Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:48:17 GMT

دفترخانه‌های متخلف فارس جریمه شدند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۴۱۶۴

دفترخانه‌های متخلف فارس جریمه شدند

ایسنا/فارس مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس اعلام کرد که با انجام نظارت و بازرسی‌های انجام شده، بالغ بر ۳۰ دفترخانه اسنادرسمی در سراسر فارس به دلیل ارتکاب تخلف، با جریمه، مجازات شدند.

سید مهدی هاشمی با اشاره به استمرار جلسات دادگاه انتظامی سردفتران با هدف نظارت بهینه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی فارس، گفت: دادگاه انتظامی سردفتران در صورت مشاهده تخلفات احتمالی بدون هیچ چشم پوشی با تخلفات برخورد قاطع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت املاک و اسناد فارس، او با اشاره به برخورداری  فارس از ۴۱۳ دفتر اسناد رسمی، ادامه داد: با توجه به برنامه‌های تحولی سازمان ثبت و اهداف مد نظر در برنامه ششم توسعه مبنی بر تثبیت مالکیت‌ها وظایف ادارات ثبت حائز اهمیت است و به تبع آن دفاتر اسناد رسمی نیز به عنوان همگامان این ادارات در مسیر خدمات رسانی در حوزه‌های مرتبط محسوب می‌شوند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: امسال و با هدف نظارت بهینه برعملکرد دفاتر اسناد رسمی استمرار هفتگی جلسات دادگاه انتظامی سردفتران را در دستور کار داشته ایم و با حضور اعضای این دادگاه، دادستان انتظامی و اصحاب دفاتر نسبت به رسیدگی به تخلفات محرز و صدور رأی اقدام شده است.

هاشمی اضافه کرد: در همین ارتباط صدور ۳۱ فقره توبیخ شفاهی و کتبی، ۳۰ فقره جریمه نقدی، ۲۲ فقره رأی انفصال موقت و ۳ فقره سلب صلاحیت عملی در جلسات دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران استان طی ۱۱ ماهه امسال انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس اضافه کرد: امسال رشدی بالغ بر ۹۰ درصدی را در آرای صادره در زمینه توبیخ و انفصال، نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهدیم که دال بر نظارت مستمر و برخورد قاطع و بدون اغماض با تخلفات این دفاتر به منظور سالم سازی فضای ارائه خدمت به مراجعان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دفترخانه فارس تخلف جريمه سیدمهدی هاشمی دادگاه انتظامی سردفتران اسناد رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان

جواد احمدپور اظهار کرد: در طرح نوروز و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۳۱ فروردین امسال ادامه داشت، ۹ هزار و ۵۰۰ بازرسی از سطح صنوف استان انجام گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلف با مبلغ ۳ میلیارد تومان شده است.
مسوول نظارت و بازرسی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به کسر سهمیه ۲۰ واحد خبازی استان، تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی ۸۷ کیسه آرد قاچاق به ارزش ۵۵ میلیون تومان کشف و ضبط شد.
احمدپور با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر صنوف مختلف استان، بیان داشت: اکیپ‌های مختلفی بر نحوه عرضه و توزیع کالا‌های اساسی نظارت دارند و هرگونه تخلف را بررسی و به مقام قضائی معرفی خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان