Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اهتمام مجموعه آموزش و پرورش استان برای ایجاد عدالت آموزشی، گفت: نمی‌گذاریم حتی یک دانش‌آموز به دلیل زندگی در منطقه‌ای محروم و دورافتاده از تحصیل باز بماند.

مجید یزدان پناه امروز(6 اسفند) در نشست راهبران آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای توانمند بار آوردن دانش آموزان مناطق دورافتاده و محروم، گفت: اگر آموزش و پرورش از پایه و حتی قبل از ورود دانش آموزان به مدرسه برای تعلیم و تربیت آنها برنامه داشته باشد، آینده ای درخشان پیش روی کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آموزش و پرورش را یک حوزه دیربازده عنوان کرد و افزود: هزینه کردن در این بخش سرمایه گذاری است، هرچند این سرمایه گذاری در بلند مدت جواب می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تلاش مجموعه آموزش و پرورش برای ایجاد عدالت آموزشی در دورافتاده ترین نقاط استان، گفت: آموزش و پرورش اجازه نمی دهدحتی یک دانش آموز به دلیل زندگی در منطقه ای محروم و دورافتاده از تحصیل باز بماند و گواه این مدعا آمار معلم ها و کلاس هایی است که همگام با عشایر به دیگر نقاط استان و حتی خارج از استان کوچ می کنند.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه 440 مدرسه عشایری داریم، گفت:  از این تعداد 31 مدرسه در چادر برپا و 125 مدرسه کانکسی و مابقی در ساختمان ها برپا می شوند. در استان کرمانشاه همچنین سه هنرستان کارودانش عشایری و یک مدرسه شبانه روزی عشایری داریم.

وی اضافه کرد: دلیل استفاده از مدارس کانکسی در مناطق عشایری پایین بودن تعداد دانش آموزان و عدم صرفه اقتصادی ساخت مدرسه برای چند دانش آموز است هرچند در خیلی از موارد کلاس های درسی با کانکس چرخ دار انتخاب خوبی برای مدارس عشایری هستند تا کلاس درس هم بتواند با دانش آموزان و خانواده های آنها کوچ کند.

وی سپس سرانه واریزی مدارس عشایی استان را 770 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: هم‌اکنون 8968 دانش آموز در مدارس عشایر استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

وی در پایان با اشاره به اختصاص نزدیک 800 میلیون تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز مدارس عشایری استان قبل از سفر مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش به استان، ابراز امیدواری کرد: بعد از پایان این سفر  نیز شاهد برکات این سفر برای مدارس عشایری استان باشیم.

 ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به جایگاه خوب آموزش و پرورش استان در جذب نوآموزان پیش دبستانی، گفت: تاکنون بیش از 27 هزار نوآموز پیش دبستانی در مدارس استان کرمانشاه ثبت نام شده اند.

 وی اضافه کرد: بیشترین جذب نوآموزان پیش دبستانی را در دو شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب با 100 و 98 درصد نوآموزان داشته ایم.
 
انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانش آموزان عشایری كرمانشاه آموزش و پرورش استان کرمانشاه عدالت آموزشی دانش آموزان مدارس عشایر دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، صادق ستاری فرد افزود: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم. 
او با بیان اینکه برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، افزود: برنامه‌های مختلف در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف‌گذاری کرده‌ایم.
ستاری فرد گفت: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور