Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@14:32:50 GMT

پرهیز از تردد جاده‌ای به ویژه در ارتفاعات مازندران

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۵۰۵۲

پرهیز از تردد جاده‌ای به ویژه در ارتفاعات مازندران

ایسنا/مازندران معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از پرهیز از تردد جاده‌ای به ویژه در ارتفاعات در این استان خبر داد. 

احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا از هشدار شماره ۴۶ هواشناسی مازندران مبنی بر سطح نارنجی جهت آمادگی و اقدام خبر داد.

وی در توصیف سامانه بارشی، گفت: نفوذ سامانه سرد بارشی و مکان فعالیت آن، از شب سه شنبه ۵ اسفند آغاز شده و تا روز جمعه ۸ اسفند ۹۹ ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران تاکید کرد: اوج فعالیت بارشی روز چهارشنبه خواهد بود و نوع مخاطره، کاهش شدید دما، بارش باران و برف و وزش باد گاهی شدید بارش برف علاوه بر دامنه ها وارتفاعات در مناطق ساحلی وجلگه ای نیز پیش بینی می شود.

اسدی افزود: منطقه اثر این سامانه بارشی سطح استان بوده و اثر مخاطره کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ها خصوصا از مرکز به سمت غرب استان، احتمال انسداد محورهای کوهستانی، احتمال آسیب و خسارت به سازه‏‌های کم مقاوم و سرمازدگی به نهالستان خواهد بود.

وی در توصیه‌ای گفت: پرهیز از تردد جاده ای بویژه در ارتفاعات، بهمراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از صعود کوهنوردان، مدیریت مصرف انرژی وتمهیدات لازم جهت پیشگیری از سرمازدگی برای نهالستان، جلوگیری از هدر رفتن انرژی گلخانه ها، دامداری ها ومرغداری ها مورد تاکید است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بارش برف تردد جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ در برخی مناطق کشور خواهد شد.   این سامانه امروز کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، جنوب و نیمه شرقی خوزستان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، جنوب و غرب اصفهان، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شرق خراسان رضوی، جنوب و ارتفاعات کرمان، هرمزگان و غرب یزد را در بر می‌گیرد.   فردا نیز چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال شرق خوزستان و ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران درگیر این سامانه می‌شوند.   گستره بارش‌ها روز چهارشنبه به خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران می‌رسد.   احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر، از جمله مخاطرات این سامانه است.   سازمان هواشناسی کشور به احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم به‌منظور حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.    

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری
  • هواشناسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا ۵ روز آینده
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • هشدار لغزندگی جاده‌ها برای ۷ استان به دنبال سامانه بارشی تا فردا
  • فیلم/سامانه بارشی جدید در راه این مناطق کشور
  • هشدار سازمان هواشناسی: فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه
  • فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه