Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران در این مراسم معنوی با بیان اینکه گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با حضور ۳۰ هزار شهید و چهار هزار شهید گمنام قطعه ای از بهشت روی زمین است، گفت: شهدا به معنای اصلی کلمه از پیروان راستین امیرالمومنین(ع) در زمان ما بودند.

سعید اوحدی اظهار داشت: همیشه در طول تاریخ برای پیروان امام علی(ع) این موضوع که پیروان راستین حضرت باید چه خصوصیاتی داشته باشند محل سوال بود که شهدا با پیروی از ولی امر زمان خود برای ما به عینه خصوصیات یاران صدیق امیرالمومنین را ترسیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه شهدا به معنای واقعی کلمه پیرو اسلام و امیرالمومنین(ع) بودند، عنوان کرد: برای ما توفیق بزرگی بود که در کنار این یاران صدیق ولایت زندگی و هم اکنون نیز در کنار گلزارشان یادشان را گرامی و بر اهدافشان تاکید می کنیم.

اوحدی با اشاره به آیات قرآن و روایات ائمه اطهار در خصوص مقام شهدا نزد خداوند، افزود: روح شهدا در زندگی مادیشان به چنان عظمت، کمال، رشد و تکامل رسیده بود که جسم مادی آنان ظرفیت کمال روحیشان را نداشت و از همین جهت این افراد با شهادت به ضیافت خداوند در بهشت رسیدند.

وی ادامه داد: پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا نیز به دلیل تحمل درد فراق عزیزشان جزو بندگان خاص خداوند محسوب می شوند به طوری که در روایات آمده است که اگر کسی دل خانواده شهیدی را بدست آورد خداوند از او راضی خواهد بود.

اوحدی با اشاره به اینکه هدف اصلی شهدا استمرار دین مبین اسلام و توسعه ارزش های اهل بیت(ع) روی زمین است، ابراز کرد: امروز باید اهداف و آرمان های شهدا برای نسل جدید بیان و تبیین شود.

وی تاکید کرد: مسئولان بنیاد شهید مسئولیت سنگینی در قبال خانواده های معزم شهدا دارند که امیدواریم به این وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

اوحدی در پایان به شخصیت سیدالشهدای شهدای ایران حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: این شهید عزیز طی ۴۰ ساله گذشته و هشت سال جنگ تحمیلی هر چه داشت را برای اسلام و سربلندی کشور فدا کرد.

وی یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی با هوش بالا و فکر بلند خود توانست برنامه های ۲۶ کشور دنیا را در ایران، افغانستان، سوریه، عراق و لبنان شکست دهد و خط مقاومت را تقویت کند.

برچسب‌ها بهشت زهرا شهدا سعید اوحدی گلزار شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهشت زهرا شهدا سعید اوحدی بهشت زهرا شهدا سعید اوحدی گلزار شهدا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح پنج شنبه در نشست مسئولان استان بوشهر با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: سال گذشته و امسال، تمرکز فعالیت‌های ترویجی در حوزه ایثار و شهادت در استان بوشهر، در مدارس و دانشگاه‌ها است.

وی افزود: پارسال با اقداماتی که آموزش و پرورش با همکاری سپاه انجام داد، حال و هوای مدارس و دانشگاه‌ها به سمت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت رفت و در ۶۰ مدرسه شهر بوشهر میزبان شهدای گمنام بودیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در بسیاری از مدارس استان بوشهر، مراسم یادواره شهدای دانش آموزی و شهدای فرهنگی با کیفیت مطلوبی برگزار شد که امسال نیز تداوم دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه، مقام معظم رهبری بر تجلیل از همسران شهدا تاکید دارند گفت: این مهم در استان بوشهر، جز اولویت‌ها است و برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه آزادگان ابراز داشت: سال گذشته، آزادگانی که در رژیم منحوس پهلوی شکنجه شدند، تجلیل شدند و امسال این موضوع با شتاب بیشتری ادامه دارد.

استاندار بوشهر در ارتباط با واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: باید تا پایان امسال واگذاری زمین به تمام فرزندان و همسران شهدا و نهایتاً ایثارگران با دقت و حساسیت انجام شود.

وی اضافه کرد: در استان، کارهای خوبی در واگذاری زمین انجام شده و باید شتاب بیشتری به موضوع داده شود.

محمدی زاده تصریح کرد: به اندازه کافی زمین در استان بوشهر داریم که به شهرها الحاق شده و مشکلی در واگذاری زمین نداریم.

وی با بیان اینکه به حوزه‌های هنری ماندگار در عرصه ایثار و شهادت، کمتر پرداخته شده گفت: مردان بزرگی مثل شهید ماهینی، شهید ستاری، شهید دوران، شهید یاسینی، شهید بابایی و شهید مهدوی و شهید حمایتی و …از شهدای شاخصی هستند که باید در سطح ملی معرفی شوند.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه به نوکری کردن خانواده شهدا افتخار می‌کنیم خاطر نشان کرد: مدیران استان بوشهر، همواره قدردان شهدا هستند و هر کاری برای این خانواده شهدا کنیم، باز هم کم است.

کد خبر 6081719

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز ۳۴ هزار تن گذشت
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است