاء به تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در راستای اجرای بسته تحولی "مدرسه کانون تربیتی محله" پرداخت.

به گزارش ایسنا، بر اساس بسته تحولی "مدرسه کانون تربیتی محله"؛ کاهش فاصله بین جامعه و مدرسه و تعامل اثربخش آن‌ها باهم، ارتباط بین یادگیری‌های مدرسه و زندگی اجتماعی،تبدیل مدرسه به کانون پیشرفت محله و افزایش مشارکت عوامل اثربخش بیرونی در امور آموزشی و پرورشی مدارس از اهداف کلی و مواردی همچون؛ شناسایی و بررسی ظرفیت‌های محلی و مدرسه و انواع فعالیت‌های مشترک قابل‌اجرا توسط گروه‌های همیار، برگزاری حداقل ۴ برنامه در طول سال تحصیلی به مناسبت‌های ملی و مذهبی، مشارکت دانش آموزان و کادر مدرسه در نماز جماعت محله، مشارکت دانش آموزان حداقل ماهی یک‌بار در فعالیت‌های اقتصادی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ازجمله اهداف عملیاتی و قابل‌سنجش در این بسته تحولی است.

شایان‌ذکر است؛ محور قرار گرفتن مدرسه در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی محله، توسعه حس شهروندی، نظارت بهتر و پرورش نهادهای مردمی، ایجاد جو سالم محلی، شور و نشاط و سرزندگی بیشتر محله و تقویت متقابل محله و مدرسه، افزایش جذابیت مدرسه و تقویت تمایل دانش آموزان برای حضور در مدرسه، استفاده بهینه از امکانات محلی و مدرسه و هم‌افزایی در پیشبرد اهداف تربیتی،کمک مفید و دوجانبه مدرسه و محله به یکدیگر نظیر استفاده محله از نیروی انسانی و مدرسه و استفاده مدرسه از مشارکت اهالی و کسبه از خروجی‌های مورد انتظار این طرح است.

گفتنی است؛ تشکیل گروه‌های همیار، متشکل از والدین دانش آموزان و نمایندگانی از مؤسسات و متخصصین محلی، بررسی زمینه‌های همکاری، تنظیم و تدوین برنامه‌ها، اجرای برنامه با مسئولیت نماینده‌ای از هر گروه و محله و با نظارت مدیر مدرسه، ارزیابی میزان پیشرفت اجرای برنامه توسط انجمن اولیای مدرسه از مراحل شش‌گانه این طرح است.

مدیرکل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیا با تشریح فعالیت‌ها در این برنامه اظهار کرد: در این بسته تلاش شده است تا فاصله نامرئی بین مدرسه و جامعه روز به روز کاهش یابد و ارتباط بین این دو نهاد بیش از پیش نزدیک شود.

 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، نورعلی عباسپور افزود: بخش مهمی از این بسته تحولی به سازمان های خارج از آموزش‌وپرورش مرتبط می‌شود لذا هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام‌شده است و در سال جاری ۱۰ درصد از این بسته تحولی را اجرایی کردیم مرحله اول طرح اجراشده و در مرحله دوم قرار داریم.

وی ادامه داد: کانون اصلی طرح در مدرسه قرار دارد و انجمن‌های اولیاء و مربیان مدارس واسطه بین خانواده‌ها و مدارس شدند گروه‌های همیار در سطح استان تشکیل‌شده و در شهرستان‌ها نیز تشکیل می‌شود. سازمان های مختلف استقبال خوبی از این  بسته تحولی داشته اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش انجمن اولیاء و مربیان دانش آموزان تربیتی محله بسته تحولی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۸۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی ظهر امروز شنبه در آئین نواختن زنگ سلامت در دبیرستان پاینده ناحیه یک اهواز بیان کرد: آموزش و پرورش به دلیل اینکه جامعه بزرگ دانش‌آموزی را در اختیار دارد می‌تواند در حوزه سلامت بسیار اثر گذار باشد و برنامه‌ها و اهداف این بخش را در جمعیت کودک و نوجوان استان عملیاتی کند.

وی از راه اندازی ۸۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان خبر داد و تاکید کرد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی، برنامه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی حوزه سلامت را در جامعه دانش‌آموزی عملیاتی کند و آنها را ترویج دهد.

حبیبی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بازه سنی برای اجرای برنامه‌های حوزه بهداشت و سلامت و ترویج فرهنگ مراقبت و حفاظت از سلامتی، کودکی و نوجوانی است که در این راستا آموزش و پرورش با همکاری حوزه بهداشت و درمان می‌تواند بسیار اثر گذار باشد.

کد خبر 6083650

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود
  • برپایی ایستگاه‌های حال خوب سلامت در معابر پر تردد
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در۳ هزار مدرسه کهگیلویه وبویراحمد
  • مدارس غیردولتی در مباحث تربیتی و پرورشی کنشگری داشته باشند
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند
  • راه اندازی اتاق بهداشت در مدارس خوزستان
  • راه اندازی ۸۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان