Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۶ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند "ح" تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه در مورد سهم امور پژوهشی موافقت کردند.

براساس بخش درآمدی بند "ح" تبصره ۹ ماده واحده این لایحه؛ شرکتها، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل‌درصد (۴۰%) از هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه‌ماهه به میزان بیست و پنج‌درصد (۲۵%)، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجوه مصرف نشده دستگاههای اجرایی به سال بعد منتقل می شود.

گفتنی است در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان محمدرضا صباغیان بافقی، گفت: شرایطی که برای ارائه پیشنهادات در صحن وجود دارد به دلیل عدم رعایت آئین نامه از طرف نمایندگان و هیات رئیسه است البته اگر آئین نامه اصلاح شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات این نماینده، گفت: در صورت اصلاح آئین نامه داخلی بسیاری از مشکلات برای ایراد پیشنهادات نمایندگان به لایحه بودجه رفع می شود، از همین رو از رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی می خواهیم که طرح اصلاح آئین نامه را ارائه کند تا وقت مجلس بیش از این گرفته نشود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بانک صحن علنی مجلس لایحه بودجه آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این طرح به کلیات آن رای مثبت دادند.

ماده واحده- در ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی اصلاحی ۲۳/۲/۱۳۹۹ عبارت «و (۷۴۴) کتاب پنجم اصلاح و عبارت « و جرائم انتقال مال غیر و کلاهبرداری موضوع ماده (۱) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب۱۵/۹/۱۳۶۷مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرطی که مبلغ آن از نصاب مقرر در ماده (٣٦) این قانون بیشتر نباشد و نیز کلیه جرائم در حکم کلاهبرداری و جرائمی که مجازات کلاهبرداری درباره آنها مقرر شده یا طبق قانون کلاهبرداری محسوب می‌شود در صورت داشتن بزه دیده و سرقت موضوع مواد (٦٥٦)، (٦٥٧) (٦٦١) و (٦٦٥) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۲/۳/۱۳۷۵به شرطی که ارزش مال مورد سرقت پیش از دویست میلیون (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال نباشد و سارق فاقد سابقه مؤثر کیفری باشد، حذف می شود.

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • پایان رسیدگی به لایحه تجارت
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا